رقابت شركتهاي خودروسازي براي ساخت اولين نمونه تجاري از خودروهاي خودران سطح چهار و پنج شدت گرفته است. اما بيامو (BMW) به آينده اين فناوري، اميد زيادي ندارد.
نمايندهي بيامو انگلستان در گردهمايي انجمن خودروسازان طي سخنراني خود به دشوار بودن فرايند تصويب اجازه رانندگي به خودروهاي خودران تاكيد كرد. او گفت:
سناريويي را تصور كنيد كه خودرو مجبور به تصميمگيري بين دو نفر براي تصادف شود. مغز خودرو چگونه كار خواهد كرد؟ آيا به سوابق افراد دسترسي پيدا كرده و با فهميدن اين كه، چهكسي بيماري لاعلاج دارد او را براي تصادف انتخاب خواهد كرد؟
بيامو نيز همانند شركت هاي رقيب، روي خودروهاي خودران كه نيازي به دخالت انسان ندارند كار ميكند. هرچند فناوري خودران سطح پنج، موجود است اما اجازه رانندگي دادن به اين خودروها در جادههاي عمومي با مخالفت قانونگذاران روبرو است.
نمايندهي بيامو انگلستان همچنين در سخنراني خود افزود:
سيستم كاملا هوشمند كه راننده به آسودگي در خودرو نشسته و دستور مسافرت را به خودرو بدهد بر خلاف آنچه ادعا ميشود، هنوز ممكن نيست.
او در مورد نگرانيهاي قانوني گفت:
در ضمن بايد نگرانيهاي قانونگذاران را در انديشه متخصصين گرفت در بريتانيا دولت به شركتها اجازه تست خودروهاي خودران را ميدهد حتي اگر اين آزمايشها مخالف قوانين بزرگراه بريتانيا باشند آن ها متوجه مسابقه شركتها براي اولين بودن در اين زمينه هستند و از آزاد گذاشتن آزمايشها سود ميبرند.اما به انديشه متخصصين من در آينده قانونگذاران در اين زمينه مداخله خواهند كرد و محدوديت هايي وضع خواهند كرد كه شايد اجازه دادن به اين خودروها در محيطي كنترل شده مانند بزرگراهها باشد.
پيشرفتهترين خودرو بيامو در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) با انتقال قدرت كاملا الكتريكي و سيستم خودراني كه بيامو آن را سطح ۳.۵ ميخواند عرضه خواهدشد.
هم انديشي ها