عملكرد ديدني سيستم تعليق مرسدس بنز در چالههاي عميق
كانال يوتيوب Warped Perception دوباره به سراغ مرسدسبنز E320 و كابوس چالههاي آسفالت رفته است تا عملكرد فوقالعادهي سيستم تعليق اين سدان آلماني را به نمايش بگذارد. مدتي پيش بود كه اولين ويدئوي اين كانال و آزمايش عبور از روي چالههاي آسفالت با سرعتهاي مختلف انجام شد. پس از چند بار تلاش دردناك، هر دو تاير سمت رانندهي مرسدس پنچر ميشوند.
اينبار اما هدف اصلي نمايش توان اين مرسدس سرسخت در سرعتهاي بالاتر است تا تايرها، رينگها و سيستم تعليق كاملاً مرخص شود. قبل از انجام آزمايش بايد خرابيهاي E320 را كه در تست گذشته به وجود آمده بود تعمير كرد؛ اين موارد شامل تايرها، رينگها و البته ماژول كنترل جعبهدندهي جديد ميشود.
در تلاش اول، عبور از چاله با سرعت ۸۰ كيلومتر بر ساعت همانطور كه در تصاوير صحنه آهسته (اسلوموشن) مشخص است، سرعت بالا مانع ورود كامل تاير به چاله ميشود و در نتيجه آسيب جدي به خودرو نميرسد. شايد بارها در بزرگراهها اين مورد را تجربه كرده باشيم؛ وقتي با سرعت بالا از روي چالهي آسفالت عبور ميكنيم، ضربه واردشده به اتاق چندان زياد نيست. دليل اين امر سرعت بالا و پرش تايرها از روي چاله است.
براي نمايش عملكرد خودرو و درواقع رويارويي كامل آن با چاله، در تلاش دوم سرعت مرسدس تا ۷۲ كيلومتر بر ساعت كاهش مييابد. اما اين بار هم تايرها بهطور كامل وارد چالهي آسفالت نميشوند. در تلاش سوم و سرعت ۶۲ كيلومتر بر ساعت، مرسدسبنز جانسخت به چالهي مرگ پيشين برميگردد. اما اين بار هم فقط كيسهي هواي جانبي مرسدس باز ميشود و تايرها كاملاً سالم هستند.
سرانجام در تلاش چهارم و سرعت ۶۲ كيلومتر بر ساعت، مرسدسبنز E320 كه گويا مانند يك تانك ساخته شده است كمي آسيب ميبيند و تاير جلوي سمت راننده پنچر ميشود. جالب است كه در اين آزمون سخت، مرسدس E كلاس كه بيش از ۱۰ سال عمر دارد، فقط به يك تاير پنچر بسنده ميكند. تيم سازندهي اين ويدئوي جالب اشاره ميكند كه در قسمت سوم سري «شكنجه دادن سيستم تعليق مرسدس» آزمايشهاي بسيار شديدتري تدارك ميبيند.
در پايان از شما دعوت ميكنيم با تماشاي ويدئوي اين آزمايش سخت، علاوه بر ستايش تيم مهندسي مرسدس، علمكرد سيستم تعليق و كابوس عبور خودرو از چالهي آسفالت را تماشا كنيد.
هم انديشي ها