دنيل ريكياردو از ردبول جدا شد و با رنو قرارداد بست

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دنيل ريكياردو راننده‌ي استراليايي تيم ردبول، فصل آينده براي تيم رنو رانندگي مي‌كند.
تبليغات

با گذشت يك ماه از تأييد كريستين هورنر، مدير تيم فرمول يك ردبول مبني بر عقد قرارداد دنيل ريكياردو با تيمي جديد، سرانجام مقصد بعدي اين راننده‌ي استراليايي مشخص شد. پس از همكاري بلندمدت ريكياردو با ردبول ريسينگ، اين راننده‌ي ۲۹ ساله پس از پايان فصل ۲۰۱۸ به تيم فرمول يك رنو اضافه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران monaco F1 2018  ricciardo

ريكياردو پس از تأييد قرارداد ۲ ساله با فرانسوي‌ها گفت:

احتمالاً يكي از اشكال‌ترين تصميم‌هاي دوران رانندگي حرفه‌اي من در فرمول يك بود. به‌انديشه متخصصينم، زمان چالشي جديد و تازه است. متوجه هستم كه براي رساندن رنو به هدف نهايي و رقابت در بالاترين سطح، مسير دشواري و طولاني وجود دارد، اما تحت تأثير  پيشرفت آن‌ها در طول دو سال اخير قرار گرفته‌ام. هر وقت كه رنو در مسابقات فرمول يك شركت داشته، بالاخره به عنوان قهرماني هم رسيده است.
مرجع متخصصين ايران Lewis Hamilton Mercedes-AMG formula 1 / لوئيس هميلتون مرسدس AMG فرمول يك

دليل اصلي ايجاد قرارداد ۲ ساله، درخواست ريكياردو براي باز بودن دست او در آينده‌ي نزديك و پيش از نهايي شدن تغييرات كلي قوانين قواي محركه در فصل ۲۰۲۱ است. البته عامل مهم ديگر، قرار دادن ريكياردو مشابه شرايط ديگر رانندگان برجسته‌ي فرمول يك بوده است. لوئيس هميلتون و سباستين فتل رانندگان مرسدس‌بنز و فراري كه هر دو تا به‌امروز، چهار بار عنوان قهرماني جهان را كسب كرده‌اند، سال ۲۰۲۰ به‌دنبال قراردادي جديد خواهند بود. پيش از اين، بر اساس گمانه‌زني رسانه‌هاي مختلف، ريكياردو كه در فصل حاضر مسابقات با دوبار قهرماني در گرن‌پري‌هاي چين و موناكو و چهاربار ناكامي در گرن‌پري‌هاي بحرين، آذربايجان، اتريش و آلمان با امتياز ۱۱۸ در رده‌ي پنجم جدول كلي رقابت‌ها ايستاده است، به‌عنوان راننده‌ي جديد تيم‌هاي مك‌لارن و رنو در انديشه متخصصين گرفته مي‌شد.

مرجع متخصصين ايران فرمول يك ردبول / Formula 1 Redbull

از طرفي تيم ردبول كه از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ چهاربار پياپي با استفاده‌ از پيشرانه‌ي رنو به مقام قهرماني رسيده، فصل آينده پيشرانه‌ي مباحثه‌برانگيز هوندا را انتخاب كرده است. جالب اين است كه از سال ۲۰۱۳ تا امروز، ردبول از كسب مقام قهرماني با پيشرنه رنو بازمانده و دقيقاً درهنگام تعويض پيشرانه، ريكياردو دوباره به خودرويي كه از پيشرانه‌ي رنو استفاده مي‌كند، باز مي‌گردد.

هورنر در مورد خروج ريكياردو از تيم گفت:

ما كاملاً به‌تصميم دنيل براي خروج از تيم استون مارتين ردبول احترام مي‌گذاريم و براي او آرزوي موفقيت داريم. از نقش و تصميم او در سال ۲۰۱۴ كه به تيم پيوست متشكريم؛ ۷ پيروزي و ۲۹ پوديوم حاصل همكاري ريكياردو با ما بوده است.
مرجع متخصصين ايران Formula 1 / فرمول يك

قرارداد ريكياردو با ردبول تا آخر فصل فعلي بود كه پس از اعلام تمديد قرارداد والتري بوتاس و هميلتون با مرسدس‌بنز، اميد ريكياردو براي پيوستن به اين تيم كاملاً ازبين رفت. از طرفي تيم فراري هم علاقه‌مندي خاصي به دراختيار گرفتن راننده‌ي جسور استراليايي نشان نداد.

سيريل ابيتي‌بول، مدير تيم فرمول يك در مورد پيوستن ريكياردو به اين تيم گفت:

پيوستن دنيل به تيم، نشان از تصميم جدي ما براي پيشرفت بيشتر در فرمول يك است. علاوه بر اين، نشان‌گر موفقيت‌هاي ما در دو و نيم فصل گذشته است. استعداد و جذابيت دنيل، امتياز ويژه‌ي بزرگ و قاطعيت براي تيم است.

پيوستن ريكياردو به تيم رنو، به‌معني خداحافظي فرانسوي‌ها با كارلوس ساينز است. ساينز اسپانيايي هم تيمي نيكو هالكنبرگ آلماني، به‌صورت قرضي از تيم ردبول به رنو آمده بود. در حالي كه هالكنبرگ فصل آينده به‌عنوان هم‌تيمي ريكياردو رانندگي مي‌كند، ساينز احتمالاً بايد به‌دنبال تيم جديد باشد يا دركنار مكس وشتاپن بماند.

مرجع متخصصين ايران ردبول / RedBull

پس از پايان گرن‌پري مجارستان، مسابقات فرمول يك به تعطيلات تابستاني وارد شده است. تمام تيم‌ها بايد تا گرن‌پري بلژيك در تعطيلات باشند، اما ريكياردو پس از رسانه‌اي شدن قرارداد جديدش به سفري هيجان‌انگيز رفته است. سفر نمادين ريكياردو به آمريكا در قالب يك ويدئوي جالب به‌تصوير كشيده شده است. در اين فيلم تبليغاتي، ريكياردو با خودروي ردبول RB7 كه درواقع هيچوقت با آن مسابقه نداده است در جاده‌هاي آمريكا رانندگي مي‌كند. ريكياردو در معروف‌ترين مكان‌هاي آمريكا شامل پل سان فرانسيسكو و اوكلند، كاليفرنيا، يوتا و در پايان لاس وگاس رانندگي مي‌كند. پيشنهاد مي‌كنيم تماشاي اين ويدئوي جذاب كه به صداي پيشرانه‌ي ۸ سيلندر V شكل ۲.۴ ليتري رنو مزين شده است را از دست ندهيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات