نگاهي عميق به فولكس واگن گلف R مدل ۲۰۱۹

يك‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فولكس واگن گلف R مدل ۲۰۱۹ يكي از برترين هاچ بك‌هاي اسپرت بازار جهاني است كه در ادامه نگاهي عميق به اين خودرو خواهيم پرداخت.
تبليغات

نسل هفتم فولكس واگن گلف  اين روزها محبوبيت زيادي در بازار دارد. قوي‌ترين مدل اين خودرو با نام گلف R يكي از توانمندترين هاچ‌بك‌هايي است كه امروز در بازار حضور دارد. فولكس واگن گلف R را بايد خودرويي دانست كه در عين داشتن سادگي و متخصصدي بودن مدل‌هاي عادي گلف، توانايي‌هاي حركتي در حد خودرويي اسپرت را هم ارائه مي‌دهد و اين تلفيق خوب كارايي و عملكرد را بايد اصلي‌ترين نكته‌ي بارز گلف R بدانيم. نسخه R در ميان مدل‌هاي گلف در جايگاهي بالاتر از GTI قرار مي‌گيرد. 

گلف R از پيشرانه‌ي نام آشناي EA888 استفاده مي‌كند. اين پيشرانه‌ي ۴ سيلندر ۲ ليتري توربو از سري TSI مي‌تواند ۲۹۶ اسب‌بخار قدرت توليد كند. البته قدرت اين مدل در سال‌هاي قبل ۳۰۶ اسب‌بخار بود ولي براي تطابق با استانداردهاي آلايندگي جديد اروپا، فولكس واگن ناچار شده تا مقداري توان پيشرانه را كاهش دهد. در مدل ۲۰۱۹ گلف R براي انتقال نيرو به چرخ‌ها از جعبه‌دنده‌ي دوكلاچ هفت سرعته استفاده شده است و اين خودرو ديگر با جعبه‌دنده‌ي دستي قابل خريداري نيست. 

صداي توليدي پيشرانه‌ي گلف R به‌خصوص در نسخه‌هايي كه به كيت اگزوز سفارشي Akrapovic مجهز هستند، بسيار جذاب است و از اين لحاظ مابين هيونداي i30N و آئودي S3 قرار مي‌گيرد.

مرجع متخصصين ايران volkswagen golf r

جعبه‌دنده DSG به‌كار رفته در اين هاچ‌بك، را پيش‌تر در بسياري از محصولات فولكس واگن ديده بوديم. اين جعبه‌دنده با وجود سرعت عمل بسيار سريع، گاها در معكوس‌گيري‌ها از خود تأخير نشان مي‌دهد. جعبه‌دنده‌ي شش سرعته‌ي دستي فولكس گلف يكي از بهترين نمونه‌هاي موجود در بازار بود كه حذف آن از مدل جديد گلف R، براي بسياري از علاقه‌مندان نااميد‌كننده خواهد بود. 

پيشرانه‌ي EA888 انعطاف‌پذيري بالايي دارد و در انواع مختلفي از محصولات گروه فولكس واگن شامل پورشه ماكان و سئات آتكا نيز استفاده شده است. فولكس واگن در مدل‌هاي مختلف تنها به تغيير تنظيمات پيشرانه بسته به كلاس و شاسي خودرو مي‌پردازد.

در فولكس واگن گلف R از كمك فنرهاي فعال در كنار رينگ‌هاي بزرگ ۱۹ اينچي استفاده شده است كه تأثير مثبتي روي فرمان‌پذيري گذاشته‌اند. با وجود رينگ و لاستيك بزرگ، اما در شرايط رانندگي در حالت نرم، سواري خودرو همچنان خوب و راحت است و در عين حال بدنه حركات زيادي ندارد. 

درون كابين گلف R شباهت زيادي با ساير خانواده‌ي گلف دارد. در مقابل راننده به‌جاي پنل معمولي از نمايشگر ۱۲.۳ اينچي با وضوح بالا استفاده شده است. يك نمايشگر لمسي ۹.۲ اينچي نيز روي داشبورد وجود دارد كه امكاناتي مانند سيستم صوتي و رهياب ماهواره‌اي را درون خود جاي داده است. همانند قبل، گلف R به سيستم انتخاب حالت‌هاي مختلف رانندگي هم مجهز است و حتي امكان شخصي‌سازي حالت رانندگي هم وجود دارد. 

مرجع متخصصين ايران volkswagen golf r

يكي از اصلي‌ترين نكات در خصوص گلف R، دو شخصيتي بودن آن است. در حالت معمولي، گلف R خودرويي بسيار نرم، راحت و با قابليت استفاده‌ي روزمره است. حتي با قرار دادن حالت رانندگي در وضعيت Eco نيز تبديل به خودرويي اقتصادي شده و مصرف سوخت آن تا ۷.۸ ليتر در هر ۱۰۰ كيلومتر كاهش پيدا مي‌كند. 

اما با قرار دادن آن در حالت اسپرت، گويي خودرويي مسابقه‌اي در اختيار داريد و جعبه‌دنده بهترين واكنش‌ها را از خود نشان مي‌دهد. سيستم چهارچرخ محرك نيز بهترين چسبندگي ممكن را فراهم مي‌كند تا هيچ اشكالي در عبور از پيچ‌ها نباشد. استفاده از كمك فنرهاي فعال در اين مدل ايده‌اي بسيار هوشمندانه بود. به‌خصوص با توجه به ابعاد بزرگ رينگ‌ها نياز به چنين سيستم بيش‌ازپيش احساس مي‌شود. 

پكيج سفارشي Performance Package ترمزهاي قوي‌تر، رينگ‌هاي ۱۹ اينچي استاندارد و چند تفاوت ظاهري كوچك به گلف R اضافه مي‌كند.

ارزش پايه‌ي گلف R حدود ۳۴ هزار پوند (حدود ۴۱ هزار دلار) است. دريافت بسته‌ي پرفورمنس شامل ترمزهاي قوي و رينگ‌هاي ۱۹ اينچي روي اين خودرو ۲۳۰۰ پوند (۲۸۰۰ دلار) هزينه‌ي اضافي را در بر خواهد داشت و سيستم اگزوز نيز به‌تنهايي ۲۹۷۵ پوند (۳۶۰۰ دلار) ارزش دارد. سفارش تمامي آپشن‌ها مي‌تواند ارزش اين هاچ بك  را تا نزديك ۵۰ هزار پوند (۶۰ هزار دلار) افزايش دهد. گلف R به‌صورت استاندارد به رينگ‌ها ۱۸ اينچي مجهز است و انتخاب رينگ‌هاي بزرگ‌تر بسته به نوع رينگ مي‌تواند تا ۱۰۰۰ دلار هزينه‌ي اضافي را در بر داشته باشد. 

مرجع متخصصين ايران volkswagen golf r

تودوزي چرمي نيز در اين خودرو به‌صورت سفارشي است و در رنگ‌هاي مشكي و خاكستري قابل انتخاب است. از امكانات استاندارد گلف R بايد به كروز كنترل هوشمند، چراغ‌هاي LED، كيلومترسنج ديجيتالي و سيستم رهياب ماهواره‌اي اشاره كرد. فولكس واگن سيستم ديناميكي كنترل شاسي را به‌صورت سفارشي روي اين مدل عرضه مي‌كند.

فولكس واگن گلف R را بايد خودرويي متعادل بين خودروهاي اسپرت و روزمره دانست. اصلي‌ترين رقيب اين خودرو هوندا سيويك تايپ R است. آئودي S3 نيز ديگر رقيب گلف R است اما در حقيقت آن را بايد همان گلف R با تجهيزات بيشتر بدانيم. ارزش پايه‌ي آئودي كمي از فولكس واگن بيشتر است ولي گلف R با وجود ارزش كم‌تر رانندگي لذت بخش‌تري دارد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات