طرح مفهومي تويوتا اي پالت، در CES رونمايي شد

سه‌شنبه ۱۹ دي ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ابتكار جديد تويوتا با نام اي پالت در سيستم حمل و نقل عمومي متخصصد دارد و تمام برقي و خودران خواهد بود. شركت‌هاي بزرگي از جمله مزدا، آمازون و اوبر نيز در اين پروژه حضور دارند.
تبليغات

در نمايشگاه CES 2018، غول خودروسازي ژاپن از يك مدل مفهومي و كاملا جعبه‌اي رونمايي كرد كه با نام اي پالت (e Palette) شناخته مي‌شود. آنچه از طرح مفهومي تويوتا براي حمل و نقل آينده به انديشه متخصصين مي‌رسد، متخصصدي و نازيبا بودن آن است. ابتكار تويوتا، قابل استفاده براي جابه‌جايي مردم و كالاها خواهد بود؛ ضمن اينكه در ابعادي با طول‌هاي متفاوت ۴ تا ۷ متر قابل ساخت است. هرچند ظاهر اين محصولجذابيت چنداني ندارد، بسيار متخصصدي و هوشمندانه عمل مي‌كند. نمونه‌اي از اي پالت كه در CES به نمايش درآمد، داراي طول ۴.۸ متر، عرض ۲ متر و ارتفاع سقف ۲.۲۵ متر است.

مرجع متخصصين ايران toyota e palette

طرح اي پالت، ارتفاع سقف قابل توجه و عرضي معادل يك خودروي معمولي دارد و از سويي ديگر، فاقد هرگونه انحنا و حجم‌دهي ظاهري در نماي جانبي است. با اين اوصاف، مي‌توان بزرگ‌ترين اجسام و بيشترين افراد ممكن را داخل آن جا داد. چنين سبكي در طراحي، مسلما مناسب شركت‌هاي تاكسي اينترنتي، نظير اوبر و برندهاي فروشگاهي، مثل سايت آمازون و تحويل‌دهنده‌هاي غذا خواهد بود. با اضافه يا كم كردن صندلي‌ها و محفظه‌ها، مي‌توان بهترين چيدمان را براي جابه‌جايي افراد و كالاها، در اختيار داشت.

مرجع متخصصين ايران toyota e palette

صنعت خودرو در سال ۲۰۱۷، بيش از هرچيز بر فناوري خودران، شبكه‌ي خودروهاي اشتراكي، ارتباط بين خودروها و پيشرانه‌هاي برقي تمركز داشت. تمامي اين عبارات، در طراحي اي پالت در انديشه متخصصين گرفته شده‌اند تا محصول مفهومي تويوتا، يك پلت‌فرم متخصصدي براي مقاصد مختلف باشد. اين خودرو، تمام برقي و بهره‌مند از فناوري خودران خواهد بود؛ اما مي‌تواند به‌صورت ساده‌تر و داراي راننده توليد شود. در فضاي داخلي، مي‌توان فعاليت‌هاي تجاري گوناگون و قابل جابه‌جايي، نظير اتاق استراحت هتل يا آشپزخانه و كافي‌ شاپ سيار فراهم كرد.

مرجع متخصصين ايران toyota e palette

تويوتا با همكاري شركاي جديد خود، در انديشه متخصصين دارد شبكه‌اي به هم پيوسته از خدمات حمل و نقل ارزان و متخصصدي ارائه دهد. هر دستگاه اي پالت، مانند يك آجر از ساختماني بزرگ خواهد بود كه هماهنگ با ديگر اجزا عمل مي‌كند. با اين شرايط، شركت‌هاي طرف قرارداد با تويوتا، بي‌نياز از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي اختصاصي براي نظارت بر عملكرد وسايل نقليه‌ي خود خواهند بود. از سويي ديگر، مي‌توان به جاي استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعي و خودران تويوتا، نمونه‌هاي شخصي‌سازي شده و اختصاصي كارفرما را روي اي پالت نصب كرد. شركت‌هاي همكار تويوتا در پروژه‌ي اي پالت، از بانك اطلاعاتي اين شركت استفاده مي‌كنند و البته، مجبور به اشتراك‌گذاري اطلاعات خود با سرورهاي تويوتا هستند. علاوه بر اين، محاسبات پيچيده‌ي دخل و خرج يا مكان‌يابي خودروها در هر لحظه، توسط متخصصان تويوتا قابل انجام خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران toyota e palette

مطمئنا، انتظار نداريد كه در آينده‌ي نزديك، سفارش پيتزاي شما توسط خودرويي شبيه اي پالت آورده شود؛ اما با توجه به شروع پيش‌توليد و آزمايش واقعي اي پالت در سال ۲۰۲۰، مي‌توان اميدوار بود كه تا چند سال ديگر، شاهد تردد چنين مدل‌هايي در شهرهاي بزرگ باشيم. تويوتا در تلاش است تا نمونه‌هاي اوليه از اي پالت را در المپيك تابستاني توكيو ۲۰۲۰ استفاده كند.

در ادامه‌ي مطلب مي‌توانيد بيننده‌ي تيزر رسمي تويوتا با موضوع معرفي متخصصدهاي اي پالت باشيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات