وانت پيكاپ هيونداي سانتاكروز تا سال ۲۰۲۰ توليد مي شود
مدير اجرايي هيونداي، كيونگ سو لي اطلاعات بيشتري در اين مورد نداده است. ولي اخبار و شنيدهها حاكي از اين است كه هيوندايي در مراحل نهايي طراحي و تست پيكاپ سانتا كروز قرار دارد.
درحالي كه سوالات زيادي بي جواب ميماند، ولي مدل توليدي، كاملا نسخه كانسپت را دنبال ميكند و تغيير زيادي نخواهد كرد. پيكاپ سانتا كروز احتمالا چيزي شبيه به وانت هوندا از آب درآيد. درحالي كه هوندا ريجلاين پايهي ارزشي ۲۹۹۹۰ دلاري دارد.
به عنوان شرح بخشي از اين تلاش، سانتا كروز روي پلت فرم يك كراساوور به جاي يك پلتفرم و سيستم كاملا جديد ساخته خواهدشد. اين كار هزينههاي توسعه را كاهش چشمگيري خواهد داد، ولي سانتا كروز را به يك ماشين سواري بيشتر شبيه خواهدكرد.
با وجود اينكه در نمونهي كانسپت موتور ديزلي نصب شدهاست، ولي انتظار نميرود كه موتور ديزلي يكي از انتخابها در نسخهي نهايي باشد. در عوض دو پيشنهاد براي نصب در نسخهي نهايي وجود دارد كه اولي يك موتور چهار سيلندر بنزيني ۱.۶ ليتري با توربو شارژ است كه توانايي توليد قدرت ۲۰۱ اسببخار (۱۴۹ كيلووات) و گشتاور ۲۶۴ نيوتونمتر را داراست. موتور دوم هم يك موتور چهار سيلندر بنزيني ۲.۴ ليتري تنفسظبيعي است كه توانايي توليد قدرتي ۱۸۵ اسببخاري (۱۳۸ كيلووات)، و گشتاور ۲۴۱ نيوتونمتري را دارد. موتور بزرگتر هماكنون روي سوناتا سوار است و موتور كوچكتر هم وظيفهي به پيش راندن النترا مدل اسپرت را بر عهده دارد.
تنها كمي اطلاعات ديگر در مورد اين پيكاپ در دسترس است. متخصصان شركت و اصطلاحا خوديها ميگويند كه سانتا كروز برخلاف عرف مرسوم، به جاي بهرهگيري از وانتهاي سنتي و شاخص موجود در بازار، از كراساوورها استفاده كرده است. هنوز دقيقا مشخص نيست كه چه مقدار از طراحي كانسپت سانتا كروز در مدل نهايي وجود خواهدداشت، اما به انديشه متخصصين ميرسد كه مدل نهايي طراحي خوبي داشته باشد و بتوان آن را تا ساليان سال زيبا تلقي كرد.
يكي از موارد جالب در اين گزارش اين است كه هيونداي براي سانتا كروز، مصرف كنندگان زير ۳۰ سال را هدف قرار داده است. به گزارش خبرگزاري رويترز، هيونداي براي كمك به تجديد انديشه متخصصين اين خريداران، ارزش ها را مقرون به صرفه نگه ميدارد. با اين اوصاف، هيونداي ميتواند پيكاپ نيسان كه ارزش پايه ۱۹ هزار دلاري دارد، تحت فشار قرار خواهد داد.
هم انديشي ها