آمبرلا پردازنده‌هاي ويژن را براي خودروهاي خودران و پهپاد رونمايي كرد

دوشنبه ۱۸ دي ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آمبرلا در جريان CES 2018 دو پردازنده‌ي جديد CV1 و CV22 را براي محصولات خودران معرفي كرد.
تبليغات

آمبرلا يكي از شركت‌هاي فعال در بخش توليد تراشه‌هاي مرتبط با پردازش تصوير و فشرده‌سازي ويدئو است كه در سال گذشته و در بازه‌ي سه‌ماهه، درآمدي بالغ بر ۹۰ ميليون دلار كسب كرد. حال اين شركت با دو تراشه‌ي جديد براي پردازش تصوير سطح بالا به CES 2018 آمده است. اين شركت در سال‌ گذشته پروژه‌هايي را به سرانجام رسانده‌ است كه شركت‌هاي بزرگ‌تر قادر به انجام آن نبوده‌اند؛ براي مثال مي‌توان به توليد تراشه‌هاي بسيار كم‌مصرف و سطح بالاي پردازش تصوير اشاره كرد.

تراشه‌هاي توليدشده توسط آمبرلا بر مبناي معماري CVflow ساخته مي‌شوند كه براي الگوريتم‌هاي پردازش تصوير مانند پردازش استريو و شبكه‌ي عصبي عميق بهينه‌سازي شده است. بر خلاف تراشه‌هاي پردازش ديجيتال سيگنال و واحدهاي پردازش گرافيكي، CVflow براي ارائه‌ي عملكرد در سطوح بالاتر در هر هسته طراحي شده است. حركت به سمت بينايي كامپيوتري يا Computer Vision توسط اين شركت به دليل اشباع دنياي تراشه‌هاي پردازش تصوير معمولي و تراشه‌هاي فشرده‌سازي اعلام شده است.

تراشه‌ي CV1 قادر به انجام پردازش‌هاي بينايي كامپيوتري با رزولوشن 4K يا ۸ مگاپيكسل است؛ اين مسئله تشخيص تصوير از فاصله‌ي دورتر را به دنبال دارد. اين تراشه قادر به پردازش‌ در نور كم و پردازش تصاوير با رنج ديناميكي بالا است؛ به اين معني كه تصاوير در فضاهاي تاريك و سايه‌ها قابل پردازش خواهند بود. CV1 و CV22 قرار است در خودروهاي اوا (EVA) با دوربين‌هاي چندگانه‌ي پيشرفته به كار گرفته شوند. اين تراشه‌ها قادر به تشخيص عابر پياده، چراغ‌هاي راهنمايي، راه‌هاي فرعي و مواردي از اين دست خواهند بود.

تراشه‌ي CV22 يك سيستم روي چيپ كامل محسوب مي‌شود كه تمام پردازش‌هاي پردازش تصوير و انكود كردن ويدئو را به‌تنهايي انجام مي‌دهد. از اين تراشه مي‌توان در امنيت هوشمند، خودروها، پهپادها و دوربين‌هاي پوشيدني استفاده كرد. اين تراشه قادر به پردازش‌هاي بينايي استريو نيست؛ با اين حال مي‌توان از آن در ابزار كوچك‌تر مانند دوربين‌هاي امنيتي و پهپادها استفاده كرد. اين تراشه همچنين قادر به انكود كردن ويدئوهاي 4K با نرخ ۶۰ فريم بر ثانيه است. شايان ذكر است كه اين تراشه از پردازنده‌هاي دو هسته‌اي و چهار هسته‌اي بهره مي‌برد.

CV22 را مي‌توان در آينه‌هاي الكترونيكي يا لنزهاي فيش‌آي و حتي دوربين‌هاي دوگانه به كار بست. مسئولين آمبرلا در تلاش‌ هستند تا ابزار گران‌‌ارزش پردازش بينايي را به ابزاري با ارزش معقول مبدل سازند. رقباي اصلي آمبرلا در اين عرضه كوالكام، اينتل و انويديا هستند؛ با اين حال طبق ادعاي مسئولان اين شركت، آمبرلا روي محصولات با ارزش مناسب و بهينه از انديشه متخصصين قدرت سرمايه‌گذاري كرده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات