محصول جديد هنسي؛ دوج چلنجر SRT با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار
وبسايت Carbuzz بهتازگي گزارش داده است كه شركت تيونينگ آمريكايي هنسي برنامهي جديدي براي ارتقا قدرت دوج چلنجر SRT Hellcat با نام HPE1200 در دست دارد. هنسي قبلا نيز پروژهاي با نام HPE1000 معرفي كرده بود؛ دوج چلنجر HPE1000 كه هماكنون در بازار عرضه ميشود ميتواند ۱۰۳۵ اسب بخار قدرت توليد كند.
هنسي تجربهي زيادي در ارتقا مدلهاي چلنجر دارد و چندي پيش نيز پكيج HPE1200 را براي دوج Demon معرفي كرده بود. اين مدل هنگامي كه براي تست روي دستگاه داينو قرار گرفت توانست ۱۰۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۲۹۳ نيوتونمتر گشتاور توليد كند. براي مقايسه مدل HPE1000 توانست ۸۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۹۳ نيوتونمتر گشتاور را روي دستگاه داينو ثبت كند. همانطور كه ميبينيد اين اعداد كمتر از عدد اعلامي براي قدرت موتور هستند و دليل آن نحوهي محاسبهي دستگاه داينو است. اين دستگاه ميزان اسب بخاري را كه در نهايت به چرخها ميرسد را اندازه گيري ميكند و بهدليل هدر رفت نيرو در سيستم انتقال قدرت معمولا اين عدد كمتر از اسب بخار توليدي پيشرانه است.
هنسي در پكيج HPE1000 از يك سوپرشارژر بزرگ با حجم ۴.۵ ليتر استفاده كرده كه جايگزين سوپرشارژر استاندارد ۲.۷ ليتري دوج شده است.
اين تيونر همچنين از سيستم اگزوز اسپرت، هدرزهاي ساخته شده از فولاد ضد زنگ، دريچهي گاز جديد، انژكتورهاي تقويت شده و مبدل كاتاليستي جديدي بهره گيري كرده است كه انتظار ميرود در پكيج تيونينگ HPE1200 نيز همين موارد مشاهده شوند.
پس از پايان توليد دوج چلنجر ديمن، پرچمدار خودروهاي عضلاني دوج، مدل هلكت Redeye خواهد بود. اين مدل جديد از پيشرانهي ۶.۲ ليتري V8 سوپرشارژردار بهره ميبرد كه قدرت و گشتاور خروجي آن به ترتيب به ۷۹۷ اسب بخار و ۹۸۵ نيوتونمتر ميرسند. سوپرشارژر جديد اين مدل ميتواند فشار بوست ۱۴.۵ psi توليد كند كه در مقايسه با عدد ۱۱.۶ psi سوپرشارژر قبلي دوج افزايش قابل توجهي را نشان ميدهد. ديگر بخشهايي كه در پيشرانهي جديد دوج تغيير كرده اند، دسته شاتونها و پيستونهاي جديد هستند كه توانايي تحمل فشار بالاتري دارند.
ارزش دوج چلنجر Hellcat Redeye از ۶۹ هزار و ۶۵۰ دلار آغاز ميشود كه به اين مبلغ بايد ۱۷۷۰ دلار ماليات را نيز اضافه كرد؛ ارزش نهايي اين ماسل كار قدرتمند به ۷۱ هزار و ۳۵۰ دلار ميرسد.
هم انديشي ها