ميني JCW كلابمن و كانتريمن ۲۰۲۰ معرفي شدند
براي بسياري از خودروها، اضافه كردن فيلترهاي ذرهاي بنزين تاثير منفي بر عملكرد ميگذارد؛ اما در مدلهاي ميني جان كوپر وركس (MINI John Cooper Works) وضعيت متفاوت است. برند انگليسي زيرمجموعه بيامو هماكنون بهلطف فيلترهاي جديد، قدرتمندترين گزينه ممكن از خودروهاي ميني JCW را براي مشتريان عرضه ميكند. به عبارت سادهتر مدلهاي ۲۰۲۰ ميني JCW كلابمن و كانتريمن هماكنون با قدرت ۳۰۶ اسببخار در دسترس هستند.
پيشرانه اين مدلها قويترين نمونههاي توليدي چهار سيلندر هستند كه هماكنون بيامو آن را در X2 M35i نصب كرده است، اما در آينده مدلهاي بيشتري با اين پيشرانه عرضه خواهند شد. نسخه ۳۰۶ اسب بخاري پيشرانه چهار سيلندر توربوشارژ بيامو B48 همچنين در مدل جديد M135i F40، بيامو M235i گرن كوپه و مدل آينده ميني جان كوپر وركس GP استفاده خواهد شد.
بهلطف طراحي جديد پيشرانه، نسخههاي كلابمن و كانتريمن عنوان قدرتمندترين مدلهاي توليدي ميني تاكنون را به خود اختصاص ميدهند. در مقايسه با پيشرانهي قبلي، عملكرد تقريباً بيش از ۳۰ درصد افزايش مييايد و در مجموع ۷۵ اسببخار به قدرت كلي افزوده ميشود. بيشينه گشتاور توليدي پيشرانه نيز با افزايش ۱۰۰ واحدي به ۴۵۰ نيوتنمتر ميرسد. باتوجهبه استفاده از جعبهدنده هشت سرعته خودكار، اطمينان حاصل ميشود كه دنده مناسب براي هر موقعيت رانندگي وجود دارد.
جاي تعجب نيست كه باتوجهبه اين ارقام، عملكرد استاندارد شتابگيري نيز حدود ۱/۵ ثانيه بهبود مييابد. ميني JCW كلابمن جديد به ۴/۹ ثانيه نياز دارد تا از حالت سكون به سرعت ۱۰۰ كيلومتربرساعت برسد؛ درحاليكه كانتريمن باتوجهبه وزن سنگينتر، به دو دهم ثانيه بيشتر نياز دارد. بيشينه سرعت نيز در هر دو مدل به ۲۵۰ كيلومتربرساعت محدود ميشود.
براي بهرهگيري بهتر از قدرت پيشرانه در جاده، سيستم تمام چرخ محرك ALL4 روي ميني JCW كلابمن و كانتريمن همراهبا قفل ديفرانسيل مكانيكي در محور جلو نصب شده است. اين قفل ديفرانسيل با اثر قفلشوندگي تا ۳۹ درصد بهطور كامل با DSC يكپارچه شده است و بهخصوص در چرخهاي جلو كمك ميكند تا گشتاور به نيروي حركت تبديل شود نه هرزگردي.
سينماتيك شاسي در محور جلو و عقب اصلاح شده است اما در عين حال استحكام قطعات افزايش پيدا كرده و وزن آنها نيز كاهش يافت. ياتاقاتهاي محوري جديد باعث ميشود مقدار كمبر در جلو به بالاترين حد ممكن برسد. بهصورت آپشن، هر دو مدل را ميتوان با شاسي تطبيقي مجهز كرد. تغييرات ظاهري هر دو مدل نسبتاً محدود است، اما ميني JCW كلابمن از جلوپنجره و سپر عقب بهروزرساني شده براي قرارگيري سيستم اگزوز بزرگتر بهره ميبرد.
نكات برجسته ميني جان كوپر وركس كلابمن و كانتريمن بهصورت خلاصه از اين قرار است:
- پيشرانه جديد چهار سيلندر با فناوريMINI TwinPower Turbo و قدرت ۳۰۶ اسببخار با گشتاور ۴۵۰ نيوتنمتر
- افزايش ۷۵ اسب بخاري توان توليدي در مقايسه با مدلهاي قبلي
- سيستم خنككاري ساختهشده با دانش متخصص بهدستآمده از آزمايش در پيست مسابقه
- سيستم اگزوز جديد با بهبود درخورتوجه صداي پيشرانه و فيلتر ذرهاي بنزين سازگار با استاندارد يورو ۶
- سيستم MINI ALL4 بهصورت استاندارد
- جعبهدنده اسپرت استپترونيك جديد هشت سرعته با قفل ديفرانسيل مكانيكي براي چرخهاي جلو
- طراحي و هماهنگسازي شاسي خاص هر مدل
- سيستم ترمز جديد و بزرگتر جان كوپر وركس
- ساختار بسيار محكم بدنه، دسته موتورها و اتصالات شاسي
- چراغهاي LED جديد با عملكرد نور بالاي ماتريس و چراغ عقب LED با طرح پرچم بريتانيا در نسخه كلابمن
هم انديشي ها