شاسي بلند هامر برقي با ۱۰۰۰ اسببخار قدرت و باتري آلتيوم توليد ميشود
در نمايشگاه خودروي ديترويت سال گذشته، كاديلاك از اولين خودروي الكتريكي خود رونمايي كرد. در آن زمان كاديلاك اين محصول را اولين خودرو از نسل جديد خودروهاي برقي جنرال موتورز معرفي كرد. امروز حالا كاديلاك جزييات بيشتري از برنامهي خود براي توليد خودروي برقي را منتشر كرد. اين خودروي الكتريكي در ابعاد كاديلاك اسكاليد خواهد بود و از پلتفرم مشتركي با هامر برقي استفاده خواهد كرد. متاسفانه هنوز اطلاعات دقيقتري از محصول آيندهي كاديلاك وجود ندارد ولي در عوض جنرال موتورز اطلاعاتي در مورد پلتفرم هامر برقي را در اختيار رسانهها قرار داده است.
مهمترين عضو پلتفرم جديد جنرال موتورز باتري آن با نام Ultium است. بهگفتهي جنرال موتورز سلولهاي اين باتري قابليت نصب بهصورت عمودي و افقي را دارند و همين باعث ميشود اين پك باتري انعطاف پذيري بالايي داشته باشد. بهگفتهي جنرال موتورز اين باتري ۸۰۰ ولتي ظرفيتي برابر با ۳۵۰ كيلووات ساعت دارد و امكان شارژ كردن آن با سيستم شارژر سريع ۲۰۰ كيلوواتي هم وجود دارد. اين باتري ظرفيت پيمايش در حدود ۶۴۴ كيلومتر را براي خودرو فراهم ميكند.
زمانيكه جنرال موتورز اولين تيزرها از هامر برقي را منتشر كرد اعلام شد كه اين خودرو ميتواند در زمان ۳ ثانيه به سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت برساند. جنرال موتورز قدرت اين خودرو را ۱۰۰۰ اسببخار اعلام كرده بود. اين شركت همچنين خبر داد موتورهاي هامر ميتواننددر طرح سيستم انتقال قدرت محور جلو، عقب و چهارچرخ عمل كنند.
جنرال موتورز توليد هامر برقي را در كارخانهي خود در ديترويت انجام خواهد داد. شايعاتي نيز وجود دارند مبني بر اينكه در كنار هامر يك پيكاپ الكتريكي و نسخهي الكتريكي كاديلاك اسكاليد نيز توليد خواهند شد. به اين ترتيب جاي تعجبي ندارد كه نسخهي الكتريكي اسكاليد يا هر خودروي برقي ديگري در ابعاد اسكاليد روي پلتفرم مشترك با هامر توليد شود. كاديلاك ماه آينده قصد دارد تا از خودرويي جديد با نام Lyriq نيز رونمايي كند كه اولين كراساور الكتريكي اين شركت محسوب ميشود.
هامر برقي از سقف بازشونده از نوع تارگا برخوردار خواهد بود. البته هنوز مشخص نيست كه اين سقف بهصورت استاندارد روي اين خودرو عرضه ميشود يا سفارشي است. اين سقف تارگا از چهار پنل تشكيل ميشود كه دوتاي انها در جلو و دوتاي ديگر در عقب قرار دارند. براي هر يك از اين پنلها فضايي مخصوص درون قسمت بار خودرو پيشبيني شده است. همچنين هامر در قسمت جلو نيز داراي فضاي بار است، يعني درست در جايي كه در خودروهاي عادي كاپوت قرار دارد.
در خصوص كابين اين خودرو نيز ميتوان انتظار طراحي مانند جيپ رانگلر يا گلادياتور را داشت. روي سقف هامر برقي نيز مانند وانتهاي بزرگ آمريكايي چراغهاي نارنجي رنگي مشاهده ميشوند. از انديشه متخصصين ابعاد، هامر به جيامسي سيرا بسيار نزديك است. با اين حساب هامر رقيبي براي خودروهايي چون فورد F-150، رم 1500 و وانت الكتريكي آينده يعني Rivian R1T خواهد بود.
هامر برقي در ۲۰ مه سال ۲۰۲۰ رونمايي خواهد شد و توليد آن نيز از پاييز سال ۲۰۲۱ آغاز ميشود.
هم انديشي ها