مدير تيم فرمول يك فراري تغيير كرد

سه‌شنبه ۱۸ دي ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مائوريزيو ارويوابنه از مقام مديريت تيم فرمول يك فراري كنار رفت تا مديرفني تيم، ماتيا بينوتو، هدايت ايتاليايي‌ها را در فصل ۲۰۱۹ در اختيار بگيرد.
تبليغات

بالاخره پس از گمانه‌زني‌ها و شايعه‌هاي فراوان، خبر بركناري مائوريزيو اريوابنه از مقام مديريت تيم فرمول يك فراري تأييد شد. جايگزين اريوابنه، مدير متخصص تيم فراري خواهد بود. پس از پايان فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول يك، شايعه‌هاي زيادي درباره‌ي تغيير بزرگ در تيم فراري منتشر شد. مقامات اين برند پرطرفدار ايتاليايي‌، هرگونه تغيير بزرگ در مقام‌هاي مديريتي را تكذيب كردند اما سرانجام به‌طور رسمي اعلام شد كه اريوابنه از مقام مديريت تيم كنارگذاشته مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران Maurizio Arrivabene

جان الكان رئيس هيئت مديره‌ي فراري تصميم خود را نهايي كرد؛ اريوابنه پس از چهار سال مديريت تيم فرمول يك فراري، عنوان خود را با ماتيا بينوتو تقديم مي‌كند تا در فصل ۲۰۱۹، اين تيم شرايط متفاوتي داشته باشد. در بيانه‌ي رسمي فراري به تغيير فوري مديريت تيم اشاره شده است:

پس از چهار سال تعهد و تلاش، مائوريزيو اريوانبه تيم را ترك مي‌كند. اين تصميم پس از مباحثه‌هاي طولاني درباره‌ي شرايط آينده‌ي اريوابنه و تمام اعضاي تيم، بين مقامات نهايي شده است. فراري از تلاش‌هاي ارزشمند اريوابنه در طول‌ سال‌هاي گذشته تشكر و براي آينده او، آرزوي موفقيت مي‌كند. مقام مديريت تيم فراري اسكودريا از امروز در اختيار ماتيا بينوتو قرار دارد؛ تمام بخش‌هاي متخصص، همچنان به ماتيا گزارش كار خواهند داد.
مرجع متخصصين ايران Maurizio Arrivabene / Mattia Binotto

كنارگذاشتن اريوابنه از مقام مديريت تيم فرمول يك فراري، به اشتباه‌هاي مكرر مديريتي و استراتژي در فصل ۲۰۱۸ اشاره دارد. فراري فصل گذشته در چند گرن‌پري سريع‌ترين خودروي مسابقه را در اختيار داشت، اما به‌دليل تصميم‌هاي نادرست استراتژي، بازهم عقب‌تر از مرسدس قرار گرفت. تصميم‌هاي نادرست مديريتي در مسابقه بود كه ناهماهنگي بين كيمي رايكونن و سباستين فتل در گرن‌پري‌هاي آلمان و ايتاليا به‌وجود آورد. علاوه‌بر اين، اشكال‌هاي مشخص در انتخاب تايرهاي مناسب دور زمان‌گيري جايزه بزرگ ژاپن، همچنان در ياد طرفداران فراري مانده است. اواخر فصل گذشته، شايعه‌هاي زيادي درباره‌ي اختلاف‌انديشه متخصصين اريوابنه با بينوتو وجود داشت. پيش از آغاز تعطيلات كريمسمس، اريوابنه اين شايعه را تكذيب كرد؛ او اشاره كرد كه اخبار نادرست براي ايجاد تنش در تيم منتشر مي‌شود. اما به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه تمام شايعه‌ها، حقيقت داشته است و مقامات فراري با تغيير در مقام مديريت تيم، به‌دنبال رقابت نزديك‌تر با مرسدس هستند.

مرجع متخصصين ايران Mattia Binotto

ماتيا بينوتو سال ۱۹۹۵ به‌عنوان مهندس تست پيشرانه به تيم فراري پيوست؛ او از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳، همين نقش را به‌صورت جدي‌تر براي فراري داشت. بينوتو سال ۲۰۰۹ مهندس ارشد بخش سيستم بازيابي انرژي كينكتيك فراري (KERS) و سپس در سال ۲۰۱۴، به‌عنوان مدير بخش قواي متخصص انتخاب شد. او نقش مهمي در توسعه‌ي نسل جديد پيشرانه‌هاي ۶ سيلندر V شكل توربوشارژ با سيستم هيبريد ايتاليايي‌ها ايفا كرد. پس از كسب تجربه‌هاي لازم، بينوتو مقام مدير متخصص تيم فراري را پذيرفت تا در سال‌هاي ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، رقابت با مرسدس نزديك‌تر شود. هنوز مشخص نيست كه چه كسي جاي خالي بينوتو در عنوان مديرفني تيم را پر مي‌كند. شايد مقامات فراري مسئوليت‌هاي اين بخش را بين انريكو كارديله (مدير بخش آيروديناميك) و كوراتو يوتي (مدير بخش توسعه پيشرانه) تقسيم كنند.

مرجع متخصصين ايران Maurizio Arrivabene

علاوه‌بر اين، خبرگزاري‌هاي ايتاليا از ورود اريوابنه به تيم مديريتي باشگاه فوتبال يوونتوس خبر داده‌اند. اريوابنه سال ۲۰۱۵ پس از ماركو ماتياچي، به صندلي مديريت تيم فرمول يك فراري رسيد. او پيش از اين، يكي از اعضاي كليدي فراري در همكاري طولاني با شركت فيليپ موريس اينترنشنال (Philip Morris International) در قالب اسپانسر و حامي عالي و عضو كميسيون فرمول يك بود. در طول زمان مديريت اريوابنه، فراري از ۸۱ مسابقه ۱۴ پيروزي، ۷۱ پوديوم و ۱۲ پول پوزيشن كسب كرد.

بايد ديد كه تيم فراري در فصل ۲۰۱۹ مسابقات فرمول يك و درآستانه‌ي تغيير قوانين، با مديريت جديد چه نتايجي خواهد گرفت. به‌انديشه متخصصين شما، بينوتو مي‌تواند دربرابر تصميم‌هاي تيم مرسدس و توتو وولف، عملكرد بهتري داشته باشد؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات