سوپراسپرت هيدروژني H2 اسپيد پينين‌ فارينا معرفي شد

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نسخه توليد محدود سوپراسپرت H2 اسپيد پينين‌فارينا، براساس مدل مفهومي H2 اسپيد مدل ۲۰۱۶ معرفي شد.
تبليغات

خودروي مفهومي H2 اسپيد پينين‌فارينا (Pininfarina H2 Speed) كه موفق به كسب جايزه خودروي مفهومي سال ۲۰۱۶ شد و توانست عنوان بهترين خودروي مفهومي نمايشگاه خودروي ژنو ۲۰۱۶ را دريافت كند، اكنون به واقعيت تبديل شده و پينين‌فارينا در حال آماده‌سازي آن براي توليد در نسخه محدود است. فقط ۱۲ دستگاه از سوپراسپرت H2 اسپيد براي دوست‌داران سرعت و عملكرد فوق‌العاده كه به محيط زيست نيز احترام مي‌گذراند و در عين حال جذب خودروهاي انحصاري طراحي شده توسط پينين‌فارينا هستند، توليد خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران Pininfarina H2 Speed

نسخه توليدي همان‌طور كه در مدل مفهومي نيز پيش بيني شده است، اولين خودروي هيدروژني در كلاس سوپراسپرت خواهد بود كه از اين فناوري انقلابي متولد شده است؛ فرآيند توليد اين خودرو با همكاري شريك فرانسوي سوئيسي پينين‌فارينا يعني گرين‌جي‌تي (GreenGT) انجام مي‌شود كه از سال ۲۰۰۸ تاكنون در زمينه‌ي طراحي، توسعه و توليد سيستم‌هاي محركه پاك و بادوام فعاليت مي‌كند. H2 اسپيد دوران جديدي در تاريخ خودرو باز مي‌كند. تمام ۱۲ دستگاه خودرو اجازه استفاده در جاده نخواهند داشت و به درخواست هر يك از مشتريان سفارشي مي‌شوند، اما به آن‌ها اجازه داده مي‌شود تا هيجان رانندگي را با يك خودروي مسابقه‌اي واقعي در پيست تجربه كنند.

مرجع متخصصين ايران Pininfarina H2 Speed

مبناي سوپراسپرت H2 اسپيد، خودروي مفهومي سال ۲۰۱۶ است كه ايده اوليه آن توليد يك خودروي گرند توريسمو با شاسي‌ مسابقه‌اي در تركيب با فناوري سلول سوختي هيدروژني بود. اين روياي پينين‌فارينا و گرين‌جي‌تي و پروژه‌اي با زيربناي محكم است؛ اما در سريع‌ترين زمان ممكن به واقعيت تبديل شد و با عملكرد استثنايي، حالت اسپرت، هيجان راننگي و قابليت محافظت در برابر انعكاس صدا در هم آميخت. 

مرجع متخصصين ايران Pininfarina H2 Speed

پينين‌فارينا در سناريويي با توجه زياد به جنبه‌هاي حساس دوام و كاهش انتشار آلايندگي، تفسير جديدي از شور و شوق خود براي عملكرد پيشرانه به شيوه‌اي نوآورانه و كاملا اكولوژيكي ارائه مي‌دهد. پينين‌فارينا براي دستيابي به فناوري تكامل يافته و تجربه تحقيقاتي، از فناوري سلول سوختي هيدروژن استفاده شده توسط شريك خود گرين‌جي‌تي استفاده كرده است.

مرجع متخصصين ايران Pininfarina H2 Speed

در خودروي مفهومي H2 اسپيد، فرم و عملكرد با هم تركيب مي‌شوند تا طراحي بيروني جديدي ايجاد كنند كه جزئيات اسپرت و عملكرد خودرو را برجسته مي‌كند. شيوه استفاده از خطوط و حجم‌ها به اندازه‌اي جذاب است، كه شبيه مجسمه به انديشه متخصصين مي‌رسد. اگر چه اين خودرو براساس نشانه‌هاي سبك سنتي خودروهاي اسپرت طراحي شده است (ارتفاع پايين، پرخاش‌گر، طراحي قوي و هماهنگي احساسي بين خودرو و راننده)، اما H2 اسپيد با يك سبك طراحي دوگانه ارائه خواهد شد؛ طراحي خودروي سوپراسپرت روي يك شاسي فيبر كربني همراه با طرح مكانيكي با كارايي بالا (طول ۴۷۳۰ ميلي‌متر، ارتفاع ۱۱۱۳ ميلي‌متر، عرض ۱۹۵۶ ميلي‌متر، فاصله محوري ۲۹۶۸ ميلي‌متر) ارائه مي‌شود؛ در عين حال سيستم سلول سوختي هيدرژني گرين‌جي‌تي، فناوري نوآورانه‌اي است كه از لحاظ معماري خودرو، اصالت را به توليد محصولي منحصربفرد و برجسته مي‌دهد.

سوپراسپرت H2 اسپيد پينين‌فارينا براي رسيدن به عملكرد بالا متولد شد. با شعار ضرورت و عقلانيت، تمام بخش‌هاي طرح براي توزيع صحيح وزن‌ها طراحي شده‌اند تا بتوانند قدرت و گشتاور توليدي سيستم هيدروژني را براي حركت خودرو به زمين انتقال دهند.

مرجع متخصصين ايران Pininfarina H2 Speed

فناوري ارائه شده توسط گرين‌جي‌تي نتيجه قابل توجهي از برنامه تحقيق و توسعه همراه با آزمايش دو ساله است كه شكل خودروي مفهومي H2 اسپيد را ترسيم مي‌كند. گرين‌جي‌تي فناوري قدرت كامل هيدروژني (Full hydrogen Power) را ارائه مي‌دهد، كه در حقيقت يك زنجيره‌ي توليد نيروي برق از سلول سوختي هيدروژن است. نتيجه اين خواهد بود كه سوپراسپرت پينين‌فارينا بدون انتشار آلاينده مي‌تواند تنها با آزاد كردن بخار آب در هواي محيط، به سرعت ۳۰۰ كيلومتر بر ساعت برسد. پيشرانه با حداكثر قدرت ۶۵۳ اسب بخار قادر است در زمان قابل توجه ۳.۴ ثانيه از حالت سكون به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت دست يابد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي قابل توجه خودرو، سوخت‌گيري سريع است؛ چيزي كه براي خودروي الكتريكي معمولي كاملا ناشناخته به شمار مي‌رود و يك مخزن خالي هيدروژن را مي‌توان تنها در ۳ دقيقه پر كرد.

سوپراسپرت H2 اسپيد پينين‌فارينا، آلودگي هوا را از بين مي‌برد و كمپرسور پيشرانه در خودرو صداي بسيار ويژه‌اي توليد مي‌كند كه كاملا متفاوت با خودروهاي معمولي الكتريكي است. اين صدا بيش‌تر به فيلم‌هاي تخيلي شبيه است و براي علاقه‌مندان به خودروهاي اسپرت چنين چيزي واقعا فوق‌العاده خواهد بود. صاحبان آينده سوپراسپرت H2 اسپيد اين فرصت را دارند كه از خودروي خود و با استفاده از ويژگي‌هاي خاص آن در پيست‌هاي انتخاب شده در سرتاسر جهان لذت ببرند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات