جايگاه سوخت‌گيري هيدروژن در نروژ منفجر شد

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
انفجار ايستگاه سوخت‌گيري هيدروژن در نروژ، موجب توقف موقت فروش خودروهاي پيل سوختي هيدروژني تويوتا و هيونداي در اين كشور شد.
تبليغات

دو روز پيش يك ايستگاه سوخت‌گيري هيدروژن در نروژ منفجر و طعمه شعله‌هاي حريق شد؛ روز ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹ مي‌تواند روزي باشد كه ادعا درباره ايستگاه‌هاي سوخت‌گيري هيدروژني و خودروهاي پيل سوختي هيدروژني به‌طور كلي براي هميشه تغيير خواهد كرد.

براساس گزارش‌هاي ايستگاه Uno-X، انفجار بسيار بزرگ بود. انفجار به‌حدي بزرگ بود كه كيسه‌هاي هوا را در خودروهاي مجاور فعال كرد و موجب ضرورت بستن تقاطع‌هاي شلوغ شد. مركز خدمات آتش‌نشاني توصيه كرد كه ناحيه ايمني در شعاع ۵۰۰ متري ايجاد شود.

خبر خوب اين است كه هيچ گزارشي درباره آسيب‌هاي مستقيم وجود ندارد، اما برخي گزارش‌ها مي‌گويند دو نفر به‌دليل آسيب‌هاي ناشي از باز شدن كيسه هوا در خودروهاي خود به اورژانس فرستاده شدند.

مرجع متخصصين ايران ايستگاه سوخت هيدروژن

مركز خدمات آتش‌نشاني نروژ گفت:

احتمالاً مخزني در ايستگاه هيدروژن كنار ايستگاه پليس منفجر شده است.

مركز ترافيك جاده‌اي نيز در توئيت‌هايي اعلام كرد:

تقاطع E18 در نزديكي محل حادثه به‌دليل خطر انفجار در هر دو جهت بسته شد. تقاطع E16 در تونل Bjornegarden در باروم نيز به همين دليل بسته شده است.

آن‌ها همچنين ساعت ۲۲ توئيت جديدي منتشر كردند:

بااين‌حال اوضاع در ساعت ۲۲ شروع به عادي شدن كرد و تقاطع E18 اكنون دوباره باز شده است و مركز خدمات آتش‌نشاني نيز كنترل خوبي روي آتش دارد. علت انفجار هنوز مشخص نشده است و بايد مورد مطالعه قرار گيرد.
مرجع متخصصين ايران Toyota hydrogen fuel cell vehicle / خودروي هيدروژني پيل سوختي تويوتا

به همين دليل، Uno-X دو ايستگاه هيدروژني ديگر خود را در نروژ بسته است، درحالي‌كه خودروسازان تويوتا و هيونداي فروش خودروهاي پيل سوختي هيدروژني (FCV) خود را به‌طور موقت متوقف كردند؛ هر چند فقط چند دستگاه خودروي پيل سوختي هيدروژني در هر ماه به فروش مي‌رسيد. انتظار مي‌رود كه صاحبان خودروهاي پيل سوختي هيدروژني، خودروهاي اجاره‌اي دريافت كنند.

باتوجه‌به اينكه چند ايستگاه سوخت‌گيري سوخت هيدروژن در سراسر جهان نصب شده است، با اين انفجار متوسط ​​تعداد انفجارها در هر ايستگاه احتمالاً به ميزان بالاتري نسبت به هر سوخت ديگر خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران 120-kW Fuel Cell/Electric Propulsion System (Hyundai NEXO)

اغلب به‌علت كارايي كم انرژي، هزينه‌هاي بالا و عدم وجود زيرساخت‌هاي سوخت‌گيري، از خودروهاي پيل سوختي هيدروژن به‌عنوان جايگزين بدي براي خودروهاي تمام الكتريكي انتقاد مي‌شود. درحالي‌كه به‌لطف شارژرهاي فوق سريع، زمان شارژ خودروي الكتريكي كاهش يافته و شعاع حركتي اين خودروها نيز افزايش يافته است، به انديشه متخصصين مي‌رسد كه خودروهاي پيل سوختي هرگز فرصتي براي پيشرفت سريع نداشته باشند. هرگونه مسائل مربوط‌به ايمني (به‌ويژه اگر چنين حوادثي باز هم تكرار شود)، فقط به چالش فناوري پيل سوختي مي‌افزايد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات