افزايش ارزش خودروهاي داخلي قطعي است

يك‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
رضا شيوا، رئيس شوراي رقابت معتقد است؛ قطعا در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ ارزش خودروهاي داخلي توليدشده در كارخانه‌ها افزايش خواهد داشت.
تبليغات

رضا شيوا، رئيس شوراي رقابت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزايش ارزش خودرو در سال ۱۴۰۰ و تغيير نكردن ۶ ماهه در ارزش خودروهاي داخلي، گفت:

تا ابتداي سال ۱۴۰۰ مي‌توان گفت كه ۶ ماه است كه هيچ افزايش ارزشي براي خودرو نداشتيم و سه ماه آخر سال به دليل اينكه نرخ تورم پايين بود، شورا موافقت با افزايش ارزش نكرد.اكنون براي تصميم‌گيري ارزش خودرو در سه ماه اول سال ۱۴۰۰، منتظر تورم بخشي هستيم تا بانك مركزي آن را مشخص كند و در نهايت براساس تورم بخشي ارزش خودرو نيز تغيير خواهد كرد.قطعا در اين سه ماه افزايش ارزش خواهيم داشت. اين نكته را بايد بگويم سه ماه پاياني سال ۹۹ كه مجوز افزايش ارزش نداديم، نه اينكه تورم نداشتيم بلكه حدود ۱۴ درصد تورم داشتيم اما به دليل اينكه سه ماه قبل افزايش ۳۰ درصدي داشتيم، تورم ۱۴ درصد سه ماه پاياني سال را اعمال نكرديم.اكنون ارزش خودرو در ۶ ماه پاياني سال ۹۹ مطالعه مي‌شود و با توجه به نرخ تورم بخشي كه بانك مركزي آن را اعلام مي‌كند، ارزش نهايي خودرو در سه ماه ابتدايي سال ۱۴۰۰ مشخص مي‌شود.
مرجع متخصصين ايران رضا شيوا

رضا شيوا در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه ارزش خودروهاي جديد از جمله تارا در سال ۱۴۰۰ چقدر خواهد بود و چرا با وجود چند دستگاه ماشين تارا در بازار، هنوز اطلاعات اين خودرو در اختيار شوراي رقابت قرار نگرفته است؟ به خبرنگاران گفت:

هنوز مشخصاتي از تارا به دست ما نرسيده و بايد اطلاعات آن به دست ما برسد و بعد آن اطلاعات را به كلينيك خودرو مي‌فرستيم. ارزش خودروهاي جديد توسط متخصصان حرفه‌اي مشخص مي‌شود كه در نهايت انديشه متخصصينشان را به شورا مي‌فرستند و شورا آن را تأييد مي‌كند.ايران‌خودرو هنوز هيچ اطلاعاتي از تارا به شوراي رقابت نداده است و ممكن است اين عرضه‌اي كه صورت گرفته براي كشف ارزش توسط خود خودروساز باشد.شايد اين خودرو را به بازار عرضه كرده‌اند تا بتوانند مشتري جلب كنند، اما اكنون ارزشي مشخص نشده است.
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات