دوچرخه برقي eRockit معرفي شد

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت آلماني eRockit از دوچرخه برقي جديدي رونمايي كرد كه قدرت پدال‌زني را تا ۵۰ برابر افزايش مي‌دهد.
تبليغات

دوچرخه‌هاي برقي مجهز به سيستم پدال كمكي واقعاً در چند سال اخير بسيار رواج يافته‌اند و هنگام سواري، شما را از نفس نمي‌اندازند. درحالي‌كه بسياري از طرح‌ها به‌دنبال دوچرخه سنتي هستند، شركت آلماني eRockit قطعاً بيش از آنكه به‌دنبال دوچرخه باشد، از بخش‌هاي موتوري در محصول جديد خود استفاده مي‌كند.

به‌طور سنتي، موتورگازي به موتورسيكلت كوچكي مجهز به پدال دوچرخه‌اي مي‌گويند كه موتورسوار مي‌تواند از حالت توقف تا جايي پدال بزند و سپس ساير مسافت سفر را از قدرت سيستم پيشران كوچك بهره ببرد. اخيراً اين واژه براي موتورسيكلت‌هاي سبك‌وزن و كم‌قدرت استفاده مي‌شود كه هيچ‌گونه پدالي ندارند.

مرجع متخصصين ايران eRockit e-moto / دوچرخه برقي موتورسيكلت برقي

محصول جديد eRockit كاملاً موتورگازي نيست و همچنين شباهتي نيز به دوچرخه‌ي مجهز به سيستم پدال كمكي هم ندارد، اما چيزي بين اين دو است. درواقع سازندگان آن مي‌گويند كه مانند دوچرخه عمل مي‌كند ولي عملكردي شبيه موتورسيكلت ارائه مي‌دهد. در حقيقت eRockit شتاب سريع و بيشينه سرعت بيش از ۸۰ كيلومتر بر ساعت خود را ازطريق سيستم محركه مستقيم بدون كلاچ به رخ مي‌كشد.

گفته مي‌شود كه موتور الكتريكي سنكرون آهنربا دائم آن تا ۱۶ كيلووات قدرت ارائه مي‌دهد و باعث مي‌شود كه نيروي پدال‌زني دوچرخه‌سوار را تا بيش از ۵۰ برابر افزايش دهد. شعاع حركتي به‌لطف بهره‌گيري از پكيج باتري ۶/۶ كيلووات ساعت، تا بيش از ۱۲۰ كيلومتر به ازاي هر بار شارژ چهار ساعته مي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران eRockit e-moto / دوچرخه برقي موتورسيكلت برقي

سواري با eRockit ساده است. شما كلاه ايمني خود را روي سر مي‌گذاريد و روي دستگاهي مانند موتورسيكلت مي‌‌نشينيد و شروع به پدال زدن مي‌كنيد. شركت سازنده ادعا مي‌كند كه دوچرخه‌سوار يا موتورسوار هنگام حركت و استفاده كردن از نيروي پدال‌زني نسبتاً‌ كم، نيروي رانشي روبه‌جلوي بسيار مهيجي را تجربه مي‌كند.

بخشي از مشخصات متخصص eRockit منتشر شده اما اين شركت مي‌گويد كه از فريم آلومينيومي، رينگ‌هاي آلياژي سبك وزن، ترمز ديسكي، سيستم روشنايي يكپارچه ساخته شده است و وزن كلي آن بدون احتساب موتورسوار، تنها به ۱۲۰ كيلوگرم مي‌رسد.

محصول جديد eRockit با ارزش ۱۳ هزار و ۳۵۰ دلار، تاكنون بيش از ۱۵۰ هزار كيلومتر كاركرد آزمايشي را تجربه كرده است. ويديوي زير آزمايش اين دوچرخه‌/موتورسيكلت را نشان مي‌دهد.

دانلود 360P 720P

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات