فرمول يك موناكو ۲۰۱۹ با قهرماني هميلتون به پايان رسيد

يك‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
باز هم راننده‌ي اصلي مرسدس بنز و صدرنشين فصل ۲۰۱۹، برتر از رقبا ظاهر شد. اين‌بار در جايزه بزرگ مونت‌كارلو، هميلتون به‌سختي توانست مقام اول را تا پايان حفظ كند.
تبليغات

رقابت فرمول يك در خيابان‌هاي مونت‌كارلو، هميشه جذاب و حساس است. قهرماني در اين مسابقه براي علاقه‌مندان به فرمول يك، بيشتر از ديگر رقابت‌ها اهميت دارد و حتي رانندگي در آن، يك افتخار بزرگ محسوب مي‌شود. سال گذشته، دنيل ريكياردو به قهرماني موناكو رسيد و امسال، هميلتون در ادامه‌ي موفقيت‌هاي پرشمار در فصل ۲۰۱۹، مقام اول را به نام خود ثبت كرد.

مرجع متخصصين ايران hamiton f1 monaco

هرچند كه قهرماني هميلتون در جايزه بزرگ مونت‌كارلو باتوجه‌به درخشش او در مسابقات قبل و كسب پول‌پوزيشن در تعيين خط، محتمل به انديشه متخصصين مي‌رسيد؛ اما تا آخرين لحظات مسابقه، رقابتي نزديك بين او و رقبا وجود داشت. درنهايت، لوئيس هميلتون با زمان يك ساعت و ۴۳ دقيقه و ۲۸.۴۳۷ ثانيه اول شد. رقيب سنتي او، سباستين فتل از تيم فراري با اختلاف ۲.۶ ثانيه به جايگاه دوم رسيد و ديگر راننده‌ي مرسدس، والتري بوتاس با ۳.۱۶۲ ثانيه زمان بيشتر نسبت به قهرمان مسابقه، روي سكوي سوم ايستاد. مكس ورشتاپن كه لحظات زيادي از رقابت اصلي را پشت سر هميلتون در رده‌ي دوم سپري كرد، از رانندگي پرريسك‌ در لحظات پاياني نتيجه نگرفت و ضمن دريافت ۵ ثانيه پنالتي، به رده‌ي چهارم سقوط كرد.

مرجع متخصصين ايران Hamilton champion nikki

هيملتون با شرايطي شبيه به معجزه، توانست ۷۷ امين قهرماني خود در فرمول يك را ثبت كند. او براي سومين بار روي سكوي نخست موناكو ايستاد. روي كلاه ايمني هميلتون و محافظ هيلو، رنگ قرمز و يادبودي از نيكي لائودا ديده مي‌شد؛ اما هنرنمايي او در حفظ لاستيك‌هاي مستهلك تا پايان مسابقه، رقابتي نفس‌گير تا لحظات پاياني را به نمايش گذاشت. از ديگر اتفاقات عجيب در جايزه بزرگ موناكو ۲۰۱۹، حذف چارلز لكلرك به‌دليل پنچري لاستيك از دور ۱۸ بود تا وداعي غم‌انگيز با مسابقه در كشور خود داشته باشد. پير گسلي، هم‌تيمي ورشتاپن در تيم ردبول هوندا، ديگر ستاره‌ي درخشان در مونت‌كارلو بود كه توانست با مهارت خود، علاوه‌بر كسب جايگاه پنجم، بهترين زمان پيست را ثبت كند.

مرجع متخصصين ايران mercedes f1 hamilton 2019

در پايان ششمين مرحله از فصل ۲۰۱۹ فرمول يك جهاني، لوئيس هميلتون و والتري بوتاس، رانندگان مرسدس بنز به ترتيب با امتيازات ۱۳۷ و ۱۲۰، اول و دوم هستند. با اختلاف نسبتا زياد، سباستين فتل و مكس ورشتاپن از تيم‌هاي فراري و ردبول هوندا، با ۸۲ و ۷۸ امتياز در رده‌هاي سوم و چهارم هستند. رتبه‌هاي پنجم تا هشتم جدول هم، دراختيار چارلز لكلرك، پيرگسلي و كارلوس ساينز است كه به ترتيب براي تيم‌هاي فراري، ردبول هوندا و مك‌لارن رانندگي مي‌كنند. در جدول تيمي، مرسدس بنز با مجموع ۲۵۷ امتياز اول است، فراري ۱۳۹ امتياز دارد و ردبول هوندا، با ۱۱۰ امتياز، پايين‌تر از مرسدس هستند.

مرحله‌ي هفتم از فصل ۲۰۱۹ فرمول يك، ۱۴ روز ديگر به ميزباني كانادا برگزار خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات