نسل جديد لكسوس IS براي سال ۲۰۲۱ رونمايي شد
اولين مدل لكسوس IS در سال ۱۹۹۸ معرفي شد. اين خودرو ژاپني، با سابقهي بيش از دو دهه، سال آينده نسل چهارم خود را تجربه خواهد كرد. لكسوس IS، با بدنه كوچكتر و ارزش پايينتر نسبت به مدل ES ( داراي پلتفرم تويوتا كمري) عرضه ميشود. يكي از خودروهاي اختصاصي تويوتا براي بازار ژاپن، آلتهزا (Altezza) نام دارد كه همواره، اساس ساخت لكسوس IS بوده است.
نسل سوم IS كه در سال ۲۰۱۵ رونمايي شد، در مقايسه با مدل قبلي آنچنان متفاوت و انقلابي عمل كرد كه تعدادي از طرفداران خود را از دست داد. حالا با معرفي مدل ۲۰۲۱ ميتوان نتيجه گرفت، طراحان لكسوس ضمن وفاداري به زبان طراحي شركت سازنده، محصولي جذابتر و نزديك به سليقهي عمومي ارائه كردهاند؛ چراكه سبك بدنهي اسپرتهاي كامپكت مثل لكسوس IS با هدف جلب توجه خريداران جوان و علاقهمند خودروهاي پرسرعت با سطح متوسطي از امكانات لوكس ساخته ميشود.
در نماي روبهرو، همچنان حالت آروارهاي با جلوپنجرهي عظيم ديده ميشود. خبر خوب اينكه، لكسوس IS مدل ۲۰۲۱ شباهت زيادي به LC 500 پيدا كرده است كه سال ۲۰۱۸ معرفي شد و تحسين متخصص كارشناسان را در طراحي بدنه، برانگيخت. نسل حديد IS داراي حالتي صاعقه شكل و شبيه Z در چراغهاي اصلي است كه براي روشنايي روز استفاده خواهد شد. هماهنگ با اين ترفند خلاقانه، جلوپنجره و آينه بغل هم داراي ادوات نقرهاي رنگ هستند.
درنماي پشت، باز هم شباهتهايي بين IS و LC 500 ديده ميشود با اين تفاوت كه، IS داراي پيوستگي بين چراغهاي عقب است. حجمدهي در سراسر بدنه، خصوصا درهاي عقب و مجموعه ادوات فلزي پشت خودرو، بسيار چشمنواز و هنرمندانه بهانديشه متخصصين ميرسند. بالچهي كوچك روي درپوش صندوق و اگزوزهاي دوگانه در طرفين سپر، ويژگيهاي اسپرت IS مدل ۲۰۲۱ را تكميل ميكنند.
در فضاي داخلي نسل جديد IS، تفاوتي شگفتانگيز نسبت به مدل قبلي ديده نميشود. نمايشگر لمسي ۸ اينچي، مشابه گذشته است؛ اما ۷/۵ سانتيمتر به راننده نزديكتر شده است تا متخصصپسندتر شود؛ ضمن اينكه نمونهي ۱۰/۳ اينچ براي علاقهمندان آپشنهاي لوكس، قابل سفارش خواهد بود. در تمامي نسخهها، رابط اپل كارپلي، اندرويداتو و آمازون الكسا، ساعت عقربهاي و صفحه لمسي (تاچ پد) نيز وجود دارند.
نسل جديد IS مثل مدل قبلي داراي دو نوع پيشرانهي ۲ ليتر توربو و ۳/۵ ليتر تنفس طبيعي است كه در سه مدل با قدرتهاي متفاوت عرضه ميشود. ارزانترين نسخه با موتور ۲ ليتر چهار سيلندر، ۲۴۱ اسببخار قدرت و ۳۵۰ نيوتنمتر گشتاور دارد. اين خودرو با كد IS 300، فاقد نسخهي دو ديفرانسيل است اما مثل ديگر محصولات لكسوس داراي جعبهدنده خودكار خواهد بود.
لكسوس IS 300 AWD مجهز به پيشرانهي V6 با حجم موتور ۳/۵ ليتر، قدرت ۲۶۰ اسببخار و گشتاور ۳۲۰ نيوتنمتر دارد؛ درحاليكه مدل پرچمدار با كد IS 350 داراي ۳۱۱ اسببخار و ۳۸۰ نيوتنمتر است. لكسوس IS 350 مجهز به انتقال نيروي ديفرانسيل عقب، سرعتگيري صفر تا ۱۰۰ كيلومتربرساعت ۵/۶ ثانيه خواهد داشت و نهايت سرعت ۲۳۰ كيلومتربرساعت فراهم ميكند. اين خودرو با تجهيزات دو ديفرانسيل نيز قابل خريد خواهد بود.
نسل جديد IS اواخر سال جاري ميلادي توليد خواهد شد. اين محصول باتوجهبه عدم تغيير پيشرانهها، احتمالا مثل سالهاي گذشته با آستانه ارزش ۳۲ هزار دلار به بازار جهاني ميرسد.
مشخصات متخصص دقيق انواع خودروهاي جديد و قديمي لكسوس، مقايسهي آنها با محصولات برندهاي ديگر، مباحثه و تبادل انديشه متخصصين پيرامون آنها، پرسش و پاسخ متخصصان و متخصص كارشناسان به همراه گالري تصاوير اتومبيلهاي اين خودروساز ژاپني را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ببنيد.
هم انديشي ها