نگاهي به MD56c 6×6؛ خانه متحرك ۱.۵ ميليون دلاري يونيكت

دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يونيكت يك خانه متحرك سه‌محور ساخته است كه در عقب آن يك وسيله نقليه‌ي چهار چرخ نيز حمل مي‌شود. اين خودرو ۱.۵ ميليون دلار ارزش دارد.
تبليغات

شركت Unicat سابقه طولاني در ساخت خودروهاي مجهز آفرودي دارد و حتي شيوع ويروس كرونا نيز نتوانسته اين شركت را از رونمايي از خانه‌هاي متحرك لوكس باز دارد. اين شركت بنا داشت تا در نمايشگاه Adventure & Allwheel show سال ۲۰۲۰ از جديدترين محصول خود رونمايي كند. اين خودرو جديد براساس يكي از محصولات MAN ساخته شده است و گزينه‌اي مناسب براي حفظ فاصله اجتماعي به شمار مي‌رود. خودروي جديد يونيكت MD56c 6×6 نام دارد. اين خودرو آنقدر تجهيزات دارد كه براي مدت دو هفته مي‌توان بدون نياز به محيط بيرون در آن زندگي كرد. تجهيزات آفرودي اين خودرو نيز در حدي است كه با آن مي‌توان از سخت‌ترين مسيرها نيز عبور كرد. 

مرجع متخصصين ايران unicat MD56c 6×6

مانند محصول قبلي اين شركت كه MD77h نام داشت در MD56c نيز شاهد فضايي به طول ۵.۶ متر در عقب هستيم كه روي شاسي مان TGS 26.540 6×6 سوار شده است. اين مدول از پنل‌هاي فايبرگلاس و كامپوزيت ساندويچي ساخته شده است و در ساخت كف آن نيز از كامپوزيت روي فريم فولادي استفاده شده است. براي اتصال اين اتاق به شاسي مان نيز از اتصال كينمتيك ۳ نقطه‌اي استفاده شده است. طول كلي اين خودرو ۸۱۶۰ ميلي‌متر است. فاصله محورهاي اين كاميون 6×6 نيز ۴ هزار ميلي‌متر به‌علاوه ۱۴۰۰ ميلي‌متر است. 

مرجع متخصصين ايران unicat MD56c 6×6

دسترسي به بخش عقب يونيكت هم از اتاقك راننده انجام مي‌شود و هم از طريق در جانبي به‌همراه پلكان قابل انجام است. اين فضاي عقب قابليت جاي دادن ۶ سرنشين را روي دو صندلي نيمكت مانند دارد. يك ميز مركزي به‌صورت تا شونده برقي با ابعاد ۱۴۰ در ۲۰۰ سانتي‌متر نيز وجود دارد.

در سمت مقابل در ورودي قسمت عقب يك آشپزخانه با دو اجاق پخت و پز، سينك ظرفشويي از جنس فولاد ضد زنگ، يك كمد كابينت، يك اجاق مايكروويو، ماشين ظرفشويي، يك يخچال ۱۳۰ ليتري و يك فريزر ۶۵ ليتري قرار دارد. درون كابينت اين خودرو محل‌هايي براي محكم كردن ظروف وجود دارد چون لازم است در هنگام عبور از مسيرهاي صعب‌العبور آسيبي به ظروف نرسد. 

مرجع متخصصين ايران unicat MD56c 6×6

براي روشن شدن ادواتي همچون هود تهويه آشپزخانه، اجاق مايكروويو و اجاق پخت و پز برقي از پك باتري ليتيومي ۱۲۰۰ آمپر ساعتي با ظرفيت ۲۴.۶ كيلووات ساعت استفاده شده است. اين باتري به يك شارژر خورشيدي روي سقف خودرو نيز متصل است كه قدرتي برابر با ۱۸۵۰ وات دارد. اين شارژر خورشيدي به اينورتر دوگانه و سيستم مونيتورينگ كاملي مجهز است. براي مواقع اضطراري يك ژنراتور اضافي ساخت هوندا نيز در يونيكت تعبيه شده است، با اين وجود سيستم متكي بر باتري اين خودرو طوري طراحي شده است تا نيازهاي سرنشينان را براي مدت دو هفته تأمين كند. دو تانكر آب با ظرفيت ۶۰۰ ليتر و مخزن سوخت ۹۶۰ ليتري از ديگر امكانات اين خودرو هستند. با اين باك، خودرو مي‌تواند مسافت ۳۳۰۰ كيلومتر را بدون نياز به سوخت گيري طي كند. 

