تيم فرمول يك مك لارن از پيشرانه مرسدس بنز استفاده خواهد كرد

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مك‌لارن از سال ۲۰۲۱ از پيشرانه‌هاي مرسدس بنز در خودروهاي فرمول يك خود استفاده خواهد كرد.
تبليغات

مك‌لارن از سال ۲۰۲۱ دوباره از پيشرانه‌هاي مرسدس در خودروهاي فرمول يك خود استفاده خواهد كرد. مك‌لارن كه قهرماني در مسابقات فرمول يك را در سابقه‌ي خود دارد، تصميم گرفته تا دوباره به پيشرانه‌هاي آلماني روي بياورد. مك‌لارن در حال حاضر از پيشرانه‌هاي رنو در خودروهاي فرمول يك خود استفاده مي‌كند و اين توافق تا پايان سال ۲۰۲۰ معتبر خواهد بود. اما مك‌لارن قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ به يك توافق طولاني‌مدت با مرسدس بنز دست يابد.

توتو ولف، مدير بخش موتور اسپرت مرسدس اخيرا در حاشيه‌ي مسابقه‌ي فرمول يك روسيه در سوچي در اين مورد گفته است:

ما خوشحاليم كه مك‌لارن دوباره تصميم به تامين پيشرانه‌هاي خود از مرسدس گرفته است. ما اميدواريم اين همكاري طولاني‌مدت ادامه داشته باشد و مك‌لارن دوباره بتواند با تيم‌هاي رده بالا شامل تيم خود مرسدس بنز نيز رقابت كند.
مرجع متخصصين ايران McLaren 2019 F1 car / خودرو فرمول يك مك لارن

اولين همكاري مك‌لارن و مرسدس در اين حوزه از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۱۴ بود. پيش از آن در دهه‌ي ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مك‌لارن با هوندا همكاري مي‌كرد. طي اين سال‌ها مك‌لارن توانست ۷۸ بار برنده‌ي مسابقات فرمول يك شود. ميكا هكنين در سال‌هاي ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ توانست قهرماني را به‌دست آورد و در سال ۲۰۰۸ نيز لوييس همليتون به قهرماني با تيم مك‌لارن دست پيدا كرد. گرچه مك‌لارن در سال ۲۰۱۴ تصميم داشت تا با همكاري هوندا دوباره جايگاه خود را به دست آورد ولي در اين كار ناكام ماند. طي اين سال‌ها مك‌لارن در مسابقه‌ي ۲۰۱۲ در برزيل نتوانست عنوان قهرماني را كسب كند كه از پيشرانه‌ي مرسدس بنز در خودروي خود استفاده مي‌كرد.

مرجع متخصصين ايران McLaren 2019 F1 car / خودرو فرمول يك مك لارن

به گفته‌ي زك براون، مدير اجرايي واحد موتوراسپرت مك‌لارن، رنو نقش مهمي در احياي تيم مك‌لارن بازي كرد و حالا توافق جديد، قدم مهم ديگري براي موفقيت طولاني‌مدت در مسابقات فرمول يك است.

توافق مك‌لارن و مرسدس بنز كه در حال حاضر پيشرانه‌هاي هيبريدي‌اش در اين مسابقات به عنوان يك معيار سنجش شناخته مي‌شوند، شامل تغيير قوانين مي‌شود. به انديشه متخصصين مي‌رسد كه اين توافق دقيقا چيزي است كه تيمي مثل مك‌لارن در اين برهه‌ي زماني به آن نياز دارد تا بتواند خود را در جدول بالاتر بكشد. مرسدس تامين‌كننده‌ي پيشرانه براي ۴ تيم فرمول يك شامل مرسدس بنز، ويليامز، ريسينگ پوينت و مك‌لارن در آينده خواهد بود. فراري نيز تامين‌كننده‌ي سه تيم فراري، آلفارومئو و هاس است. هوندا پيشرانه‌ي دو تيم ردبول و تورو روسو و رنو نيز تنها موتور خودروي تيم خودش را تامين مي‌كند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات