جيلي براي بهبود ويژگي خودران خودروها ماهواره توليد مي‌كند

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
هولدينگ بين‌المللي جيلي (Geely) با سرمايه‌گذاري عظيم مالي در يك كارخانه‌ي توليد ماهواره‌هاي با ارتفاع كم، دنياي خودروهاي خودران را متحول خواهد كرد.
تبليغات

نام هولدينگ بين‌المللي جيلي (Geely) زماني‌كه در شركت‌هايي نظير دايملر، ولوو و پروتون سرمايه‌گذاري‌هاي هنگفتي انجام داد سر زبان‌ها افتاد و نويدبخش پيشرفت‌هاي اساسي در صنعت خودروسازي چين شد. اين خودروساز چيني با فروش ۲/۱۸ ميليون دستگاه خودرو در سال گذشته و سرمايه‌گذاري در استفاده از فناوري خودران در محصولات خود، علاقه و جاه‌طلبي خود را براي تبديل شدن به يك خودروساز پيشرو در اين زمينه به اثبات رسانده است. جيلي پابه‌پاي غول‌هايي نظير تويوتا و تسلا در دنياي خودروهاي خودران گام برمي‌دارد و حالا مي‌خواهد با يك سرمايه‌گذاري ۳۲۶ ميليون دلاري فصل جديدي را در بهبود فناوري خودران آغاز كند.

مرجع متخصصين ايران جيلي

در سال ۲۰۱۸ ميلادي بازوي فناوري هولدينگ جيلي با تأسيس شركتي با نام جي‌اسپيس (Geespace) به‌طور رسمي علاقه‌ي خود براي تحقيق در زمينه‌ي ماهواره‌ها و توليد ماهواره‌هاي با ارتفاع كم را آشكار كرد. هولدينگ جيلي به تازگي اعلام كرده كه قصد دارد طي يك سرمايه‌گذاري ۳۲۶ ميليون دلاري در كارخانه‌ي Geespace تا اواخر سال جاري ميلادي ماهواره‌هاي با ارتفاع كم جهت بهره‌برداري در فناوري خودران توليد كند. براساس اعلام جيلي، در حال حاضر ۳۰۰ متخصص در جي‌اسپيس مشغول كارند و تا سال ۲۰۲۵ ميلادي سالانه ۵۰۰ ماهواره توسط اين شركت توليد خواهد شد.

كاربرد اين ماهواره‌ها در فناوري خودران خودروها بسيار چشمگير و حياتي خواهد بود به‌طوري‌كه فراهم نمودن اينترنت پرسرعت براي خودروها، سيستم ناوبري با دقت بالا، پردازش ابري و فراهم نمودن اتصال سريع براي در دسترس قرار گرفتن به‌روزرساني‌هاي نرم‌افزاري تنها بخشي از اهداف اين پروژه است. فعاليت‌هاي جيلي تنها محدود به توسعه‌ي فناوري‌هاي جديد نيست، اين شركت هفته‌ي گذشته فروش جديدترين خودروي خود با نام آيكون (Icon) را آغاز كرده است كه به سيستم‌هاي هوشمند مورد استفاده در فناوري خودران مجهز شده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات