يادگيري عكاسي از خودرو در پنج مرحله ساده

سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اگر مي‌خواهيد خودروِ خود را بفروشيد يا تصاوير آن را با ماشين‌بازان به‌اشتراك بگذاريد، نحوه‌ي عكاسي از خودرو را در پنج مرحله‌ي ساده به شما يادگيري مي‌دهيم.
تبليغات

يك تصوير از هزاران جمله گوياتر است. اين جمله شايد اندكي كليشه‌اي به‌انديشه متخصصين برسد؛ ولي نمي‌توان درستي آن را انكار كرد؛ به‌ويژه درباره‌ي خودروها. اگر مي‌خواهيد تصويري از خودرو ارزشمندتان را با ديگران به‌اشتراك بگذاريد، عكس‌ها پلي ميان شما و خريداران بالقوه‌ محسوب مي‌شود. به‌همين‌‌دليل، ثبت جزئيات كامل خودرو صرف‌انديشه متخصصين از ارزش آن بسيار مهم است.

قوانين عكاسي براي خودروهاي ارزان‌ارزش تا خودروهاي لوكس و ميلياردي يكسان هستند. جزئيات خودرو بايد واضح باشد و در عكس‌ها ديده شود. خوشبختانه يكي از عكاسان حرفه‌اي مراحل ثبت عكس‌هاي بي‌نظير از خودروها را با ما به‌اشتراك گذاشته است. اگرچه اين عكس‌ها از خودروِ مسابقه‌اي مازراتي MC12 گرفته شده، فرايند انجام آن براي همه‌ي خودروها يكسان است. براي فراگرفتن گام‌هاي مهم عكاسي خودروها ويدئوِ ۱۷ دقيقه‌اي زير را تماشا كنيد.

اگر فرصت كافي براي تماشاي ويدئوِ بالا را نداريد، مطالب خلاصه‌اي را مطالعه كنيد كه درادامه به آن اشاره مي‌كنيم.

۱. خودرو را تميز و جزئيات را ثبت كنيد: تميزي و نو بودن خودرو حداقل ازانديشه متخصصين فيزيكي، بسيار اهميت است؛ چراكه جزئيات آن در عكس ثبت مي‌شود. مي‌توانيد از فردي متخصص در زمينه‌ي تميزكردن خودرو كمك بخواهيد تا هنرش را نمايش دهد. بدين‌ترتيب، خوردوِ شما در عكس به‌خوبي خود را نشان مي‌دهد.

۲. با چراغ روشن عكاسي كنيد: اولين قدم در عكاسي از خودرو، ثبت تصوير با روشن‌كردن تمامي چراغ‌هاي آن است. اين عكس نقش تصوير اصلي شما را ايفا مي‌كند. البته، اين موضوع به موقعيت فيزيكي شما هم بستگي دارد.

۳. با نورپردازي خودرو و چراغ‌هاي خاموش عكاسي كنيد: اين قسمت اندكي اشكال است. براي نشان‌دادن كامل جزئيات خودرو، نورپردازي بسيار مهم است. ممكن است مجبور شويد تصاوير متعددي از خودرو بگيريد و سپس، آن‌ها را تركيب و پردازش كنيد.

۴. با نورپردازي بخش پاييني و چراغ‌هاي روشن عكاسي كنيد: اين مرحله براي اضافه‌كردن لايه به‌منظور نمايش كامل بخش سايه‌دار خودرو بسيار ضروري است.

۵. تصاوير را در مرحله‌ي پردازش انتهايي تركيب كنيد: پردازش نهايي عكس‌ها بسيار مهم و كليد اصلي ثبت تصاويري خيره‌كننده از خودرو است.

مراحل ذكرشده تصوير كاملي از نحوه‌ي عكاسي از خودرو به شما نمي‌دهد. بنابراين، پيشنهاد مي‌كنيم باحوصله فيلم تهيه شده را مشاهده و عكاسي از خودروِ خود را تمرين كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات