لمان ۲۰۱۹ با قهرماني تويوتا و آلونسو به پايان رسيد

يك‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
رقابت ۲۴ ساعته در لمان امسال، با موفقيت تويوتا و فرناندو آلونسو همراه بود. فراري و فورد هم در كلاس خود توانستند بالاتر از پورشه به مقام نخست برسند.
تبليغات

در تقويم موتوراسپرت، سه رقابت داراي اهميت ويژه و سابقه‌ي تاريخي بالا هستند. رقابت‌هاي ساليانه در فرمول يك موناكو، ايندي ۵۰۰ و لمان ۲۴ ساعته از انديشه متخصصين كلاس خودرويي، تفاوت‌هاي بنيادين با يكديگر دارند؛ ضمن اينكه قهرماني در هركدام از آن‌ها، افتخاري بسيار بزرگ است.

مرجع متخصصين ايران Le Mans 2019

اولين مسابقه‌ي ۲۴ ساعته در لمان فرانسه، ۹۶ سال پيش برگزار شد تا همچنان قديمي‌تري رقابت‌ رانندگي استقامت (Endurance racing) محسوب شود. تام كريستنسن از دانمارك، با ۹ قهرماني در لمان، پرافتخارترين راننده‌ي اين مسابقات است. پورشه هم با سابقه‌ي بسيار طولاني در لمان، ۱۹ قهرماني تيمي دارد و بالاتر از ديگر خودروسازان، مشهورترين برند اين مسابقات محسوب مي‌شود. در بين تيم‌هاي مستقل شركت‌كننده هم، جوئست ريسينگ با ۱۳ قهرماني، برتر از ديگران قرار دارد؛ هرچند كه امسال در لمان حضور نداشت.

مرجع متخصصين ايران alonso

يكي از مهم‌ترين اتفاقات در لمان ۲۰۱۹، دومين قهرماني پياپي براي تيم تويوتا و فرناندو آلونسو بود. راننده‌ي اسپانيايي كه سابقه‌ي دو قهرماني جهان در فصل‌هاي ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ فرمول يك جهاني را در كارنامه دارد؛ حالا توانسته است بيش از يك‌بار، ۲ رقابت معتبر موناكو و لمان را فتح كند. علاوه‌بر او، ۱۲ راننده‌ي ديگر نيز توانسته‌اند به موفقيت در موناكو و لمان برسند؛ اما تنها گراهام هيل راننده‌ي انگليسي، قهرمان سه‌گانه‌ي لمان، موناكو و ايندي ۵۰۰ شده است. 

مرجع متخصصين ايران LMP1  Le Mans

امسال هم، لمان در كلاس‌هاي LMP1، LMP2، LMGTE حرفه‌اي و LMGTE آماتور برگزار شد. در مهم‌ترين و قدرتمندترين گروه، خودروهاي تويوتا به مقام اول و دوم LMP1 رسيدند. قهرمان لمان در اين كلاس، مدل TS050 هيبريد بود كه فرناندو آلونسو، كازوكي ناكاجيما و سباستين بوئمي را پشت فرمان داشت. اين خودرو با تنها ۳۴ پيت‌استاپ، توانست ۳۸۵ دور را در لمان ۲۰۱۹ كامل كند. در مقام دوم، ديگر خودروي تويوتا با اختلاف ۱۶.۹۷۲ ثانيه توانست ۳۸۵ دور بزند. مقام سوم كلاس LMP1 هم به رانندگان خودروي BR1 از تيم BR Engineering رسيد.

مرجع متخصصين ايران le mans   2019   A470  LMP2

در كلاس LMP2، امسال آلپاين A470 از تيم فرانسوي سيگناتك آلپاين (Signatech Alpine Matmut) با اختلاف ۱۷ دور نسبت به قهرمان LMP1، بهترين جايگاه را در گروه خود به دست آورد. خودروهاي اوركا از تيم جكي چان (Jackie Chan DC Racing) هم، به مقام‌هاي دوم و سوم رسيدند.

مرجع متخصصين ايران 488 GTE EVO

در كلاس LMGTE Pro، پس از مدت‌ها، فراري توانست به قهرماني لمان برسد. خودروي فراري 488GTE EVO در لمان ۲۰۱۹ توانست ۴۳ دور كمتر از قهرمان LMP1 بزند و با رانندگاني از ايتاليا، انگليس و برزيل، اول شود. در رتبه‌هاي دوم و سوم كلاس LMGTE Pro، خودروهاي پورشه 911RSR قرار گرفتند تا برتري آن‌ها نسبت به فورد GT، شورولت كوروت C7R و بي‌ام‌و M8 GTE ثابت شود.

مرجع متخصصين ايران Le Mans 2019  ford GT

لمان ۲۰۱۹ در كلاس LMGTE AM با قهرماني فورد GT از تيم امريكايي كيتينگ (Keating Motorsports) به پايان رسيد. مقام‌هاي دوم و سوم اين گروه هم به ترتيب در اختيار پورشه 911RSR و فراري 488 GTE قرار گرفت.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات