تويوتا هايلندر XSE مدل ۲۰۲۱ معرفي شد
سال گذشته تويوتا از مدل كاملا بهبود يافتهي هايلندر رونمايي كرد. اين كراساور جديد با سه رديف صندلي و ظاهري جديد به بازار جهاني راه يافت، اما برخلاف مدلهاي ديگر تويوتا جاي نسخهي اسپرت XSE در اين خانواده خالي بود. حالا پس از گذشت حدود يك سال تويوتا قصد دارد نسخهي اسپرت XSE هايلندر را براي مدل سال ۲۰۲۱ راهي بازار كند. اين خودرو بهطور رسمي در نمايشگاه خودروي شيكاگو رونمايي خواهد شد.
باتوجه به تصاوير منتشر شده از اين خودرو، نسخهي XSE هايلندر جا پاي كمري XSE گذاشته است. ظاهر اين خودرو بهطور كامل با مدل استاندارد متفاوت است. جلو پنجرهي بازطراحي شده بههمراه ورودي هواي بزرگتر سبب شده نماي جلوي هايلندر خشن و اسپرت بهانديشه متخصصين برسد. اسپويلر، شيشههاي دودي، آينه بغلهاي مشكي، ريل سقف سياه رنگ، ركابهاي با ارتفاع كمتر، سپر عقب با طراحي جديد، اگزوزهاي كروم دوگانه و رينگهاي آلومينيومي ۲۰ اينچي منحصربهفرد با رنگآميزي مشكي از ديگر تغييرات ظاهري نسخهي XSE هايلندر ۲۰۲۱ است.
تغييرات ظاهري تنها به خارج از خودرو محدود نميشود و تويوتا فضاي داخلي هايلندر XSE را نيز دستخوش تغييراتي كرده است. تزيينات فيبر كربن روي داشبورد، نورپردازي داخلي و تزيينات سياه رنگ صندليها از عمدهترين تغييرات كابين هايلندر XSE است. خريداران ميتوانند بهصورت سفارشي از تزيينات قرمز و مشكي در روكش چرم صندليها و يك سيستم صوتي ۱۲۰۰ واتي با ۱۱ بلندگو بهرهمند شوند.
علاوه بر تغييرات ظاهري، هايلندر XSE تغييرات متخصص نيز داشته است. كمك فنرهاي اسپرتتر و سفتتر، ميل موجگير عقب سفتتر و اعمال تغييرات روي فرمان برقي براي القاي حس اسپرتتر و واكنشهاي بهتر از مهمترين تغييرات متخصص در اين خودرو است. باتوجه به اين موارد ميةوان انتظار داشت كه وزن نسخهي XSE نسبت به نمونههاي ديگر اندكي بالاتر است، اما با اين وجود تويوتا سيستم پيشرانه و انتقال قدرت هايلندر XSE را تغيير نداده است.
نسخهي XSE همانند ساير نسخههاي هايلندر از پيشرانهي ۶ سيلندر ۳.۵ ليتري با ۲۹۵ اسببخار قدرت و ۳۵۶ نيوتنمتر گشتاور بهره ميبرد. اين پيشرانه در كنار يك جعبهدندهي ۸ سرعتهي خودكار وظيفهي به حركت درآوردن اين كراساور اسپرت را برعهده دارد. هايلندر XSE در نسخههاي مختلف محور جلو محرك و تمام چرخ محرك عرضه خواهد شد. نسخهي تمام چرخ محرك تنها در تيپهاي ليميتد و پلاتينيوم قابل سفارش است كه در آن يك ديفرانسيل تعبيه شده ميتواند ۵۰ درصد از گشتاور خودرو را به محور عقب انتقال داده و باتوجه به شرايط رانندگي با نسبتي خاص ميان چرخهاي عقب تقسيم كند.
اگرچه هنوز ارزش نهايي اين خودرو بهطور رسمي اعلام نشده است، اما براساس اعلام تويوتا اين نسخه ميان نسخههاي XLE و ليميتد قرار ميگيرد. با اين اوصاف ميتوان بازهي ارزشي ۴۰ تا ۴۵ هزار دلاري براي اين خودرو متصور بود. تويوتا اميدوار است از پاييز امسال كه اين خودرو به بازار عرضه ميشود، ۱۲ درصد از خريداران هايلندر، نسخهي XSE را انتخاب كنند.
هم انديشي ها