سدان لوكس و هيبريدي دي اس 9 معرفي شد

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
خودروسازي DS، زيرمجموعه‌ي لوكس گروه پژو-سيتروئن، اولين‌بار مدل سدان رونمايي كرده است. اين محصول DS9 نام دارد و همراه پيشرانه‌ي پلاگين هيبريد روانه‌ي بازار خواهد شد.
تبليغات

كد DS براي علاقه‌مندان مدل‌هاي كلاسيك يادآور يكي از محصولات پرفروش‌ و محبوب‌ سيتروئن به‌نام دوشو (تلفظ فرانسوي) بين سال‌هاي ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ است. حالا برند دي اس (DS Automobiles) زيرمجموعه‌ي لوكس سيتروئن فرانسه است كه نامش به‌عنوان خودروساز در سال ۲۰۰۹ مطرح شد. اين شركت از سال ۲۰۱۴ به‌طورمستقل فعاليتش را گسترش داد تا به‌عنوان عضوي از گروه خودروسازي پژو-سيتروئن موسوم به PSA شناخته شود. دي‌اس در تلاش است تا سال ۲۰۲۵، تمام توليدات خود را با پيشرانه‌ي تمام‌‌برقي يا پلاگين هيبريد عرضه كند.

از سال ۲۰۱۴ تاكنون، هيچ‌كدام از محصولات دي‌اس در كلاس سدان نبودند. علاوه‌بر چند مدل كراس‌‌اور در اندازه‌هاي متنوع، DS5 و DS3 هم توليد شدند كه البته خودروهايي پنج‌در و هاچ‌بك محسوب مي‌شدند. از اواسط سال ۲۰۲۰، سدان DS9 به سبد شركت سازنده اضافه مي‌شود تا ضمن افزايش تنوع محصولات، به بازار كشورهاي خارج از اروپا نيز صادر شود. اين سدان لوكس در كشور چين توليد خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران DS 9 ِ

با وجود امكانات لوكس و طراحي خلاقانه، DS9 چندان بزرگ و پهن‌پيكر نيست. اين خودرو با فاصله‌ي محورهاي ۲۸۵ سانتي‌متر توليد مي‌شود كه البته رضايت‌بخش است؛ اما كوچك‌تر از بي‌ام‌و سري ۵ يا مرسدس بنز كلاس E خواهد بود. در نماي روبه‌رو، مشابهت زيادي بين DS9 و كراس‌اور DS7 كراس‌بك وجود دارد. جلوپنجره‌ي ۶ ضلعي با ادوات كروم در جوانب همراه لامپ‌هاي كريستالي گردان داخل كاسه‌چراغ مهم‌ترين نكات در طراحي DS9 هستند. مشابه DS7 نوار LED روشنايي روز هم در خط باريك عمودي به طرفين سپرها منتقل شده است تا حس خودرو اسپرت با حالتي انتقام‌جو و متمركز فراهم شود. خطوط حجم‌دهنده در DS9 بسيار هنرمندانه و حساب‌شده كار شده‌اند. روي كاپوت جلو، فضاسازي چشم‌نوازي با‌توجه‌به ابعاد چراغ‌ها وجود دارد. يك نوار فلزي و براق كروم هم طول درپوش موتور را از شيشه‌ي اصلي تا نزديكي جلوپنجره پوشش مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران DS 9 ِ

از نماي جانبي و پشت، خطوط عميق با حجم‌دهي چشمگير نقش مهمي در طراحي DS9 دارند. طراحي رينگ‌ها و دستگيره‌هاي مخفي‌شونده و حتي درپوش سوخت‌گيري متناسب با ساختار بدنه است و حالتي خلاقانه دارد. آينه‌بغل‌هاي دورنگ نيز، متناسب با سقف شيشه‌اي و سياه‌رنگ DS9 خواهد بود. در عقب، شباهت‌هايي با نسل جديد سدان‌هاي مرسدس بنز، به‌ويژه كلاس CLS، ديده مي‌شود؛ اما به‌لطف بالچه‌ي انتهاي بدنه و ادوات كروم و چراغ‌هاي LED كه حالت مثلثي مختص خودروهاي دي‌اس را تداعي مي‌كنند، شخصيت ويژه‌اي براي DS9 فراهم شده است.

مرجع متخصصين ايران DS9

در فضاي داخلي، حالتي مينيمال و عاري از بهم‌ريختگي با كليدهاي متعدد داشبورد وجود دارد. راننده با نمايشگر بزرگ لمسي در وسط بسياري از امكانات DS9 را مديريت مي‌كند. پشت فرمان هم نمايشگري عريض و تمام‌ديجيتال براي اطلاع از شرايط متخصص نصب شده است. به‌زحمت مي‌توان قطعه‌اي پلاستيكي در فضاي داخلي DS9 ديد؛ چراكه تمام سطح داشبورد و فرمان و حتي تودري‌ها پوشيده از چرم با ادوات فلزي براق هستند. خريدار DS9 حق انتخاب زيادي براي سفارش نوع نورپردازي و چرم با طرح و رنگ‌‌هاي مختلف دارد.

مرجع متخصصين ايران DS9

فراتر از طراحي خاص و خلاقانه استفاده از فناوري پلاگين هيبريد مي‌تواند به افزايش محبوبيت برند دي‌اس در خارج از فرانسه كمك كند. سدان لوكس DS9 از تركيب يك موتور تمام‌برقي با پيشرانه‌ي بنزيني از سري پيورتك (PureTech) نيرو مي‌گيرد تا مجموع قدرت ۲۵۰ يا ۳۶۰ اسب‌بخار در نسخه‌هاي مختلف توليد شود. باتري‌هاي ۱۱/۹ كيلووات‌ساعتي شعاع حركتي ۴۰ تا ۵۰ كيلومتري با نهايت سرعت ۱۳۵ كيلومتربرساعت فراهم مي‌كنند. اين مدل با جعبه‌دنده‌ي هشت‌سرعته‌ي خودكار و سيستم دوديفرانسيل توليد خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران DS9

محصولات خودروسازي دي‌اس تأكيد زيادي بر فناوري‌هاي مدرن دركنار امكانات لوكس مي‌كنند. در DS9، سيستم تعليق هوشمند با حسگرهاي راداري متنوع نصب شده است تا فنربندي هماهنگ با تحليل شرايط جاده عمل كند. چراغ‌هاي كريستال LED در جلو با پنج حالت مختلف نور شامل رانندگي در شهر و بزرگراه و پاركينگ قابل‌تنظيم هستند. مشابه DS7، در DS9 هم ديد شب وجود دارد تا راننده بتواند ازطريق نمايشگر ديجيتال پشت فرمان مسير جاده را به‌خوبي ببيند.

مرجع متخصصين ايران DS9

امكانات ايمني مدرن و فناوري خودران سطح ۲ در DS9 فراهم شده است. اين خودرو ضمن مطالعه سطح هوشياري راننده، مي‌تواند از كروزكنترل هوشمند و رانندگي خودكار با توانايي هدايت بين خطوط و كاهش يا افزايش سرعت متناسب با ترافيك بزرگراه استفاده كند. البته اين امكانات هنوز با فناوري خودران موجود در محصولات مرسدس بنز و بي‌ام‌و يا مدل‌هاي جديد كاديلاك مجهز به سوپركروز قابل مقايسه نيست؛ چراكه پس از سه ثانيه توقف در ترافيك، غيرفعال مي‌شود و توانايي تعويض خط خودكار ندارد.

مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9
مرجع متخصصين ايران DS9

سدان لوكس DS9 از اواخر تابستان ۲۰۲۰ وارد بازار جهان خواهد شد. اين محصول مانند بسياري ديگر از خودروهاي فرانسوي، در آمريكا و كانادا و مكزيك عرضه نمي‌شود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات