مرسدس بنز اوايل امسال نسل جديد مدل جي كلاس را براي سال ۲۰۱۹ در نمايشگاه خودروي بينالمللي آمريكاي شمالي رونمايي كرد و سپس كمي پس از آن، اين خودرو به بازار وارد شد. با اين حال گويا كار برابوس با نسل قبلي جي كلاس تمام نشده و در آخرين محصول خود تصميم گرفته است تا مدلي از جي كلاس ۲۰۱۸ را توليد كند. اين مدل برابوس كه بر اساس مدل قبلي G36 AMG ساخته شده، با نام 700 4x4² فاينال اديشن (Final edition) شناخته ميشود و نشان ميدهد كه آخرين مدل از نسل قبلي جي كلاس خواهد بود كه برابوس آن را تقويت كرده است. عدد ۷۰۰ در نام اين خودرو نيز نشاندهندهي قدرت موتور آن است.
يك پيشرانهي نسبتا قديمي ۵.۵ ليتري V8 تويين توربو زير كاپوت اين خودرو آرميده كه برابوس توانسته با استفاده از توربوهاي بزرگتر، سيستم اگزوز اسپرت و برخي تغييرات ديگر قدرت آن را به ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور آن را نيز به ۹۶۰ نيوتونمتر افزايش دهد. در نتيجهي اين تغييرات، اين شاسي بلند بزرگ و سنگين وزن ميتواند سرعت خود را تنها در ۵ ثانيه از صفر به ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت برساند. شايد از انديشه متخصصين تواناييهاي حركتي نظير شتاب و سرعت، اين مدل نتواند با نسل جديد جي كلاس رقابت كند اما تمركز برابوس در اين خودرو بيش از مواردي چون شتاب و سرعت، روي قابليتهاي آفرودي بوده است. در عوض برابوس با تقويت سيستم تعليق، مدل 700 4x4² فاينال اديشن را تبديل به خودرويي بسيار توانا در خارج از جاده كرده است.
همانطور كه در تصاوير مدل 700 4x4² نيز ديده ميشود، ارتفاع خودرو بهطرز چشمگيري افزايش پيدا كرده و فاصلهي كف آن تا زمين به ۶۰ بيش از ۶۰ سانتيمتر رسيده است. اين ارتفاع زياد با كمك محورهاي خاص غيرهممركز با نام Portal Axels و استفاده از سيستم تعليق ارتقاءيافته با قابليت كنترل الكترونيكي بهدست آمده است. رانندهي جي كلاس 700 4x4² ميتواند از داخل كابين لوكس اين خودرو ارتفاع دلخواه خود را تنظيم كند و چهار وضعيت رانندگي مختلف با نامهاي كامفورت، اسپرت، آفرود و حالت شخصي در دسترس راننده هستند. در حالت آخر راننده ميتواند بهصورت الكترونيكي تنظيمات مد انديشه متخصصين خود را روي هر يك از كمك فنرها و هر محور بهصورت جداگانه اعمال كند.
براي افزايش كارايي 700 4x4² فاينال اديشن در آفرود، برابوس اقدام به نصب صفحهي محافظ زير خودرو و چراغهاي قدرتمند اضافي روي اسپويلر سقفي كرده است. رينگهاي بزرگ مشكيرنگي هم كه روي اين خودرو ميبينيد، ميزبان تايرهاي پيرلي اسكورپين ATR مخصوص آفرود هستند. نگاهي به مشخصات و ابعاد اين تايرها بهخوبي نشان ميدهد كه چرا برابوس حداكثر سرعت 700 4x4² را به ۲۱۰ كيلومتر بر ساعت محدود كرده است. از ديگر تغييرات اين مدل نيز ميتوان به گلگيرهاي پهن جديد، تودزوي چرمي سفارشي و جلوپنجرهي برابوس اشاره كرد.
برابوس تنها ۱۰ دستگاه از اين خودرو توليد خواهد كرد و هر يك از آنها با ارزش پايهي ۲۳۷ هزار دلار به فروش خواهند رفت. با اينكه چنين ارزشي گران محسوب ميشود اما با توجه به توليد محدود 700 4x4² ارزش پرداخت را دارد.
هم انديشي ها