مرجع متخصصين ايران unicat MD56c 6×6

برخلاف ديگر محصولات يونيكت در MD65c خبري از سيستم‌هاي سرگرمي گسترده مانند تلويزيون HD بزرگ، سيستم صوتي حرفه‌اي و Apple TV نيست و اين نشان مي‌دهد كه اين محصول بيشتر براي افرادي كه به‌دنبال يك كمپر ساده‌ و متخصصدي هستند تا يك كمپر لوكس ساخته شده است. در بخش عقبي MD65c يك حمام در كنار آشپزخانه تعبيه شده است و يك تخت خواب دو نفره از نوع گرمكن دار با ابعاد ۱۶۰ در ۲۰۰ سانتي‌متر نيز در بخش عقب قرار دارند. 

مرجع متخصصين ايران unicat MD56c 6×6

يونيكت كابين عقب را با استفاده از فوم‌هاي مخصوصي عايق بندي كرده است و باتوجه به وجود سيستم گرمايشي دوگانه و سيستم تهويه‌ي مطبوع ۲.۳ كيلوواتي هيچ نگراني در هر شرايط آب و هوايي وجود ندارد. تمامي شير آلات و لوله‌كشي آب خودرو نيز داراي گرمكن هستند تا از يخ‌زدگي آن‌ها در زمستان جلوگيري شود. 

مدل‌هاي يونيكت داراي يك محل مخصوص حمل موتورسيكلت در عقب هستند ولي در MD65c يك قدم فراتر رفته و فضايي براي حمل دو موتورسيكلت و يك تاير يدكي را در عقب خودرو فراهم كرده است. ماجرا به همين‌جا ختم نمي‌شود بلكه در عقب MD65c يك گاراژ كوچك وجود دارد كه در آن مي‌توان يك ATV از نوع Action Mobile Atacama 7900 يا حتي يك سوزوكي جيمني را حمل كرد. باربند سقفي و فضاهاي بار جانبي در اين خودرو نيز متخصصدي بودن آن را افزايش مي‌دهند و فضاهاي جديد را براي وسايل سرنشينان ايجاد كرده‌اند. 

مرجع متخصصين ايران unicat MD56c 6×6

در بخش متخصص اين خودرو شاهد استفاده از موتور ديزلي MAN TGS با قدرت ۳۵۲ اسب‌بخار هستيم. نيروي اين موتور با استفاده از جعبه‌دنده ۱۲ دنده به هر سه محور خودرو انتقال پيدا مي‌كند. قفل ديفرانسيل مركزي، جلو و عقب و دنده كمكي از ديگر امكانات اين خودرو هستند. يونيكت براي افزايش قابليت مانور محصول خود سيستم فرمان‌پذيري محور عقب را نيز در اين خودرو نصب كرده است. از ديگر امكانات متخصص MD65c بايد به تايرهاي تيوبلس و سيستم باد كردن مركزي تايرها اشاره كرد. 

مرجع متخصصين ايران unicat MD56c 6×6

كابين راننده داراي ۲ صندلي، سيستم تعليق بادي، گرمكن و سردكن صندلي و دو صندلي تاشو با قابليت تبديل به تخت خواب است. يونيكت تأكيد كرده است كه اين كاميون براي ۲ نفر طراحي شده است ولي مي‌تواند تا ۴ يا ۵ سرنشين را نيز درون خود جاي دهد. از امكانات كابين اين خودرو بايد به سيستم رهياب ماهواره‌اي GPS، دوربين ديد عقب، دوربين ۳۶۰ درجه و سيستم تهويه مطبوع خودكار اشاره كرد. 

كاميون MD65c در حالتي كه باك و مخازن آب آن پر باشند ۱۹ هزار و ۸۰۰ كيلوگرم وزن دارد. قابليت بارگيري اضافي اين كاميون نيز ۳۱۷۵ كيلوگرم است. اين خودرو روي شاسي كاميون مان TGS مدل ۲۰۱۹ ساخته شده است و با ارزش ۱.۵ ميليون دلار به مشتريان عرضه مي‌شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات