خودروي سه چرخ وندرهال اسپيداستر ونيز، معرفي شد

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت امريكايي وندرهال از خودروي سه‌چرخ و تك‌سرنشين اسپيداستر ونيز رونمايي كرد كه از پيشرانه و جعبه دنده ساخت جنرال موتورز با بدنه سبك‌وزن بهره مي‌برد.
تبليغات

شركت وندرهال (Vanderhall) مستقر در ايالت يوتا، در رويداد رالي موتورسيكلت استورجيس (Sturgis Rally) از آخرين رودستر سه‌چرخ روباز خود رونمايي كرد. اسپيداستر سه‌چرخ ونيز وندرهال كه بر اساس مدل قبلي ونيز (Venice) ساخته شده است، براي سفرهاي كوتاه انفرادي و رانندگي در پيست ارائه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران Vanderhall Venice Speedster / وندرهال اسپيداستر ونيز

اسپيداستر وندرهال حدود ۳۰۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل معمولي و دوصندلي ونيز است و شباهت‌هاي بسياري در طراحي به آن دارد. هر دو از پيشرانه ۱.۴ ليتري چهار سيلندر جنرال موتورز مجهز به توربوشارژر بهره مي‌برند كه ۱۸۰ اسب بخار قدرت ۲۵۰ نيوتن‌متر گشتاور توليد مي‌كند. اسپيداستر وندرهال براي سرعت‌گيري صفر تا ۹۶ كيلومتر بر ساعت تنها به زماني حدود ۴.۵ ثانيه نياز دارد.

براي انتقال قدرت خروجي پيشرانه از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتيك هيدراماتيك جنرال موتورز با كلاچ دوگانه و اهرم تعويض دنده ترتيبي استفاده شده است. ساير شباهت‌ها با مدل معمولي ونيز شامل طراحي آلومينيومي بدنه، رينگ‌هاي ۱۸ اينچي و لاستيك‌هاي ۲۸۵ ميلي‌متري در عقب مي‌شود. اين خودروي سه‌چرخه سبك‌وزن، تنها ۶۲۳ كيلوگرم وزن دارد كه به دليل استفاده از كامپوزيت در ساخت شاسي است.

مرجع متخصصين ايران Vanderhall Venice Speedster / وندرهال اسپيداستر ونيز

در هر دو مدل از سقف باراني و سيستم صوتي استريو ۴۰۰ واتي با قابليت اتصال بلوتوث بهره گرفته شده است، كه البته سروصداي باد عامل مزاحمي براي كيفيت آن به شمار مي‌رود. فرمان چوبي و صندلي‌هاي گرم‌شونده از جمله ساير امكانات خودروي سه‌چرخ اسپيداستر ونيز وندرهال هستند. تنها تفاوت كليدي بين دو مدل، صندلي مسافر است كه در نسخه اسپيداستر وجود ندارد و با ورق بزرگ فلزي پوشيده شده است.

مرجع متخصصين ايران Vanderhall Venice Speedster / وندرهال اسپيداستر ونيز

اسپيداستر ونيز وندرهال به زودي با ارزش ۲۶،۹۵۰ دلار براي ثبت سفارش در سايت اين شركت قرار خواهد گرفت. چنين ارزشي حدود ۳۰۰۰ دلار بيش‌تر از نسخه دو صندلي ونيز است. البته اين شركت در آينده از مدل جديدي با نام اسپيداستر ونيز R رونمايي خواهد كرد، كه تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد. سازنده هنوز مشخصات دقيقي از اين خودروي سه‌چرخ منتشر نكرده است، اما با توجه به تصاوير تيزر مي‌توان به استفاده از كيت آيروديناميكي بدنه، دريچه‌هاي گلگير جلو، سيستم ترمز قدرتمند و رينگ‌هاي آلياژي سبك‌وزن با رنگ براق سياه در آن پي برد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات