بنتلي فلايينگ اسپر ۲۰۲۰ معرفي شد

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بنتلي جديد‌ترين نسل از خودروي لوكس خود با نام Flying Spur را با پيشرانه‌ي ۱۲ سيلندر معرفي كرده است.
تبليغات

پس از معرفي آخرين نسل از بنتلي كانتيننتال GT كوپه در سال ۲۰۱۷ و معرفي مدل كانورتيبل در سال ۲۰۱۸، بنتلي اكنون با معرفي مدل چهاردر، خانواده‌ي محصولات خود را تكميل كرده است. بنتلي محصول جديد خودرو را براي آن دسته از مشترياني معرفي كرده كه به‌دنبال حسي لوكس‌تر از آئودي A8 W12 بوده و حاضر‌ هستند براي يك خودروي لوكس سدان هزينه‌هاي هنگفتي را تقبل كنند.

مرجع متخصصين ايران بنتلي Flying Spur

بنتلي فلايينگ اسپر كه اكنون وارد سومين نسل خود‌ شده است، از نياكان خود بلند‌تر است. طول اين خودرو اكنون به ۵۳۰۴ ميلي‌متر و فاصله‌ي طولي بين‌ محورهاي آن با افزايش ۱۳۰ ميلي‌متري به ۳۱۹۵ ميلي‌متر رسيده است تا فضاي پاي بيشتري در اختيار سرنشينان عقب باشد. با وجود اينكه ظاهر كلي خودرو به مدل قبلي شباهت دارد؛ اما بنتلي عقيده دارد كه خطوط عضلاني به‌كاررفته در سراسر بدنه، در برجستگي ظاهر خودرو در جاده تاثير به‌سزايي دارد. مي‌توانيم با اطمينان بگوييم كه خودروي جديد فلايينگ اسپر بنتلي تا حدود زيادي به كانتيننتال GT شباهت دارد، با اين تفاوت كه خودرو جديد چهار در دارد و درهاي عقب براي دسترسي راحت‌تر به كابين لوكس‌، كشيده‌تر شده‌اند.

مرجع متخصصين ايران بنتلي Flying Spur

در قسمت جلويي، بنتلي فلايينگ اسپر از چراغ‌هاي LED ماتريكس بهره مي‌برد و رينگ‌هاي ۲۱ اينچي در ظاهر خودرو چشم‌نوازي مي‌كنند. مولينر، رينگ‌هاي ۲۲ اينچي را هم براي اين خودرو درانديشه متخصصين گرفته است. سقف پانوراميك غول‌پيكر از نكات جالب توجه خودرو است كه به‌صورت الكترونيكي، قسمت پنل جلويي را روي پنل پشتي به‌حركت درمي‌آورد. براي اولين‌بار در خودروي مدرن بنتلي، نماد Flying B به‌صورت جمع‌شونده طراحي‌‌ شده و از اين نشان براي خوش‌آمد‌گويي به راننده در هنگام ورود به‌خودرو، استفاده‌ شده است.

مرجع متخصصين ايران بنتلي Flying Spur

به‌عنوان اداي احترام به بنتلي S1 كانتيننتال ‌فلايينگ اسپر مدل ۱۹۵۷، در جلو‌پنجره خودرو از پره‌ّهاي عمودي استفاده‌ شده است. بنتلي محصول جديد خود را با ۱۷ انتخاب رنگ متفاوت و تزئين كرومي روشن يا تيره براي قسمت زيرين جلوپنجره، عرضه خواهد كرد. چراغ‌هاي جلو در حالت استاندارد از رگه‌هاي كرومي بهره مي‌برند تا در هنگام روشنايي، تلالو بيشتري داشته باشند.

چراغ‌هاي عقب هم با نشان B طراحي شده‌اند و نمايانگر شكل الماس نشان كانال‌هاي سيستم تهويه در داخل كابين هستند. براي كابين خودرو، ۱۵ انتخاب رنگ متعدد براي پوشش صندلي‌هاي موجود است و بنتلي فلايينگ اسپر از اولين پوشش سه‌بعدي جواهرنشان در پنل درها بهره مي‌برد.

مرجع متخصصين ايران بنتلي Flying Spur

روكش‌هاي چوبي و تيره هم براي داشبورد قابل سفارش است و مشترياني كه بيشتر تمايل به شخصي‌سازي خودرو داشته باشند، مي‌توانند روكش دوگانه را سفارش بدهند. نمايشگر ۱۲.۳ اينچي برگردان در قسمت مياني داشبورد قرار‌ گرفته؛ اما در حالت عادي، نمايشگر زير روكش چوبي داشبورد مخفي مي‌ماند. در انتخابي ديگر، در هنگام مخفي ماندن نمايشگر، سه نشان آنالوگ كرنومتر، قطب نما و دما سنج هم روي روكش نمايشگر نصب مي‌شوند. سيستم صوتي با ۱۰ بلندگو در حالت استاندارد، قابليت ارتقا به سيستم صوتي حرفه‌اي Bang & Olufsen با ۱۵۰۰ وات قدرت و ۱۶ بلندگو را دارد.

مرجع متخصصين ايران بنتلي Flying Spur
مرجع متخصصين ايران بنتلي Flying Spur
مرجع متخصصين ايران بنتلي Flying Spur
مرجع متخصصين ايران بنتلي Flying Spur

در گران‌ترين آپشن، سيستم صوتي Naim با توان ۲۲۰۰ وات و ۱۹ بلندگو با مبدل بيس فعال براي صندلي‌هاي جلو قابل سفارش خواهد بود. قلب تپنده‌ي بنتلي فلايينگ اسپر، پيشرانه‌ي ۶ ليتري W12 با ۶۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نيوتن‌متر گشتاور قرار گرفته كه در مدل بنتايگا اسپيد هم به‌كار رفته بود. انتقال قدرت در اين خودرو به‌وسيله‌ي جعبه‌دنده‌ي ۸ سرعته‌ي دوكلاچه‌ خودكار انجام مي‌گيرد. با وجود ابعاد بزرگ و وزن قابل‌توجه ۲,۴۳۵ كيلوگرم، خودروي سدان لوكس بنتلي تنها در مدت زمان ۳.۸ ثانيه از حالت سكون به‌سرعت ۹۶ كيلومتربرساعت مي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران بنتلي Flying Spur

سقف سرعت هم به ۳۳۳ كيلومتربرساعت مي‌رسد كه براي چنين خودروي سنگين‌وزني بسيار تحسين‌برانگيز است. با بهره‌گيري از سيستم فرمان‌پذيري تمامي چرخ‌ها و تقسيم وزن بهتر، فلايينگ اسپر از ساير خودروهاي بنتلي اسپرت‌تر است. سيستم فرمان‌پذيري چهار چرخ براي اولين‌بار در خودروهاي بنتلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و در سرعت‌هاي پايين، چرخ‌هاي عقب را درخلاف جهت چرخ‌هاي جلو مي‌چرخاند تا حس فرمان‌پذيري سبك‌تري را شاهد باشيم.

مرجع متخصصين ايران بنتلي Flying Spur

علاوه‌براين، در موارد استفاده شهري و پارك خودرو در سطح شهر، اين سيستم به كمك راننده خواهد آمد. توزيع انتقال قدرت ۶۰:۴۰ بين چرخ‌هاي جلو و عقب در بنتلي فلايينگ اسپر بدون تغيير باقي‌ مانده و باتوجه‌به ميزان اصطكاك چرخ‌ها و شرايط جاده‌اي، اين ميزان به‌صورت هوشمند تغيير مي‌كند. با بهره‌گيري از ۶۰ درصد هواي بيشتر در سيستم تعليق بادي، اكنون سواري خودرو بهبود يافته و سيستم كنترل فعال ضربه‌گيرها به پايداري بيشتر كمك مي‌كند. ديسك‌هاي ترمز ۴۲۰ ميلي‌متري هم بزرگ‌تر از نسل قبلي هستند تا قدرت كافي براي متوقف كردن توان پيشرانه‌ي ۱۲ سيلندر را داشته باشند. اولين ثبت سفارش‌هاي براي خودروي جديد بنتلي از پاييز امسال آغاز مي‌شود و اولين نمونه‌ها در اوايل سال ۲۰۲۰ به‌مشتريان تحويل داده مي‌شود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات