نگاهي به دوج وايپر ويژه دريفت با ۱۳۵۰ اسب‌بخار قدرت

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اين مطلب، دوج وايپر تقويت‌شده براي مسابقات دريفت با ۱۳۵۰ اسب‌بخار قدرت را مطالعه مي‌كنيم.
تبليغات

دنياي مسابقات حرفه‌اي دريفت بسيار رقابتي و ذاتا پرهزينه است. دريفترها خودروهايشان را در نزديك‌ترين نقطه به‌ ديوارهاي كنار پيست هدايت مي‌دهند تا بيشترين امتياز را كسب كنند. در چنين حالتي، كوچك‌ترين اشتباهي مي‌تواند صدمات چشمگيري به خودرو و راننده وارد كند. باوجوداين، خطر هميشگي اين مسابقات نتوانسته دين كارني و تيمش را از تقويت دوج وايپر رام‌نشدني بازدارد.

مرجع متخصصين ايران دوج وايپر دريفت

دوج وايپر در تمامي نسل‌ها با پيشرانه ۱۰ سيلندر غول‌پيكر و پرقدرت معرفي شد. دين كارني پيشرانه ۱۰ سيلندر اين خودرو را حفظ كرده و از تجهيزاتي همچون دو توربوشارژر جديد، ميل‌سوپاپ مخصوص، ميل‌لنگ، پيستون‌ها، شاتو‌ن‌ها و بسياري از قطعات افترماركت ديگر استفاده كرده است. با بهره‌گيري از اين قطعات، دوج وايپر دين كارني اكنون با بوست ۱۶ PSI، حدود ۱,۳۵۰ اسب‌بخار قدرت توليد مي‌كند كه اين خودرو را به يكي از پرقدرت‌ترين خودروهاي حرفه‌اي دريفت در جهان تبديل كند.

مرجع متخصصين ايران دوج وايپر دريفت

وايپر تيم كارني مدل ۲۰۰۸ و از نسل چهارم اين خودرو در كلاس كوپه است. اكثر قطعات بدنه ازجمله گِل‌گيرها و سپرها از جنس كولار ساخته‌شده تا وزن سبك‌تري داشته باشند. كارني در ويدئو اشاره مي‌كند خودرو در ۳,۲۰۰ دوربردقيقه، ۹۰۰ اسب‌بخار قدرت توليد مي‌كند. پس‌ازآن، كارني پيشرانه‌ي خودرو را مطالعه مي‌كند كه در حالت بسيار فشرده‌اي قرار گرفته است. تمامي بخش‌هاي زيربندي اين خودرو را تيمي حرفه‌اي در كانادا ساخته است.

مرجع متخصصين ايران دوج وايپر دريفت

در قسمت داخلي خودرو، فرمان مخصوص و ديتا‌لاگر را مشاهده مي‌كنيم؛ اما بي‌شك بهترين قسمت، سيستم V Box است كه بين دو صندلي قرار دارد. اين فناوري با استفاده از دوربين‌هاي قرار گرفته در قسمت پدال‌ها، فرمان، سپر جلو و GPS روي سقف خودرو، رفتار راننده و خودرو را شناسايي مي‌كند. در قسمت پشتي خودرو، باك مخصوص و سيستم نيترو ديده مي‌شود كه به‌صورت فشرده دركنارهم قرار گرفته‌اند. در قسمت كناري چرخ‌ها نيز سيستم روشنايي تعبيه‌ شده تا هنگام كار در شب، تمامي قطعات مشخص باشند. در ويدئو، هرزگردي لاستيك‌هاي اين هيولاي ۱,۳۵۰ اسب‌بخاري را شاهد خواهيد بود. در دور اول، كارني با دنده دو و گازدادن مقطعي لاستيك‌ها را در مدت كوتاهي صاف مي‌كند. در دور بعدي، هرزگردي تا پنج دنده انجام مي‌شود كه بسيار هيجان‌انگيز است. اكنون، شما را دعوت مي‌كنيم تا از ديدن ويدئو لذت ببريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات