شارژر خانگي خودروي برقي با ارزش ۴۹۹ دلار

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت الكتريفاي امريكا قصد دارد شارژرهاي خانگي ارزان‌ارزش براي خودروهاي برقي در اين كشور توليد كند.
تبليغات

شركت الكتريفاي امريكا (Electrify America) كه در حوزه‌ي توليد شبكه‌هاي شارژ خودروهاي الكتريكي در ايالات متحده‌ي آمريكا فعاليت مي‌كند، تاكنون توانسته ۳۰۰ ايستگاه شارژ براي اين نوع خودروها طراحي كند. حالا اين شركت تصميم گرفته است اولين سيستم شارژ خانگي را براي خودروهاي برقي نيز به بازار معرفي كند. اين سيستم شارژر ۴۹۹ دلار ارزش دارد و مي‌توان آن را به‌راحتي از وب‌سايت‌هاي آمازون يا خود سازنده خريد. اين شارژر سطح ۲ با تمامي خودروهاي الكتريكي موجود در بازار آمريكاي‌شمالي سازگار است و قدرت شارژ ۷.۶ كيلوواتي دارد كه تقريبا ۶ برابر بيشتر از شارژرهاي سطح ۱ است. چنين ظرفيت شارژي يعني به‌طور متوسط با هر ساعت شارژكردن خودرو، شعاع حركتي ۴۰.۲ كيلومتر فراهم مي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران Electrify electric car home charger

گرچه اين شارژر به‌اندازه‌ي شارژرهاي عمومي قدرت ندارد، آمارها نشان مي‌دهد بيش از ۸۰ درصد مالكان خودروهاي الكتريكي خودرو خود را در خانه شارژ مي‌كنند. همين مسئله سبب شده است اين شركت به‌سمت توليد شارژر خانگي برود. 

اين شارژر جديد يكي از ارزان‌ترين شارژرهاي سطح ۲ موجود در بازار است كه با كابل ۷.۳ متري عرضه مي‌شود و با توجه به برخورداري از استاندارد NEMA 3R، قابليت نصب در بيرون از خانه و در فضاي باز را هم دارد. اين سيستم جديد بسيار انعطاف‌پذير است و مي‌‌توان آن را به خروجي ۲۴۰ ولت نيز متصل كرد. ساير مشخصات اين شارژر جديد شامل نشانگرهاي LED و قابليت اتصال واي‌فاي هستند. توانايي اتصال واي‌فاي اين امكان را به متخصص مي‌دهد تا جزئيات مربوط به شارژ را مشاهده كند. 

جالب است كه بزرگ‌ترين شريك الكتريفاي امريكا، يعني فولكس‌واگن، خود شارژرهاي متعددي براي خودروهاي الكتريكي به بازار عرضه مي‌كند. شارژرهاي خانگي فولكس‌واگن از نوامبر وارد بازار اروپا خواهند شد كه هم طراحي زيبايي دارند و هم ظرفيت شارژ آن‌ها به ۱۱ كيلووات مي‌رسد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات