نگاهي نزديك به شاسي‌ بلند بي‌ ام‌ و X7

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ويدئوِ منتشرشده از وب‌سايت BMWBLOG، بزرگ‌ترين شاسي‌بلند بي‌ام‌و را از زواياي مختلف نمايش مي‌دهد.
تبليغات

چند هفته‌ي آينده، رسانه‌هاي خارجي براي اولين‌بار شاسي‌بلند ۷ نفره بي‌ام‌و X7 را به‌صورت رسمي آزمايش خواهند كرد؛ اما به‌تازگي وب‌سايت BMWBLOG ويدئويي منتشر كرده كه اين مدل را از زواياي مختلف مطالعه مي‌كند. X7، بزرگ‌ترين شاسي‌بلند ساخته‌شده‌ي تاريخ بي‌ام‌و، براي رقابت مستقيم با رنجروور و مرسدس بنز GLS توليد شده است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله‌ي بين محور اين خودرو به‌ترتيب ۵,۱۵۱‍، ۲,۰۰۰، ۱,۸۰۵ و ۳,۱۰۵ ميلي‌متر است.

مرجع متخصصين ايران بي ام و X7

X7 فقط بزرگ‌ترين شاسي‌بلند بي‌ام‌و نيست؛ بلكه با بهره‌مندي از عرض و طول و ارتفاع بيشتر درمقايسه‌با رنجروور، يكي از خودروهاي بزرگ‌ كلاس خود نيز به‌حساب مي آيد. فاصله‌ي بيشتر بين محورها به بي‌ام‌و اين اجازه را داده تا ۳ رديف صندلي را به‌صورت استاندارد در اين خودرو قرار بدهد كه در محصولات اين شركت فقط به X7 منحصر مي‌شود. صندلي‌هاي الكترونيكي عقب با ابعاد بزرگ طراحي شده و از زيردستي و جا‌ ليواني و پورت USB بهره مي‌برد.

مرجع متخصصين ايران بي ام و X7

شركت بي‌ام‌و ۴ تريم مختلف را براي X7 در انديشه متخصصين گرفته كه نسخه‌هاي 40i ،50i ،30d و M50d را شامل مي‌شود. براي مدل‌هاي عرضه‌شده در بازار آمريكا، فقط دو انتخاب پيشرانه دردسترس خواهد بود كه موتور ۳ ليتري ۶ سيلندر معروف B58 با ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۴۵ نيوتن‌متر گشتاور و نيز موتور ۴.۴ ليتري تويين‌توربو ۸ سيلندر با ۴۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۴۶ نيوتن‌متر گشتاور را دربر مي‌گيرد. در اين حالت، شتاب ۰ تا ۹۶ كيلومتربرساعت به ۵.۲ ثانيه مي‌رسد.

در اروپا، پيشرانه‌ي ديزلي دردسترس خواهد بود. نمونه‌هاي XDrive30d از نوع ۳ ليتري ۶ سيلندر ديزلي با ۲۵۶ اسب‌بخار قدرت و نمونه‌هاي M50d از نمونه‌ي ۴ توربوشارژ ۶ سيلندر با ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۵ نيوتن‌متر گشتاور بهره مي‌برند. فضاي لوكس بر كابين خودرو حاكم است و آپشن‌هايي همچون سقف شيشه‌اي پانوراميك، كنترلرهاي شيشه‌اي با طرح الماس، داشبورد طرح چوب و نمايشگر سيستم اطلاعات و سرگرمي در جلو و عقب به‌كار رفته است. ارزش بي‌ام‌و X7 در نسخه‌ي پايه XDrive40i بيش از ۷۴,۰۰۰ دلار خواهد بود؛ اما اگر موتور ۸ سيلندر انتخاب شود، ارزش X7 حدودا به ۹۴,۰۰۰ دلار مي‌رسد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات