آمار شكايت از كيفيت ساخت خودروهاي تسلا در نروژ افزايش يافت
گزارشهاي جديد نشان ميدهد تسلا قرباني موفقيتش در نروژ شده و نشانههايي از ناتواني اين شركت در پاسخ به تقاضاي مشتريان وجود دارد. بهگزارش بلومبرگ، مشتريان نروژي بهدليل ارائهي خدمات نامطلوب، از اين شركت شكايت كردهاند. رونق اخير فروش تسلا مدل ۳، دردسرهايي براي خودروساز الكتريكي آمريكايي بههمراه داشت؛ زيرا تسلا ركورد بيشترين تعداد شكايت مصرفكنندگان خودرو در نروژ را ثبت كرد.
طبق گزارش شوراي نظارت مصرفكنندهي نروژ، تعداد كل شكايتها از تسلا در سال جاري ميلادي افزايش يافت؛ زيرا بسياري از خودروهاي الكتريكي تسلا مدل ۳ با اشكال بدنهي خودرو ازجمله رنگ و فرورفتگي بدنه تحويل خريداران داده شدند. بااينحال، انتظار ميرود نسبت تعداد شكايت به ازاي هر خودرو كاهش يابد؛ چراكه تعداد خودروهاي تسلا در اين كشور بيش از ۲۵ درصد افزايش يافته و تاكنون تقريبا به ۴۰ هزار دستگاه رسيده است.
تسلا با وجود اذعان به اشكالات، به انديشه متخصصينسنجي اخير اشاره كرد كه مشتريان اين شركت بهطوركلي راضي هستند. خودروساز برقي شناختهشدهي جهان كاركنان خدمات مشتريان خود را دوبرابر كرده و قصد دارد مراكز خدمات جديدي راهاندازي كند. ارائهي دو نوبت كاري و خدمات تلفنهمراه ازجمله ساير برنامههاي تسلا براي بهبود كيفيت و مشتريمداري بهشمار ميرود.
شوراي نظارت مصرفكنندهي نروژ در سال جاري، تاكنون ۵۱ مورد اختلاف بين تسلا و مشتريان اين شركت را ثبت كرده است. اين، يعني ميزان شكايات سالانه احتمالا بيش از ۸۶ مورد در سال گذشته باشد. بهگفتهي توماس ايورسن، مشاور حقوقي ارشد شوراي نظارت مصرفكنندهي نروژ، اكثر شكايات امسال به مسائل كوچكي دربارهي خودرو الكتريكي مدل ۳ مربوط ميشود. او گفت:
اشكالات زيادي وجود دارد كه تسلا قادر به حلوفصل آن نيست و باعث آزردگي ميشود.
مدير باشگاه مالكان تسلا در نروژ نيز اظهار كرد:
خيز اين شركت براي تحقق اهداف خود در امسال به اشكالاتي مانند رنگ و خراش و تورفتگي بدنه در برخي خودروهاي تسلا مدل ۳ منجر شده است. ممكن است عجله در تكميل و بازرسي از سمت تسلا وجود داشته باشد. آنها به تحويل محصولات خود طبق برنامه بسيار اهميت ميدهند؛ اما متأسفانه اين كار ميتواند به بهاي ازدستدادن كيفيت باشد.
هم انديشي ها