فناوري يافتن اشياء به ايرفون بوز اضافه شد

سه‌شنبه ۱۹ دي ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تابه‌حال هدفون، كيف يا ديگر اشياء شخصي خود را گم كرده‌ايد؟ كمپاني تايل با همكاري شركت‌هاي مختلف از جمله بوز (Bose) در تلاش است تا اشياء گم‌شده را به‌راحتي بيابيد.
تبليغات

كمپاني آمريكايي بوز (Bose) يكي از مطرح‌ترين توليدكنندگان فعال در حوزه تجهيزات مرتبط با صدا است. اين كمپاني در نمايشگاه CES 2018 كه در لاس‌و‌گاس در حال برگزاري است، از ايرفون دور گردني خود با فناوري Tile رونمايي كرده است. پلتفرم تايل اولين بار در سال ۲۰۱۶ رونمايي شد و هدف آن اضافه كردن ردياب بلوتوث به ابزارهاي مختلف از كوله‌پشتي تا كالاهاي الكترونيكي است. شما مي‌توانيد با نصب اپليكيشن تايل تمام ابزارهاي سازگار با اين فناوري را در اپليكيشن رديابي كنيد و اگر يكي از آن‌ها را گم كرديد يا فراموش كرديد كجا گذاشته‌ايد، آن را بيابيد. 

روش يافتن محصول گم‌شده به اين صورت است كه محصول زنگ هشدار پخش مي‌كند يا از طريق شبكه‌ي متخصصان تايل، محل دقيق محصول گم‌شده مشخص مي‌شود. 

 كمپاني بوز نيز تصميم گرفته است هدفون SoundSport Wireless و QuietControl 30 را به فناوري Tile مجهز كند. نسخه‌ي جديد اين هدفون‌ها قرار است در سال ۲۰۱۸ روانه‌ي بازار شود؛ اما هنوز تاريخ دقيق عرضه‌ي آن‌ها مشخص نشده است. 

جالب است بدانيد كه سامسونت، توليدكننده‌ي بزرگ انواع كيف و چمدان هم به استفاده از فناوري Tile اقدام كرده و قرار است چمدان‌هاي سامسونت اواخر امسال وارد پلتفرم تايل شوند. 

همچنين تايل براي آنكه شبكه‌ي خود را گسترش دهد، با اماكن عمومي مانند مراكز خريد، فرودگاه و ... در حال تعامل است تا شبكه‌هاي اختصاصي خود را در اين اماكن ايجاد كند و اگر وسيله‌ي مجهز به فناوري تايل در يكي از اين اماكن جا بماند، متخصص بتواند آن را رديابي كند. با گسترش شبكه تايل و حمايت توليدكنندگان محصولات مختلف، در آينده‌ي نزديك به‌راحتي قادر خواهيد بود محصول گم‌شده‌ي خود را رديابي كنيد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات