فراري، روشي جديد براي رنگ آميزي بدنه خودرو ابداع كرد

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فراري كه در توليد محصولاتي باكيفيت رنگ عالي مشهور است، از ابداع روشي جديد براي رنگ‌آميزي بدنه خودرو خبر داد كه علاوه بر كاهش هزينه، كيفيت بسيار خوبي دارد.
تبليغات

به يك مدل خودروي معمولي و قرمز رنگ با عمر تقريبي ۲۵ سال نگاهي بياندازيد و رنگ آن را كمي مطالعه كنيد. ممكن است با كمي دقت بتوان مقداري ساييدگي، رنگ‌پريدگي و آفتاب‌سوختگي در رنگ بدنه مشاهد كرده كه گاهي اوقات با مقداري واكس در صافكاري برطرف مي‌شود. گاهي اوقات اين نقص برطرف نمي‌شود كه البته، بستگي به كيفيت رنگ‌آميزي توسط سازنده دارد. فقط خودروسازان برندهاي لوكس، از فناوري رنگ‌آميزي مناسب بهره مي‌برند و به همين دليل، رنگ خودرو هميشه به عنوان لايه محافظ براي پوشش بيروني عمل نمي‌كند.

برخي خودروسازان تلاش مي‌كنند تا فرآيند رنگ‌آميزي جديدي ابداع كنند تا به خوبي از لايه رنگ، ظرافت و زيبايي خودرو محافظت كند. اين فناوري براي شركتي فعال در زمينه توليد خودروي سوپراسپرت گرانارزش مانند فراري، بسيار ضروري به انديشه متخصصين مي‌رسد. سوپراسپرت‌ساز اصيل ايتاليا، يكي از برندهايي است كه در زمينه استفاده از فناوري رنگ‌آميزي كم-حرارت پيشگام شده است. اين روش علاوه بر كاهش هزينه‌هاي انرژي فرآيند رنگ‌آميزي، كيفيت رنگ بدنه را به ميزان بسيار زيادي حفظ مي‌كند. چنين

 فراري با همكاري شركت آمريكايي PPG، اولين خودروساز در جهان خواهد بود كه از فناوري رنگ‌آميزي پوششي بدنه خودرو با بهترين كيفيت ممكن بهره مي‌برد. اين فناوري داراي سيستم رنگ‌آميزي دو جزئي است كه شامل پوشش روشن و تيره با فرمول مشخص مي‌شود. اين فناوري به فراري اجازه مي‌دهد كه به جاي انجام فرآيند رنگ‌آميزي بدنه در دماي ۱۵۰ درجه، اين كار را در دماي ۱۰۰ درجه سانتيگراد به اتمام برساند. رزين‌هاي مورد استفاده در اين شيوه، حاوي سخت‌كننده‌ي جديدي است كه باعث افزايش مفاومت رنگ در برابر آب و ساير آلاينده‌ها مي‌شوند.

بدنه خودروها ابتدا به روش الكتروديپوزيشن و بعد با پخت حرارتي پوشش داده مي­‌شوند. رنگ­ رويه‌­ي خودرو (كه شامل رزين اپوكسي نيست) مي‌­تواند به روش‌­هاي معمولي اسپري شوند. اين فرآيند علاوه بر افزايش مقاومت در برابر خوردگي، جذب رنگ در لايه رويي را بهبود مي‌بخشد.

مرجع متخصصين ايران Ferrari Paint Technology / فناوري رنگ‌آميزي فراري

يكي از مزاياي مهم فناوري رنگ‌آميزي جديد فراري اين است كه درجه حرارت پايين‌تر مي‌آيد. اين روش به فراري اجازه مي‌دهد تا قطعات فيبر كربن و اجزاي كامپوزيت (مركب) را با پوسته بدنه گرم كند. در نتيجه يكنواختي رنگ در تمام اجزاي بدنه ايجاد مي‌شود، كه باعث ظرافت و زيبايي بيش‌تر محصول خواهد شد. اين فناوري جديد رنگ‌آميزي همچنين به فراري اجازه مي‌دهد تا بيش از ۶۱ رنگ پوششي پايه توليد كند. اين كار با تركيب رنگ پوششي پايه متاليك با پوشش‌هاي رنگي براق و مات

اين اولين فناوري رنگ‌آميزي جديد فراري نيست. در سال ۲۰۰۴ اين خودروساز يكي از اولين شركت‌هايي بود كه سيستم رنگ‌آميزي بر مبناي آب را معرفي كرد. هر دو روش رنگ‌آميزي فراري (شيوه قديمي و جديد)، باعث كاهش هزينه‌هاي انرژي و افزايش پايداري رنگ بدنه خودرو مي‌شوند.

فراري در ارائه محصولاتي با رنگ بسيار عالي شناخته مي‌شود، در حالي كه فناوري جديد رنگ‌آميزي مي‌تواند به نتايج غيرمنتظره‌اي در صنعت خودرو و فروش اين شركت منجر شود. اين يكي از اقدامات اساسي براي بهبود كيفيت محصولات و پيشرفت در جلب رضايت مشتريان به شمار مي‌رود، كه فراري تاكنون به خوبي انجام داده است.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات