تمامي خودروهاي كاديلاك، مجهز به سوپركروز مي‌شوند

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كاديلاك از سيستم كروز كنترل هوشمند خود با نام سوپر كروز رونمايي كرده و قرار است از سال ۲۰۲۳ در تمامي محصولات خود، از آن استفاده كند.
تبليغات

كاديلاك فناوري جديدي را با نام سوپر كروز معرفي كرده است كه در حال حاضر به صورت آپشن روي مدل CT6 نصب مي‌شود و به راننده اين امكان را مي‌دهد تا هنگام رانندگي در اتوبان دست‌هاي خود را از روي فرمان بردارد. كاديلاك قصد دارد تا استفاده از اين سيستم را از سال ۲۰۲۰ افزايش دهد و در ساير خودروهاي خود را نيز، عرضه كند. همچنين احتمالا شاهد حضور سيستم سوپر كروز كنترل از سال ۲۰۲۰ در ساير خودروهاي جنرال موتورز باشيم.

سوپر كروز كاديلاك اولين سيستم ارتباطي V2X است. اين فناوري جديد همچنين از سال ۲۰۲۳ در خودروهاي كراس‌اور اين شركت نيز نصب خواهد شد. سوپر كروز به راننده اين امكان را مي‌دهد تا چراغ‌هاي راهنمايي را راحت‌تر مشاهده كند. همچنين اطلاعات مناطق نيز در اختيار راننده قرار مي‌گيرد. برد اين سيستم در حدود ۳۰۰ متر است و مي‌تواند‌ اشراف كاملي روي اتفاقاتي كه پيرامون خودرو در حال اتفاق افتادن هستند، داشتته باشد. چنين بردي كارايي خودروها را در هواي مه آلود افزايش مي‌دهد.

سال گذشته، كاديلاك توانست ۱۹۳۱ كيلومتر تست را روي سيستم سوپر كروز انجام دهد. اين برند، خودروهاي مجهز به سوپركروز را از شهرهاي ممفيس در تنسي تا سانتافه در نيومكزيكو مورد تست و آزمايش قرار داد.

مرجع متخصصين ايران Cadillac Escalade

هنگامي كه سوپر كروز را روشن مي‌كنيد در حقيقت نوعي بسيار پيشرفته از سيستم كروز كنترل هوشمند را وارد عمل مي‌شود. اين سيستم اطلاعات مورد نياز خود را از GPS، سنسورها، دوربين‌ها و رادارهاي خودرو دريافت مي‌كند و به اين ترتيب راننده اين امكان را خواهد داشت تا دست‌هاي خود را به‌طور كامل از روي فرمان بردارد. همچنين سوپر كروز ميزان هشياري راننده را نيز زير انديشه متخصصين دارد تا اطمينان حاصل كند راننده در هنگام فعال بودن اين سيستم حواس خود را به رانندگي معطوف كرده است و براي مثال مشغول بازي با تلفن همراه خود نيست.

در حال حاضر تنها ايرادي كه مي‌توان به سيستم سوپر كروز كنترل كاديلاك دانست اين است كه تنها در مسيرهاي خاصي قابل استفاده است. براي مثال كاديلاك نقشه‌هايي را تهيه كرده است كه ۳۳۸ هزار كيلومتر جاده را در كشورهاي آمريكا و كانادا در بر مي‌گيرد.

مرجع متخصصين ايران كاديلاك

اين سامانه اطلاعات ضروري، جاده‌ها مثل خطوط حزكت را در اختيار دارد. مجموعه چنين اطلاعاتي سبب مي‌شود كه راننده در طول رانندگي بتواند دست‌هاي خود را از روي فرمان بردارد و كنترل خودرو را به‌طور كامل به كامپيوتر واگذار كند. جالب است بدانيد كه سيستم سوپر كروز اين توانايي را دارد تا حتي توقف كامل نيز انجام دهد. ضمن اينكه كنترل چراغ‌هاي مه‌شكن نيز بر عهده‌ي خودرو است و مي‌تواند به‌طور خودكار آن‌ها را روشن و خاموش كند. فعال‌سازي سوپر كروز كاديلاك تنها با استفاده از يك كليد روي غربيلك فرمان با اين وجود اما امكان استفاده از اين سامانه در تمامي جاده‌ها وجود ندارد، ضمن اينكه شرايط آب و هوايي نيز مي‌تواند روي عملكرد اين خودرو تأثير منفي بگذارد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات