ارتباط مستقيم خودرو و چراغ راهنمايي، با هدف كاهش آلايندگي و ترافيك

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
خودروسازان بزرگ جهان مانند فولكس واگن، بي‌ام‌و، مرسدس بنز، هوندا و فورد به‌دنبال توسعه فناوري جديدي براي حذف چراغ راهنمايي سنتي هستند.
تبليغات

زمان يكي از بزرگ‌ترين موهبت‌ها و ارزشمندترين سرمايه‌هاي انسان است كه تلف كردن آن هيچ‌گاه جبران نخواهد شد. روزانه بسياري از مسافران و رانندگان، ساعت‌هاي بسياري از عمر خود را در ترافيك و پشت چراغ قرمز مي‌گذرانند؛ اما ممكن است، در خودروهاي آينده رانندگان ديگر مجبور به تلف كردن وقت خود پشت چراغ راهنمايي نباشند؛ زيرا بزرگ‌ترين خودروسازان جهان در حال توسعه و توليد فناوري‌هاي جديدي براي حذف چراغ راهنمايي از تقاطع خيابان‌ها هستند. 

مرجع متخصصين ايران connected car Traffic Lights / خودروي متصل چراغ راهنمايي

به گزارش CNN خودروسازاني مانند فولكس واگن، مرسدس بنز، هوندا، فورد و بي‌ام‌و (BMW) به دنبال توسعه فناوري جديدي هستند كه به وسايل نقليه اجازه مي‌دهد، براي كاهش ترافيك، انتشار آلايندگي و بهبود ايمني به‌طور يكپارچه با چراغ راهنمايي ارتباط برقرار كنند. 

مرجع متخصصين ايران connected car Traffic Lights / خودروي متصل چراغ راهنمايي

فولكس واگن با همكاري زيمنس (Siemens)  اين فناوري را به واقعيت تبديل خواهد كرد. اين سيستم از اتصال واي‌فاي (WiFi) و طيف وسيعي از حسگرها براي توليد اطلاعات موقعيت خودرو استفاده مي‌كند، كه البته دقيق‌تر از GPS است. سيستم اتصال هوشمند فولكس‌ واگن و زيمنس به رانندگان كمك مي‌كند كه از توقف و شروع به حركت غيرضروري جلوگيري كنند. در نتيجه با اجرايي شدن چنين سيستم هوشمندي، به كاهش انتشار آلايندگي ناشي از توقف در ترافيك كمك خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران connected car Traffic Lights / خودروي متصل چراغ راهنمايي

براي توسعه اين تكنولوژي، زيمنس و فولكس واگن بخشي از خيابان‌هاي شهر ولفسبورگ آلمان را به ۱۰ سيستم سيگنال ترافيكي تجهيز كرده‌اند كه اطلاعات مربوط به وضعيت چراغ راهنمايي را مخابره و ذخيره مي‌كنند. اين دو شركت مي‌گويند كه سيستم جديد مي‌تواند به راننده‌ يا خودروي خودران اعلام كند، چه زماني چراغ راهنمايي سبز مي‌شود يا چه زماني چراغ به حالت قرمز و زرد در خواهد آمد. 

مرجع متخصصين ايران connected car Traffic Lights / خودروي متصل چراغ راهنمايي

فرانتز شوبر، از اعضاي سيستم حمل‌ونقل متصل زيمنس گفت:

بي‌ام‌و از شمارنده معكوسي استفاده مي‌كند كه با شمارش ۵ - ۴ - ۳ - ۲ - ۱ ثانيه، زمان سبز شدن چراغ راهنمايي را اطلاع مي‌دهد؛ در حالي كه سيستم مرسدس بنز مي‌گويد اگر راننده با سرعت بين ۳۲ تا ۵۲ كيلومتربرساعت رانندگي كنيد، هنگام رسيدن به چراغ راهنمايي با رنگ سبز مواجه خواهيد شد. همچنين در فناوري فولكس واگن و زيمنس از حسگراهايي براي شناسايي عابر پياده و دوچرخه‌سواران استفاده مي‌شود. فولكس واگن قصد دارد از سال ۲۰۱۹ اين فناوري را در خودروهاي توليدي خود معرفي كند. 

فناوري هوندا توسط چهار دوربين نصب شده در هر گوشه تقاطع، وضعيت ترافيك را پيش‌بيني مي‌كند. سپس اطلاعات جمع‌آوري شده توسط اين دوربين‌ها به خودروي متصل ارسال مي‌شود. فورد نيز در حال توسعه فناوري پيشرفته اتصال خودرو-به-خودرو است كه در آن خودروهاي متصل هنگام نزديك شدن به تقاطع با يكديگر ارتباط برقرار مي‌كنند. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات