حسگر اثر انگشت و تشخيص چهره در خودروها استفاده مي‌شود

يك‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يك شركت آمريكايي در حال توسعه‌ي سيستم حسگر اثرانگشت و تشخيص چهره براي افزايش ايمني خودروها در برابر سارقان است.
تبليغات

در حال حاضر در بين تلفن‌هاي همراه هوشمند بسياري از برندها، فناوري حسگر اثر انگشت و تشخيص چهره استفاده مي‌شود. احتمالاً به‌زودي از اين سيستم در خودروهاي مدرن هم استفاده خواهد شد تا كليد سنتي به تاريخ بپيوندد.

بيشتر خودروهاي جهان، هنوز هم از كليد و سوئيچ استفاده مي‌كنند و تمامي مدل‌هاي جديد از برندهاي مطرح به فناوري ورود بدون كليد (Keyless entry) مجهز شده‌اند. با اينكه سيستم ورود كليد در خودروهاي برندهاي مختلف پيشرفت قابل توجهي كرده، اما همچنان امنيت آن، همانطور كه سارقان ثابت كرده‌اند، زير سؤال رفته است.

مرجع متخصصين ايران كليد خودرو

سيستم ورود بدون كليد به‌راحتي با همكاري دو سارق و چند سخت افزار ساده، بي‌اثر مي‌شود؛ با صرف هزينه و زمان بيشتر، مي‌توان به اين خودروها از راه دور هم نفوذ كرد.

بدون شك شركت‌هاي بيمه و خودروسازان بيشتر از ديگر گروه‌ها نگران امنيت سيستم ورود بدون كليد و به‌دنبال راه‌حل جامع براي آن هستند. شركت سيناپتيكس (Synaptics) مستقر در سيليون ولي استفاده از فناوري حسگر اثر انگشت و تشخيص چهره را به‌عنوان جايگزين سيستم ورود بدون كليد خودروها پيشنهاد مي‌كند؛ متخصصان اين شركت در تلاش هستند تا با استفاده از حسگر اثر انگشت نه‌تنها باز و بسته كردن درهاي خودرو، استارت پيشرانه هم امكان‌پذير باشد.

مرجع متخصصين ايران حسگر اثرانگشت خودرو / Fingerprint sensor in car

گادفري چنگ معاون مديرعامل اين شركت معتقد است كه كليد خودرو بايد با ديگر روش‌هاي فناوري و امنيت نوين، تركيب شود.:

ديگر لازم نيست از كليد استفاده شود؛ سيستم جديد ما، تركيب كليد و حسگر اثر انگشت است. در اين سيستم لمس كردن، تشخيص چهره و صدا گنجانده شده است و تنها حس‌هاي چشايي و بويايي استفاده نخواهند شد.
مرجع متخصصين ايران حسگر اثرانگشت خودرو / Fingerprint sensor in car

مهندسان سيناپتيكس معتقد هستند كه حسگرهاي اثرانگشت در خودروها نه‌تنها ايمني بيشتري ايجاد مي‌كنند بلكه امكان استفاده از مواردي چون ژئوفنس (Geofence) و دسترسي مبني بر زمان (Time-based)  هم ممكن مي‌شود. براي مثال با استفاده از اين سيستم، والدين مي‌توانند براي برخي ويژگي‌هاي خودرو مانند قدرت در يك زمان مشخص در طول شبانه روز محدوديت مشخص كنند و  احتمال رانندگي خطرناك فرزندان خود را كاهش دهند. مي‌توان برخي تنظيمات رانندگي مانند وضعيت صندلي يا فهرست موزيك‌هاي مورد علاقه را هم در كنار حسگر اثر انگشت اين سيستم ذخيره كرد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات