TP Link پنج محصول جديد مبتني بر فناوري واي فاي 6 ارائه كرد

سه‌شنبه ۱۸ دي ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تي‌پي‌لينك به‌طور كلي در حال كوچ به نسل جديد شبكه‌هاي بي‌سيم مبتني بر WiFi 6 بوده و در نمايشگاه CES امسال هم چند محصول جديد از اين گروه ارائه كرده است.
تبليغات

دو محصول جديد شركت تي‌پي لينك در نمايشگاه CES، روتر Deco X10 و روتر گيمينگ قدرتمند Archer AX11000 است. Deco X10 يك روتر سه‌بانده‌ي قدرتمند است كه بازده‌ي سيگنال آن روي باند ۲.۴ گيگاهرتز معادل ۳۰۰ مگابيت‌برثانيه بوده و  اين مقدار روي باند ۵ گيگاهرتز نيز براي دو مديوم شبكه‌ي جدا، ۱۲۰۰ مگابيت‎‌برثانيه خواهد بود. بسته‌ي محصول هم كه به ارزش ۳۴۹.۹۹ دلار به فروش مي‌رسد، شامل يك روتر و  يك نود خواهد بود.

اما گيمرها بيشتر خواهان روتر Archer AX11000 كه در تصوير زير آن را مي‌بينيد، خواهند بود. با وجود اينكه اين شركت، به‌تازگي وارد عرصه روترهاي گيمينگ شده است، اما به انديشه متخصصين مي‌رسد نياز متخصصان اين حوزه را به‌خوبي مي‌شناسد. اين روتر هم سه‌بانده است و طبق اعلام تي‌پي‌لينك روي باند ۲.۴ بازده سيگنال آن تا سقف ۱۱۴۸ مگابيت‌بر‌ثانيه بوده و دو مديوم باند ۵ هركدام نرخ انتقالي بالغ بر  ۴۸۰۴ مگابيت‌برثانيه خواهند داشت.

مرجع متخصصين ايران TPLINK AX11000

در بخش ارتباطات كابلي هم، اين روتر به يك پورت WAN از نوع ۲.۵ گيگابيتي مجهز شده و ۸ پورت LAN گيگابيتي هم دارد. براي به‌اشتراك‌گذاري فضاهاي ذخيره‌سازي هم دو پورت USB-C 3.0 و USB A 3.0 تعبيه شده است. ارزش اين روتر با چنين مشخصات متخصص ارزان نبوده و قرار است ماه ديگر كه به بازار عرضه مي‌شود، با ارزش ۴۴۹.۹۹ دلار به فروش برسد.

براي ارتباطات پرسرعتي كه در آن پورت شبكه‌ي ون ۲.۵ گيگابيتي مهم تلقي شده و از آن براي بازي‌هاي الكترونيك استفاده نمي‌شود، مدل Archer AX6000 مي‌تواند گزينه‌ي بهتري باشد؛ چراكه اكثر قابليت‌هاي AX11000 را داشته و ۱۰۰ دلار نيز ارزان‌تر است و هم اكنون نيز به بازار عرضه شده است.

اگر باز هم بازي‌هاي الكترونيك مهم نباشد و نيازي به پوشش سرتاسري شبكه در فضاي خانه نباشد، يك گزينه‌ي مقرون‌به‌صرفه‌تر كه به فناوري WiFi 6 (استاندارد IEEE 802.11ax) مجهز باشد، وجود دارد و آن مدل AX1800 است. بازده اين روتر دوبانده هم روي ۲.۴ معادل ۵۷۴ مگابيت‌برثانيه و روي باند ۵ تا سقف  ۱۲۰۱ مگابيت‌برثانيه خواهد بود. علاوه‌بر يك پورت WAN گيگابيتي و يك سوئيچ گيگابيتي ۴ پورته، يك پورت USB 2.0 هم براي به‌اشتراك‌گذاري فضاهاي ذخيره‌سازي در آن وجود دارد. اين محصول با ارزش ۱۲۹.۹۹ دلار و حدودا پاييز سال آينده به بازار عرضه خواهد شد.

آخرين محصول جذابي هم كه تي‌پي‌لينك به CES آورده، يك گسترش‌دهنده‌ي WiFi است كه RE705X نام گرفته و در گروه محصولي همان روترها AX1800 با فناوري WiFi 6 قرار داشته و مانند روتر يادشده، دوبانده و با همان ميزان بازدهي خواهد بود و در زمان عرضه ارزشي معادل ۹۹.۹۹ دلار خواهد داشت.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات