نگراني مقامات تويوتا از نقض حريم خصوصي اندرويد

پنج‌شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مديران ارشد تويوتا با ابراز نگراني از نقض حريم خصوص در گوگل اندرويد اتو، اعلام كردند كه اين رابط متخصصي در محصولات آينده‎ي تويوتا و لكسوس وجود نخواهد داشت.
تبليغات

مدتي پيش بود كه مقامات تويوتا، در واكنش به خواسته‌هاي مشتريان، اضافه كردن رابط اندرويد اتو در محصولات جديد تويوتا و لكسوس را تأييد كردند. اما روز گذشته مديران ارشد اين برند ژاپني با عقب‌نشيني از وعده‌ي خود، دليل نبود اندرويد اتو در محصولات اين شركت را يادآوري كردند.

مرجع متخصصين ايران تويوتا / Toyota

رابط‌هاي اندرويد اتو و اپل كارپلي، در سيستم اطلاعات و سرگرمي خودروهاي مدرن، يك آپشن استاندارد هستند ولي مدتي است كه خودروهاي ساخت تويوتا و لكسوس از اين ويژگي استفاده نمي‌كنند. بر اساس وعده‌ي مقامات تويوتا، قرار بر اين بود كه مدل‌هاي آينده‌ي اين برند با رابط اندرويد اتو همراه باشند. مدل ۲۰۱۹ سدان آوالون اولين محصول اين برند با رابط اپل كارپلي خواهد بود؛ اما به‌ دليل نقض حريم خصوصي، آوالون جديد و ديگر خودروهاي تويوتا همچنان بدون اندرويد اتو فروخته خواهند شد.

مرجع متخصصين ايران Android Auto / اندرويداتو

مارك ديجون، مدير اجرايي نصب برنامه‌هاي متخصصدي در تويوتا آوالون، مي‌گويد:

ما در اين شركت محافظه‌كارانه عمل مي‌كنيم و بايد قبل از انجام يك عمل، از همه‌ي جوانب آن مطمئن شويم. هدف ما محافظت از حريم خصوصي مشتريان است. ما به رويكرد و برنامه‌هاي خود قاطعانه باور داريم.

شركت خودروساز تويوتا جزو معدود برندهايي است كه هنوز رابط‌هاي اندرويد اتو و اپل كارپلي را در محصولات خود قرار نداده‌ است. اولين بار در سال ۲۰۱۵ بود كه مديران ارشد تويوتا در كنار چند شركت ديگر، نگراني خود از ايجاد ارتباط كامل بين سيستم اطلاعات و سرگرمي خودرو با برنامه‌هاي توسعه‌دهنده‌هاي ديگر را ابراز كردند. در واقع برخي شركت‌ها سيستم اطلاعات و سرگرمي انحصاري خود را با اتصالات اندرويد و اپل دارند و هنوز حاضر نشده‌اند از اندرويد اتو كه محصول گوگل است، استفاده كنند.

مرجع متخصصين ايران Android Auto / اندرويداتو

پس از گذشت يك ماه از مخالفت مديران ارشد تويوتا با نصب اندرويد اتو در خودرو، مقاله‌اي مفصل در وب‌سايت معتبر موتورترند با مضمون دسترسي‌هاي بيش از اندازه‌ي اندرويد اتو و جمع‌آوري اطلاعات غير ضروري در مقايسه با اپل كارپلي منتشر شد. بر اساس اين مقاله، گوگل اطلاعاتي چون سرعت خودرو، ميزان باز و بسته شدن دريچه‌ي گاز، مقدار روغن موتور، درجه حرارت آب، دور موتور و درواقع دامپ كامل OBD2 را با اندرويد اتو به دست مي‌آورد. در مقابل اپل فقط به دانستن در حال حركت بودن خودرو در هنگام استفاده از اپل كارپلي بسنده مي‌كند.

مقامات گوگل در جوابيه‌اي قابل تعمل، ادعاي تيم تحريريه‌ي موتورترند را تكذيب كردند:

حريم خصوصي بسيار براي ما مهم است. داده‌هايي كه در مقاله موتورترند اشاره شده است همچون وضعيت دريچه‌ي گاز، مقدار روغن موتور و درجه حرارت آب، جمع‌آوري نمي‌شوند. متخصصان براي تجربه‌ي بهتر، اشتراك‌گذاري اطلاعات با اندرويد اتو را انتخاب مي‌كنند تا سيستم در حالت رانندگي از طريق جي‌پي‌اس خودرو، راهيابي دقيق‌تري ارائه دهد.
مرجع متخصصين ايران Android Auto / اندرويداتو

همانطور كه در جوابيه‌ي گوگل مشخص است ، جمع‌آوري داده‌هاي مربوط به دور موتور و سرعت خودرو با «راهيابي دقيق‌تر» توجيه شده است. تأييد بخشي از ادعاي تيم تحريريه‌ي موتورترند، تصميم مقامات تويوتا را منطقي نشان داد. سه سال است كه از آن روز مي‌گذرد و هنوز مديران ارشد تويوتا و لكسوس در مورد نقض حريم خصوصي مشتريان در اندرويد اتو نگران هستند.

به‌ انديشه متخصصين مي‌رسد كه اندرويد اتو هيچوقت در محصولات اين دو برند ژاپني استفاده نخواهد شد. شايد با توسعه‌ي سيستم اطلاعات و سرگرمي پيشرفته‌تر توسط مهندسان تويوتا، نبود اين ويژگي برطرف شود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات