با iOS 12، اپل كارپلي از گوگل مپ همراهي مي‌كند

سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل از iOS 12 و ويژگي‌هاي جديد آن رونمايي كرد. به كمك اين نسخه، همراهي اپل كارپلي از اپليكيشن‌هاي مسيرياب، مثل ويز و گوگل مپ ممكن خواهد بود.
تبليغات

همانطور كه احتمالا مطلع هستيد، كنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در شهر سن‌ديگو برگزار شد و شاهد ارائه‌ي بروزرساني‌ها و ويژگي‌هاي جديد محصولات اين شركت نام‌آشناي آمريكايي بوديم.

اگر تا به حال با اپليكيشن مسيريابي مخصوص سيستم عامل iOS كار كرده باشيد متوجه كاستي‌هاي اين سيستم در مقايسه با رقبايي همچون گوگل مپ و ويز شده‌ايد. اگر خودروي شما از سيستم اپل كارپلي همراهي كند و بخواهيد اپليكيشن مسيرياب موجود در تلفن همراه خود را به صفحه نمايش خودرو متصل كنيد، تنها آپشن موجود، برنامه اپل مپس است. تجربه استفاده از اين برنامه نشان مي‌دهد كه به‌طور كلي نمي‌توان براي مسيريابي روي اين اپليكيشن حساب باز كرد و از دلايل اين امر مي‌توان به توانايي مسيريابي نه‌چندان دقيق اشاره كرد. با نگاهي به اپليكيشن‌هاي رقيب از جمله ويز و گوگل مپ مي‌توان به اين نكته پي‌برد.

مرجع متخصصين ايران ways google map navigation

 از اين پس مي‌توانيد از اپليكيشن‌هايي نظير ويز و گوگل مپ در صفحه نمايش خودرو يا با استفاده از فرامين صوتي كار كنيد

حال بر طبق خبرهاي شنيدهشده از كنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، اين شركت متوجه ناكارآمد بودن اپليكيشن اپل مپسس شده است و در اپديت جديد رابط متخصصي خود موسوم به iOS 12 اين ويژگي را به اپل كارپلي خواهد آورد تا بتواند از اپليكيشن‌هاي شخص ثالث جهت مسيريابي استفاده كند. اين موضوع به اين معني است كه شما از اين پس مي‌توانيد از قابليت‌هاي بيشتر اپليكيشن‌هاي شخص ثالث همچون قابليت تنظيم دوباره مسير و مخابره‌ي مستقيم وضعيت ترافيك در مسير پيش رو استفاده كنيد.

مرجع متخصصين ايران Google map

از ويژگي‌هاي اپليكيشن گوگل مپ مي‌توان به بانك اطلاعاتي كامل‌تر از محل اماكن و آدرس‌ها، مسيريابي دقيق‌تر، گزارش لحظه به لحظه ترافيك و نشان دادن همزمان چند مسير پيشنهادي براي دسترسي به مقصد با توجه به زمان تخمين زده‌شده اشاره كرد. از ويژگي‌هاي اپليكيشن ويز نيز مي‌توان به امكان مطلع شدن از محل دوربين‌هاي كنترل سرعت و دوربين‌هاي كنترل سرعت سيار اشاره كرد.

 آپديت نرم افزاري iOS 12 تا يك ماه ديگر به دست استفاده‌كنندگان از گجت‌هاي اپل خواهد رسيد و حتي به گفته‌ي شركت اپل، نسخه‌ي بتاي اين نسخه از سيستم عامل iOS در روزهاي آينده در دسترس خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات