خودروي فرمول يك مك لارن MCL33 رونمايي شد

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
خودروي جديد فرمول يك تيم مك‌لارن با استفاده از پيشرانه‌ي رنو و طرح جديد كه بيانگر طرح و رنگ كلاسيك مك‌لارن است، رونمايي شد.
تبليغات

با نزديك شدن به آغاز تست‌هاي پيش‌فصل مسابقات فرمول يك ۲۰۱۸ در بارسلون، تيم بريتانيايي مك‌لارن نيز از خودروي جديد خود موسوم به MCL33 رونمايي كرد. مأموريت راندن اين خودرو كه به رنگ نارنجي پاپايا و محافظ اجباري هيلو (Halo) مزين شده است، بر عهده‌ي فرناندو آلونسو باتجربه و استافل وندورن بلژيكي خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران Mclaren MCL33 / مكلارن فرمول يك 2018

يكي از جالب توجه‌ترين موارد خودروي فصل ۲۰۱۸ مك‌لارن، رنگ نارنجي پاپايا و اشاره به ياد مؤسس اين تيم بريتانيايي، بروس مك‌لارن افسانه‌اي است. طرفداران مك‌لارن فصل گذشته از طرح نارنجي و سياه چندان راضي نبودند كه حالا احتمالاً انديشه متخصصين بسياري از اين افراد جلب خواهد شد. به‌طور كلي طرح MCL33 شباهت زيادي به خودروي آلونسو كه در سال گذشته در مسابقات ايندياپوليس 500 شركت كرد، دارد. بدنه‌ي نارنجي‌رنگ MCL33 با رنگ آبي و سياه در باله‌هاي جلويي، پوشش پيشرانه و باله‌يي عقب تكميل شده است تا يادآور خودروهاي سال‌هاي قبل فرمول يك و مسابقات ايندي‌كار و رقابت‌هاي قهرماني كانادا-آمريكا در دهه‌ي ۱۹۷۰ ميلادي باشد.

مرجع متخصصين ايران Mclaren MCL33 / مكلارن فرمول يك 2018

زك براون در رابطه با خودروي جديد گفت:

استفاده از طرح جديد خودرو و رنگ نارنجي پاپايا در اين فصل، فقط يك تصميم احساسي نبود. اين عمل، نمايانگر توجه ما به خواسته‌هاي طرفداران و تعامل نزديك‌تر با انجمن فرمول يك است. هدف ما ايجاد احترام براي مك‌لارن در پيست و خارج از پيست است و به‌ انديشه متخصصين مي‌رسد كه رنگ خودروي امسال، نقطه‌ي شروع خوبي براي اين هدف باشد. به همه نشان مي‌دهيم كه عنصر ويژه‌ي اين تيم چيست؛ طرفداران يا شركاي تجاري ما همه جايگاه خاصي در اهداف ما دارند.
مرجع متخصصين ايران Mclaren MCL33 / مكلارن فرمول يك 2018
مرجع متخصصين ايران Mclaren MCL32 / مكلارن فرمول يك 2017

تيم فرمول يك مك‌لارن، طرح و رنگ MCL33 را كه شامل نارنجي پاپايا و آبي بورتون و سرولين است، با همكاري شركت اكزونوبل (AkzoNobel) به انجام رسانده است. اين همكاري باعث كاهش وزن رنگ و افزايش سرعت روند توليد تا ۵۰ درصد شده است. نارنجي پاپايا براي اولين بار در خودروي فرمول يك مك‌لارن مسابقات سال ۱۹۶۸ استفاده شد. منصور اكرم اوجيه به‌عنوان سهام‌دار مك‌لارن، استفاده از اين طرح و رنگ را در فصل مهم ۲۰۱۸ كه پيشرانه‌ي رنو نيروبخش MCl33 خواهد بود، خارق‌العاده خواند و افزود:

خيلي مهم است كه مك‌لارن امسال در پيست دوباره پايه‌ريزي شود؛ تيم مك‌لارن در خارج از پيست، قدرتمندتر از هميشه عمل مي‌كند. خودروي اين فصل، حاصل همكاري و تلاش بي‌نظير تيمي است كه ما به آن افتخار مي‌كنيم. بازگرداندن خودروي فرمول يك مك‌لارن به رنگ نارنجي پاپايا استفاده‌شده در دهه‌ي ۱۹۶۰ خارق‌العاده است.اين خودرو بسيار زيبا شده است؛ اساس اين خودرو را روحيه‌ي بي‌باك تيمي به وجود آورده، روحيه‌اي كه مك‌لارن با آن در اين فصل شركت خواهد كرد.
مرجع متخصصين ايران Mclaren MCL33 / مكلارن فرمول يك 2018

تيم فرمول يك مك‌لارن با كنار گذاشتن پيشرانه‌ي مرسدس‌بنز، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ رابطه‌ي آشناي خود با هوندا را از سر گرفت. پس از اشكالات بسيار با پيشرانه‌هاي هوندا، تيم مك‌لارن قراردادي ۳ ساله با رنو امضا كرد. فصل ۲۰۱۸ فرمول يك استارت مك‌لارن با پيشرانه‌ي رنو خواهد بود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات