نگاه عميق به لكسوس LX مدل ۲۰۱۸

يك‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 9 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نسل جديد لكسوس LX براي سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده است. در اين مطلب به مطالعه نسخه‌ي  پنچ نفره با دو رديف صندلي و كد LX570 مي‌پردازيم.
تبليغات

لكسوس LX 570 يكي از شاسي‌بلندهاي فول سايزي است كه از سال ۱۹۹۶ در بازار حضور دارد. اين خودرو را بايد يك SUV سنتي دانست؛ چرا كه همچنان مانند خودروهاي وانت از شاسي و بدنه‌ي جدا و پيشرانه‌ي بزرگ V8 بهره مي‌برد. نسل جديد اين خودرو نيز از سال ۲۰۰۸ در بازار حضور دارد و حال با گذشت ده سال از حضور اين نسل، لكسوس اقدام به فيس‌ليفت اساسي اين خودرو كرده و بسياري از بخش‌هاي ظاهري خودرو را تغيير داده است. مدل فيس‌ليفت شده لكسوس LX 570 براي اولين بار آپشني دريافت كرده است كه در نسل‌هاي قبلي موجود نبود و در اين آپشن مي‌توانيد خودرو را با دو رديف صندلي سفارش دهيد و اين در حالتي است كه نسل‌هاي قبلي اين خودرو تماما داراي سه رديف صندلي بودند.

شايد توليد نسخه‌ي پنج‌نفره از يك خودروي هشت‌نفره كار عاقلانه‌اي به انديشه متخصصين نرسد؛ چون بسياري از خودروسازان و سازندگان خودروي شاسي‌بلند اين روزها در حال اضافه كردن صندلي به محصولات خود هستند. به‌عنوان مثال، خود لكسوس مدل RX L را به‌تازگي معرفي كرد كه نسخه هفت‌‎نفره مدل RX است. اما لكسوس LX 570 يك شاسي بلند بزرگ است كه نه‌تنها فضاي كافي براي حمل پنج نفر دارد؛ بلكه يك فضاي صندوق بار بسيار بزرگ نيز به سرنشينان خود ارائه مي‌كند. حذف كردن صندلي‌هاي رديف سوم سبب شده است فضاي صندوق بار اين خودرو نزديك به ۱۶۵ ليتر افزايش پيدا كند؛ بنابراين صندوق بار اين خودرو كه در مدل هشت‌نفره داراي ۱۲۶۵ ليتر فضا بود، حالا در مدل پنج‌نفره به ۱۴۳۰ ليتر افزايش پيدا كرده است. براي مقايسه بايد بدانيد كه لكسوس RX فضاي باري به ميزان ۵۲۱ ليتر دارد. بنابراين لكسوس LX 570 پنج‌نفره داراي يكي از بزرگ‌ترين فضاي بار‌ها در بين تمامي شاسي بلند‌ها است و به‌راحتي مي‌توانيد يك دوچرخه يا چمدان‌هاي بسيار بزرگ را در صندوق بار اين خودرو قرار دهيد.

مرجع متخصصين ايران لكسس LX 570

در صورتي كه صندوق بار كاملا خالي باشد، دو فرد بالغ با جثه نه‌چندان بزرگ به راحتي مي‌توانند در صندوق عقب اين خودرو استراحت كنند كه چنين چيزي براي افرادي كه به كمپينگ علاقه دارند نكته مثبتي است. به‌جز مباحثه فضاي صندوق بار ساير بخش‌هاي كابين تغييرات كمي تجربه كرده‌اند؛ اما كابين لكسوس دوست‌داشتني و خوب است. صندلي هاي اين خودرو راحتي خوبي دارند و فضاي پاي خوبي براي سرنشينان جلو و عقب موجود است و حتي افراد بلندقد در اين خودرو احساس كمبود فضا نخواهند كرد. همچنين صندلي‌ها داراي چرم باكيفيتي هستند و ابر مورد استفاده در آ‌ن‌ها نرم است و راحتي خوبي به سرنشينان ارائه مي‌كنند. در جاي‌جاي كابين اين خودرو از چوب استفاده شده است كه احساس لوكس بودن را به سرنشينان معرفي مي‌كند. استفاده از چوب در كابين اين خودرو آنقدر زياد است كه حتي در غربيلك فرمان و تودري‌ها مي‌توان قطعات چوبي را مشاهد كرد.

كنسول مركزي لكسوس LX 570 تقريبا شلوغ است و تغييرات زيادي كرده؛ اما طراحي كلي كنسول زيبا و خوب است. البته تعدد كليدها باعث مي‌شود تمركز خود را از رانندگي منحرف كنيد و بايد حتما به كنسول نگاه كنيد تا بتوانيد كليد مورد نياز خود را پيدا و از آن استفاده كنيد.

مرجع متخصصين ايران لكسس LX 570

نماي بيروني اين خودر مانند ساير خودرو‌هاي جديد لكسوس كه از سال ۲۰۱۵ به بعد توليد شده‌اند، در يك جلو‌پنجره بزرگ با زواياي تيز خلاصه مي‌شود. البته چراغ‌هاي اصلي جديد هستند و از لامپ‌هاي LED در اين خودرو استفاده شده است. از ديگر نكات خوب لكسوس LX 570 جديد مي‌توان به رينگ‌هاي ۲۰ اينچي آلياژي اشاره كرد كه طراحي خوبي دارد. چراغ‌هاي عقب اين خودرو داراي سايز بزرگ‌تري نسبت به قبل هستند و با LED جايگزين شده‌اند. همچنين درب صندوق بار دوتكه است و يك بخش آن به سمت بالا و بخش ديگر به سمت پايين باز مي‌شود. براي بدنه لكسوس LX 570 امكان سفارش شش رنگ مختلف وجود دارد. لازم به ذكر است كه مدل پنج‌نفره اين خودرو به‌صورت استاندارد داراي باربند سقفي است. اما طراحي كلي اين خودرو در مقايسه با قبل تغيير چنداني نكرده و همان استايل را مي‌توان در بدنه‌ي اين خودرو مشاهده كرد.

نيروي مورد نياز براي حركت اين شاسي‌بلند لوكس و بزرگ، از يك پيشرانه V8 با حجم ۵.۷ ليتر تأمين مي‌شود كه فاقد هر گونه سيستم توربوشارژر يا سوپر شارژر است. اين پيشرانه توانايي اين را دارد كه ۳۸۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۶ نيوتون متر گشتاور توليد كند. يكي از تفاوت‌هاي فيس‌ليفت جديد لكسوس LX 570 با مدل قبلي، جعبه‌دنده‌ي جديد اين خودرو است. در مدل قبلي شاهد استفاده از جعبه‌دنده‌ي شش سرعته اتوماتيك بوديم، اما در مدل جديد از يك جعبه‌دنده‌ي هشت سرعته اتوماتيك استفاده شده است. با وجود پيشرانه قدرتمند، همچنان لكسوس LX 570 خودروي سريعي به شمار نمي‌رود؛ چون داراي وزن ۲۹۰۰ كيلوگرم است كه عدد بسيار بالايي به‌حساب مي‌آيد. اين وزن زياد سبب شده است كه اين خودرو به هيچ عنوان عملكرد فرز و تيزي نداشته باشد. اما نمي‌توان لكسوس LX 570 را يك خودروي كند و ضعيف دانست؛ چون پيشرانه آن قدرت كافي براي حركت دادن اين جثه ۲۹۰۰ كيلوگرمي دارد. عملكرد ترمزها نيز خوب و رضايت‌بخش است و مي‌توان در شرايط مختلف به آنان اطمينان كرد و در ضمن واكنش ترمزها نيز بسيار خوب است و با كمترين فشار به پدال ترمز، ترمز‌هاي اين خودرو مي‌توانند به راحتي جثه‌ بزرگ لكسوس LX 570 را متوقف كنند. در خصوص ساير تغييرات لكسوس LX 570 هم بايد به توانايي يدك‌كشي باري به وزن ۳۵۰۰ كيلوگرم اشاره كرد. با چنين توانايي مي‌توانيد انواع قايق‌ها، جت‌اسكي‌ها و ساير وسايل را با اين خودرو يدك بكشيد. اين مورد نيز براي افرادي كه به كارهاي ماجراجويانه علاقه دارند بسيار نكته مثبتي است. اما يك نكته بسيار منفي در مورد لكسوس LX 570، مصرف سوخت آن است.

مرجع متخصصين ايران لكسس LX 570

مصرف سوخت لكسوس LX 570 در شهر، ۱۸ ليتر و در جاده‌، ۱۳ ليتر در هر يكصد كيلومتر است. با اين حساب مصرف متوسط اين خودرو عددي در حدود ۱۵.۶ ليتر در هر صد كيلومتر است كه عدد بسيار بدي به‌حساب مي‌آيد و حتي در مقايسه با ساير رقبا، همچنان به‌عنوان يكي از پرمصرف‌ترين‌ها به شمار مي‌آيد. در هنگام رانندگي با اين خودرو در جاده متوجه خواهيد شد كه رانندگي آن و ديناميك رانندگي تفاوت چنداني با مدل قبلي ندارد. البته طراحي جداگانه شاسي و بدنه‌ اين خودرو كه همانند وانت‌ها و كاميون‌ها استريال سبب مي‌شود كه در پيچ‌ها بدنه خودرو شروع به زاويه گرفتن كند. صداي پيشرانه هشت سيلندر لكسوس LX 570 نيز كمي زياد به داخل كابين نفوذ مي‌كند و كاملا به شما يادآوري مي‌كند كه اساس و ريشه اين خودرو به وانت‌ها شباهت دارد.

اما خوشبختانه لكسوس توانسته است با استفاده از يك سيستم تعليق بادي نرم، كيفيت سواري بسيار خوبي ارائه كند. ضمن اينكه از انديشه متخصصين عايق‌بندي و نفوذ صداي جاده و لاسيتك‌ها به داخل كابين، لكسوس بسيار خوب عمل كرده است و شاهد كابين بسيار ساكت و آرامي در اين خودرو هستيم. فرمان اين خودرو تقويت شده و همين مورد كنترل ‌آن را بسيار آسان كرده است. رانندگي با لكسوس LX 570 در مسير‌هاي صاف و در اتوبان‌ها لذت‌بخش و راحت است و در ضمن ابعاد بزرگ شيشه‌ها و شيشه جلو، ديد بهتري به راننده مي‌دهد و همين مورد باعث كنترل هرچه بهتر خودرو مي‌شود. بزرگ‌ترين شاسي‌بلند لكسوس به‌صورت استاندارد به سيستم چهارچرخ محرك تجهيز شده است. از ساير امكانات اين خودرو بايد به سيستم تنظيم ارتفاع اشاره كرد كه داراي يك مكانيزم الكتروهيدروليك است و مي‌توانيد با استفاده از يك كليد، ارتفاع خودرو را از داخل كابين كم يا زياد كنيد. از ديگر امكانات ديگر اين خودرو سيستم كرال كنترل يا كنترل خزش است كه به‌نوعي كروز كنترل آفرود به شمار مي‌آيد و در مسير‌هاي خارج جاده‌اي، راننده كنترل پدال گاز را به كامپيوتر خودرو مي‌سپارد. يك سيستم ديگر در داخل كابين خودرو تعبيه شده است كه راننده مي‌تواند با استفاده از آن، حالت‌هاي مختلف رانندگي را تغيير دهد. انواع حالت‌هاي رانندگي كه در اين خودرو موجود هستند شامل حالت خاكي، برفي و گل‌ولاي است. وجود چنين سيستمي به لكسوس LX 570 اين قابليت مي‌دهد تا در مسير‌هاي خارج جاده‌اي بتواند به‌راحتي تردد كند. اما رينگ‌هاي ۲۰ اينچي اين خودرو كه داراي فاق لاستيك كوتاهي هستند، تبديل به يك نكته منفي مي‌شود. چون رينگ‌هاي داراي فاق كوتاه براي تردد خارج جاده‌اي آنچنان مطلوب نيستند؛ اما همين رينگ‌ها روي جاده هندلينگ و چسبندگي خوبي براي خودرو به ارمغان مي‌آورند.

مرجع متخصصين ايران لكسس LX 570

از انديشه متخصصين امكانات لكسوس LX 570 پنج‌نفره به‌نوعي در رده‌ي مياني اين خودرو قرار مي‌گيرد. البته همچنان خريداران اين خودرو اين امكان را خواهند داشت تا تمامي امكانات مدل فول هفت‌نفره را براي اين مدل نيز سفارش دهند. آپشن‌هاي اين شاسي‌بلند بزرگ و لوكس بسيار زياد هستند؛ از مهم‌ترين آپشن‌هاي ايمني استاندارد اين خودرو بايد به سيستم كمكي پارك، سيستم هشدار نقطه كور، سيستم هشدار خودروي عقبي، دوربين ۳۶۰ درجه و دوربين ديد عقب اشاره كرد. سيستم رهياب ماهواره‌اي، سيستم بلوتوث و نمايشگر لمسي ۱۲.۳ اينچي، ديگر امكانات رفاهي اين خودرو هستند. متأسفانه سيستم رسانه‌اي و ارتباطي اين خودرو همانند ساير لكسوس‌ها چندان متخصصپسند نيست و كمي قديمي شده است؛ ضمن اينكه جوي‌استيكي كه براي اين سيستم تعبيه شده، كمي بيش از اندازه حساس است و اين مورد كار كردن با آن را كمي سخت مي‌كند. لكسوس LX 570 داراي يك آپشن جديد با نام ENFORM APP SUIITE است. با نصب اين نرم‌افزار روي موبايل هوشمند، راننده اين امكان را خواهد داشت كه از راه دور پيشرانه‌ي اتومبيل را روشن يا سيستم تهويه خودرو را تنظيم كند. اين سيستم مكان پارك شدن خودرو را نيز به راننده اطلاع مي‌رهد تا در پاركينگ‌هاي شلوغ بتواند به‌ راحتي خودروي خود را پيدا كند. اين نرم‌افزار روي تلفن‌هاي همراه با سيستم‌ عامل‌ IOS و اندرويد قابل نصب و راه‌اندازي است.

ارزش لكسوس LX 570 پنج‌نفره از ۸۵ هزار و ۳۸۰ دلار آغاز مي‌شود. يعني ۵ هزار دلار ارزش كمتر از مدل هفت‌نفره لكسوس LX 570 و همچنين هزار دلار گران‌ارزش‌تر از مدل پايه لندكروزر. يكي از رقباي اين خودرو، اينفينيتي QX80 هفت‌نفره داراي سيستم چهار چرخ محرك و ارزش پايه ۶۷ هزار و ۸۵۰ دلار است. رقباي ديگر لكسوس LX 570، مرسدس بنز GLS با ارزش پايه ۶۹ هزار و ۵۵۰ دلار و لينكلن نويگيتور با ارزش پايه ۷۲ هزار و ۵۵ دلار هستند. پس مشاهده مي‌كنيد كه لكسوس LX 570 در كلاس خود با فاصله زيادي گران‌ارزش‌ترين خودرو است. با اين وجود همچنان لكسوس LX 570 پنج‌نفره را پيشنهاد مي‌كنيم و اين خودرو انتخاب بسيار خوبي به شمار مي‌رود؛ چون فضاي داخل كابين آن بسيار بزرگ است و پيشرانه‌ي هشت سيلندر قدرت‌مند و سواري بسيار نرمي دارد. از طرفي امكانات اين خودرو نيز بسيار زياد است كه در طول سفر، سرنشينان مي‌توانند با آن‌ها سرگرم شوند. بنابراين اگر ۸۵ هزار دلار پول داريد و مي‌خواهيد يك خودروي شاسي بلند لوكس، قدرتمند و با كيفيت داشته باشيد، مي‌توانيد به لكسوس LX 570 پنج‌نفره به‌عنوان يك گزينه‌ي بسيار خوب نگاه كنيد.

مشخصات متخصص دقيق انواع خودرو لكسوس و چري در بازار كشورمان، مقايسه‌ي آن‌ها با محصولات برندهاي ديگر، مباحثه و تبادل انديشه متخصصين پيرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ متخصصان و متخصص كارشناسان به همراه گالري تصاوير اين خودروساز ژاپني را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ببنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات