حسگر خواب نوكيا با قابليت كار با IFTTT معرفي شد

چهارشنبه ۲۰ دي ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت فنلاندي نوكيا كه امتياز بخش توليد موبايل را به HMD فروخته، با خريد شركت Withings پا به عرصه‌ي گجت‌هاي سلامتي گذاشته است.
تبليغات

بخش ابزار سلامتي نوكيا كه حاصل خريد شركت فرانسوي withings است محصولات جديدي در نمايشگاه CES 2018 معرفي كرد. اولين محصول، حسگر خواب Nokia sleep است. اين حسگر علاوه‌ بر كنترل خواب، مي‌تواند با استفاده از IFTTT اعمال تعيين‌شده‌اي را هنگام ورود متخصص به تخت‌خواب و خروج از آن انجام دهد.

ويتينگز قبلا محصولي اين‌چنيني به نام Withing Aura توليد كرده است. اين محصول علاوه بر حسگر كنترل خواب دستگاهي جانبي براي قرار دادن كنار تخت نيز دارد كه به زنگ بيدارباش و بلندگو مجهز است. نوكيا اين دستگاه را حذف كرده و به اين طريق ارزش محصول را كاهش داده است.

به علاوه، اين حسگر جديد به‌جاي استفاده از بلوتوث با واي‌فاي كار مي‌كند و قرار است در سه‌ماهه‌ي اول سال به ارزش ۱۰۰ دلار روانه‌ي بازار شود.

با قرار دادن اين سنسور زير تشك، مي‌توانيد چرخه‌ي خواب خود را در اپليكيشن Nokia Health Mate مطالعه كنيد؛ شاخصه‌هايي نظير ميزان خواب سبك، خواب عميق و حركت سريع چشم‌ها و حتي خروپف شما قابل مطالعه خواهند بود.

اما بهترين قابليت اين دستگاه سازگاري آن با IFTTT است. در نتيجه‌ي اين امكان، مي‌توانيد نوكيا اسليپ را با دستگاه‌هاي ديگر مرتبط كنيد. در اين حالت مثلا، وقتي صبح از تخت‌خواب خارج مي‌شويد، نوكيا اسليپ مي‌تواند به IFTTT بگويد كه چراغ‌ها را روشن كند، دماي خانه را بالا ببرد، پرده‌ها را كنار بزند و اعمالي از اين دست را اجرا كند.

همچنين نوكيا يك به‌روزرساني براي Nokia Health در انديشه متخصصين گرفته است كه بعد از دريافت آن، ارتباط بين حسگر مورد مباحثه و دستيار صوتي الكسا برقرار خواهد شد. در نتيجه قادر خواهيد بود مثلا از اسپيكر مجهز به الكساي خود در مورد كيفيت خوابتان سؤال كنيد. اين قابليت فعلا در مرحله‌ي آزمايشي قرار دارد.

علاوه بر اين محصول، نوكيا نسخه‌ي صورتي ساعت هوشمند Nokia Steel HR را نيز معرفي كرد. ارزش اين محصول با بند سيليكوني يا چرمي به ترتيب ۱۸۰ و ۲۵۰ دلار است و از ماه آينده در دسترس خواهد بود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات