جاروبرقي رباتيك اكووكس به هوش مصنوعي مجهز مي‌شود

دوشنبه ۱۷ دي ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جاروبرقي روباتيك اكووكس مدل ديبات آزمو 960 با استفاده از هوش مصنوعي اشيايي مانند كابل و جوراب را روي زمين شناسايي كرده و از برخورد با آن‌ها جلوگيري مي‌كند.
تبليغات

يكي از اشكالات جاروبرقي‌هاي روباتيك اين است كه پيش از راه انداختن آن‌ها بايد اشيايي مانند كابل، جوراب و... را از كف زمين جمع كنيد تا جاروبرقي به آن‌ها گير نكند. اكووكس، ارائه‌دهنده‌ي انواع محصولات روباتيك خانگي در جاروبرقي مدل جديد خود اين اشكال را حل كرده است. جاروبرقي روباتيك اكووكس مدل آزمو ۹۶۰ با استفاده از سيستم هوش مصنوعي، اشياي مختلفي كه كف زمين هستند مانند جوراب، كابل و داك شارژر را شناسايي كرده و از برخورد با آن‌ها جلوگيري مي‌كند؛ ويژگي‌اي كه اگر به‌درستي كار كند بسيار مفيد خواهد بود.

بسياري از جاروبرقي‌هاي روباتيك حسگرهايي دارند كه اشياي بزرگ مانند پايه‌ي ميز و صندلي را تشخيص مي‌دهند و به آن‌ها برخورد نمي‌كنند. مدل‌هاي ديگري از آن‌ها حتي محيط اطراف خود را نقشه‌كشي مي‌كنند تا عملكرد بهتري داشته باشند. اما كابل شارژي كه روي زمين رها شده، دور برس‌ها مي‌پيچد و جاروبرقي نمي‌تواند به حركت خود ادامه دهد تا زماني‌كه شخصي كابل را لايه‌ي برس‌ها بيرون بكشد.

مرجع متخصصين ايران Deebot Ozmo 960

يكي از راه‌هاي بهبود دادن هوش مصنوعي اكووكس اين است كه جاروبرقي از خانه‌ي متخصصان عكس بگيرد و به شركت ارسال كند تا تكنولوژي آن به مرور زمان قوي‌تر شود، اما اين شركت به‌دليل رعايت حريم خصوصي، چنين كاري انجام نمي‌دهد. بااين‌حال علاقه‌مندان مي‌توانند با انتخاب يك گزينه، اين امكان را فراهم كرده و اكووكس را در جمع‌آوري داده كمك كنند.

ديبات آزمو 960 (Deebot Ozmo 960) در نمايشگاه CES 2019 معرفي شد اما تابستان سال آينده به بازار عرضه خواهد شد. اكووكس همچنين قصد دارد آتموبات (Atmobot)، آخرين نسخه از دستگاه تصفيه‌ي هواي متحرك خود را همان زمان به بازار عرضه كند.

دستگاه تصفيه‌ي هواي متحرك اكووس از سنسورهاي آلتراسونيك و ليزري براي ساخت نقشه‌ي محيط اطراف خود استفاده مي‌كند و سپس مانند جاروبرقي‌هاي روباتيك در خانه حركت مي‌كند. اين دستگاه با استفاده از نقشه‌اي كه ساخته، خودش را در يك نقطه از منزل پارك كرده و هوا را تصفيه مي‌كند، بعد از اينكه كيفيت هواي اطراف قابل‌قبول شد، به نقطه‌ي ديگري حركت كرده و همين روند را تكرار مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران Deebot Ozmo 960

نتايج نشان داده است اين دستگاه، هواي تازه و تصفيه شده را در كل منزل پخش مي‌كند بدون اينكه نيازي باشد توسط انسان از يك اتاق به اتاق ديگر حركت داده شود. همچنين اگر متخصصان محل قرار گرفتن دستگاه تصفيه‌ي هوا را دوست نداشته باشند، مي‌توانند با استفاده از اپليكيشن مخصوص، محل آن را تغيير دهند. ارزش اين محصولات هنوز اعلام نشده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات