رويترز: خودرو برقي هواوي امسال رونمايي خواهد شد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
رويترز به ‌نقل از چهار منبع آگاه، مي‌نويسد هواوي با دو شركت خودروساز چيني وارد مذاكره شده است و تا پايان سال ۲۰۲۱ پروژه‌ي خودرو برقي را به‌‌صورت رسمي به بهره‌برداري خواهد رساند.
تبليغات

اگر پس از دنبال كردن اخبار در هفته‌هاي اخير فكر مي‌كنيد توليد خودروي برقي نيمه خودران اپل ايده‌اي ديوانه‌وار محسوب مي‌شود، احتمالا از خواندن اين خبر بيش‌ازپيش تعجب‌زده خواهيد شد. آن‌طور كه موتور وان به ‌نقل از رويترز مي‌نويسد، يك شركت نام‌آشناي ديگر در صنعت فناوري قصد دارد وارد حوزه‌ي خودرو شود. منابعي كه نخواسته‌اند نامشان فاش شود، در گفت‌و‌گو با رويترز اعلام كرده‌اند هواوي (Huawei) به ورود به صنعت خودرو نزديك است و نخستين مدل‌هاي توليدي خودروي هواوي تا پايان سال جاري ميلادي رونمايي مي‌شوند.

رويترز مي‌نويسد چهار منبع، اطلاعاتي مستقيم از اين ماجرا در دست دارند و اطلاعات اوليه درباره‌ي برنامه‌هاي هواوي براي ورود به صنعت خودرو را با اين رسانه به ‌اشتراك گذاشته‌اند. براساس اين گزارش، هواوي با حداقل دو شركت خودروساز چيني وارد مذاكره شده است تا بتواند ازطريق آن‌ها، خودروهاي برقي خود را بسازد.

يكي از شركت‌هايي كه هواوي با آن مذاكره مي‌كند، چانگان اتومبيل نام دارد و شركتي دولتي محسوب مي‌شود. چانگان اتومبيل پيش‌تر در طرح سرمايه‌گذاري مشترك با فورد همكاري كرده است و اين همكاري همچنان ادامه دارد. در همكاري چانگان اتومبيل و فورد، قرار است خودروي برقي Mustang Mach-E در چين به‌ مرحله‌ي توليد برسد. رويترز ادعا مي‌كند هواوي با شركت بلوپارك كه تحت مالكيت گروه بايك قرار دارد نيز مذاكره كرده است (ظاهرا اين گروه صنعتي توسط دولت چين حمايت مي‌شود). در حال ‌حاضر نمي‌توان هيچ چيز دقيقي درباره‌ي برنامه‌هايي كه هواوي در سر مي‌پروراند اعلام كرد. 

اما فردي به ‌نمايندگي از هواوي در اطلاعيه‌اي كه براي رويترز ارسال كرد، اطلاعات يادشده را رد كرد. اين نماينده مي‌گويد «هواوي، خودروساز نيست»؛ اما ازطريق ICT (فناوري اطلاعات و ارتباط) تلاش مي‌كند به ارائه‌دهنده‌ي محصولات ديجيتال مبتني‌ بر خودرو تبديل شود و به شركت‌هاي توليدكننده‌ي خودرو امكان بدهد خودروهاي بهتري بسازند.

سه نفر از منابع رويترز مي‌گويند پروژه‌ي خودروي برقي هواوي تا پايان سال جاري ميلادي با خودروهاي برقي طراحي داخلي بهره‌برداري مي‌شود. براساس شايعه‌هاي تأييدنشده، خودروهاي توليدي هواوي بخش بازار انبوه را هدف قرار مي‌دهند و به‌عنوان خودروهاي مقرون‌به‌صرفه‌ي مجهز به باتري در دسترس قرار مي‌گيرند. 

دن وانگ، تحليلگر حوزه‌ي فناوري در مؤسسه‌ي پژوهشي Gavekal Dragonomics، به رويترز مي‌گويد تحريم‌هاي اخير ايالات متحده عليه هواوي به‌آرامي فعاليت‌هاي اين شركت چيني را محدود كرده است؛ به ‌همين‌ دليل منطقي است كه هواوي بخواهد براي ادامه دادن حيات خود توجه ويژه‌اي به صنايعي نشان بدهد كه كمتر بر تراشه متكي هستند. 

شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران چه انديشه متخصصيناتي درباره‌ي اين خبر داريد؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات