ريزر دستيار صوتي آمازون الكسا را به پلتفرم گيمينگ خود مي‌افزايد

چهارشنبه ۱۹ دي ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ريزر برنامه‌هاي زيادي براي بهبود هرچه بيشتر پلتفرم گيمينگ خود دارد و در CES 2019، از جديدترين آن‌ها در اين حوزه رونمايي كرد.
تبليغات

ريزر، شركتي كه در حوزه‌ي توليد سخت‌افزار و نرم‌افزار حرفه‌اي با تمركز بر متخصصان گيمينگ فعاليت مي‌كند، قصد دارد تا با اضافه كردن دستورها صوتي و قابليت‌هاي لمسي، پلتفرم گيمينگ خود را به سطحي بالاتر برساند. امروز در نمايشگاه CES، مديران اين شركت اعلام كرد كه با افزودن قابليت‌هاي دستورها صوتي آمازون الكسا به پلتفرم گيمينگ خود، قابليت‌هاي جذاب آن را به متخصصان، عرضه كند. به‌علاوه، خانواده‌ي جديدي از محصولات با نام HyperSense معرفي شد كه رابط قابل لمس را به متخصصان عرضه مي‌كند.

اضافه كردن هماهنگي الكسا با محصولات ريزر، تا سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۱۹ نهايي خواهد شد. البته، درباره‌ي تاريخ عرضه‌ي خانواده‌ي هايپرسنس، اطلاعات جزئي منتشر نشده و تنها پيش‌نمايشي از آن‌ها پخش شد.

شركت ريزر، علاوه‌بر موارد فوق، قصد دارد تا اكوسيستم خود را به مواردي بيش از برند Razer گسترش دهد. سخنگوي شركت در مراسم امسال، اعلام كرد كه برنامه‌ي Chroma Connected Devices Program، اكنون بيش از ۱۵ شريك جديد دارد و بيش از ۳۰۰ دستگاه، قابليت اجراي بازي‌ها و اپليكيشن‌هاي پلتفرم Chroma را دارند. برنامه‌ي فوق، لوازم جانبي خاصي را شامل مي‌شود كه توانايي كار با محصولات ريزر را دارند.

مرجع متخصصين ايران الكسا آمازون

به‌كارگيري الكسا در محصولات ريزر، نشان‌دهنده‌ي گسترش نفوذ اين فناوري در لايه‌هايي عميق از بازار مصرف‌كننده‌ها است. درحال‌حاضر، باوجود آن‌كه آمازون سخت‌افزار اختصاصي گيمينگ ندارد، ورود الكسا به حوزه‌ي گيمينگ نقطه‌ي عطفي در تاريخ آن خواهد بود. البته، پيش‌از‌اين در ماه سپتامبر گذشته، مايكروسافت خبر از همراهي الكسا در ايكس‌باكس وان داد و يك سال قبل از آن، الكسا در پلتفرم پلي‌استيشن Vue استفاده شده بود.

به‌انديشه متخصصين مي‌رسد هماهنگي الكسا با محصولات ريزر، بيشتر در حوزه‌ي كنترل رخدادهاي پيرامون گيمينگ است. به‌عنوان مثال، متخصص مي‌تواند تنظيمات نورپردازي تجهيزات گيمينگ خود را با دستورها صوتي انجام دهد. درواقع، كنترل صوتي، بر رخدادهاي داخلي بازي‌ها تأثيرگذار نخواهد بود. البته، چنين قابليتي، بيشتر مورد علاقه‌ي آمازون است تا آن را با محصول اختصاصي (احتمالي) خود در حوزه‌ي گيمينگ، نهايي كند.

آمازون با تركيب دارايي‌هاي كنوني خود در حوزه‌ي گيمينگ، از پلتفرم پخش ويدئويي Twitch گرفته تا اپليكيشن‌هاي مخصوص بازي، خانواده‌ي گسترده‌ي اكو و تجربه‌ي قوي در حوزه‌ي هوش مصنوعي و واقعيت افزوده، مي‌تواند محصولي قابل‌توجه را در اين بازار عرضه كند.

پيت تامسون، معاون بخش جستجوي صوتي الكسا در بيانيه‌اي درباره‌ي همكاري با ريزر گفت:

ما از همكاري با ريزر و ارائه‌ي تجربه‌اي عالي به متخصصان حوزه‌ي گيمينگ، بسيار هيجان‌زده هستيم. اين همكاري، به متخصصان نشان مي‌دهد كه الكسا، چگونه به بهبود تجربه‌ي بازي كمك خواهد كرد.كاربران با استفاده از الكسا، مي‌توانند لوازم جانبي ريزر را كنترل كرده و همچنين، از تمامي قابليت‌هاي ديگر الكسا نيز استفاده كنند. قابليت‌هايي همچون كنترل دستگاه‌هاي هوشمند و دسترسي به‌ ده‌ها هزار قابليت پيش‌فرض دستيار آمازون، با اين همكاري به گيمرها ارائه خواهد شد.
مرجع متخصصين ايران razer

ريزر، با استفاده از پلتفرم Synapse 3 اينترنت اشياء خود، همراهي از الكسا را به محصولات خود مي‌افزايد. درحال‌حاضر، اين پلتفرم براي اتصال محصولات ريزر با لوازم جانبي متفرقه‌اي استفاده مي‌شود كه احتمالا، متخصص براي بهبود تجربه‌ي گيمينگ خود استفاده مي‌كند.

طبق ادعاي ريزر، پس از اجراي طرح هماهنگي با الكسا، متخصصان مي‌توانند از هدست‌ها و ميكروفون‌هاي اين شركت براي كنترل ويژگي‌هاي دستگاه‌ها همچون نورپردازي و تنظيمات ماوس و كيبورد و هدست‌ها استفاده كنند.

مين ليانگ تَن، هم‌بنيان‌گذار و مديرعامل ريزر در بيانيه‌اي درباره‌ي همكاري فوق گفت:

اين حركت، يك اميدواري براي ريز نسبت به آينده محسوب مي‌شود. آينده‌اي كه در آن، محصولات گيمينگ ظرفيت كامل خود را با كنترل صوتي، هماهنگي دقيق و اتصال به سرويس‌هاي ابري نشان مي‌دهد.
مرجع متخصصين ايران مديرعامل ريزر

عرضه‌ي بازخوردهاي قابل لمس در محصولات جديد ريزر نيز با همكاري شركت‌هاي واسط در اين پروژه، شركت‌هايي همچون Lofelt و Subpac و چند شركت ديگر حضور دارند كه ريزر اشاره‌اي به نام آن‌ها نداشت.

ايده‌ي محصولات هايپرسنس ريزر، آن نيست كه گيمرهاي فوق‌حرفه‌اي، دستگاه‌هايي همچون تونل باد، چيلر گرمايشي، بوهاي عجيب‌وغريب و غيره در اتاق خود اضافه كنند تا حسي نزديك به واقعيت داشته باشند. به‌عنوان مثال، همكاري غول صنعت گيمينگ با شركت‌هاي ديگر، به توليد محصولاتي همچون اسپيكرهاي قدرتمند و صفحات تاچي خواهد انجاميد كه تجربه‌هاي متفاوتي را به متخصص ارائه مي‌كنند تا به اكشن بازي‌ها، نزديك‌تر شود.

با كمي تخيل درباره‌ي محصولات احتمالي ريزر در خانواده‌ي هايپرسنس، مي‌توان چند سناريو را متصور شد. به‌عنوان مثال، جلوه‌هاي صوتي براي درك بهتر مواردي همچون صداي موشك در بازي، تجربه‌ي وزيدن باد به‌شكل امواج صوتي كه در پاها احساس شوند يا جليقه‌اي كه احساس سرما را در متخصص ايجاد كرده يا حتي او را به سمتي خم كند، برخي از تجارب قابل لمس گيمرها با محصولات جديد هايپرسنس خواهد بود.

مين درباره‌ي محصولات با قابليت‌هاي لمسي در بيانيه‌ي خود گفت:

ما بالاخره مي‌توانيم آن‌چه كه در زمين بازي شنيده شده يا ديده مي‌شود را با تمام وجود احساس كنيم. احساس عبور سريع گلوله‌ي دشمن يا لرزش ايجادشده بر اثر غرش يك هيولا، بالاخره براي گيمرها قابل لمس خواهد شد.مانند سيستم Razer Chroma كه در آن قدرت اتصال سيستم‌هاي نورپردازي مختلف دستگاه‌هاي گيمينگ را تجربه كرديم، با هايپرسنس نيز مي‌توان دستگاه‌هاي مختلف با قابليت‌هاي لمسي را به هم متصل كرده و غوطه‌وري در دنياي بازي را عميق‌تر كنيم.
مرجع متخصصين ايران ريزر

به‌هرحال، اضافه كردن قابليت‌هاي صوتي و لمسي به پلتفرم ريزر و هر پلتفرم گيمينگ ديگر، قابل توجيه است. روند كار در دنياي گيمينگ هميشه بر اين اساس بود كه از آخرين فناوري‌ها براي واقعي‌تر شدن احساسات متخصصان، استفاده شود. تاكنون، مواردي همچون گرافيك‌هاي قوي‌تر، واقعيت افزوده و واقعيت مجازي و بازي كردن همراه يا روبروي ديگر گيمرها، در مسير واقعي‌تر شدن همان احساسات بوده‌اند.

دراين‌ميان، قابليت‌هاي لمسي هنوز آن‌طور كه بايد و شايد توسعه نيافته‌اند؛ اما همان‌طور كه نمونه‌هايي موفق از آن‌ها را در موبايل‌هاي هوشمندمان ديده‌ايم، ورود چنين قابليت‌هايي به دنياي گيمينگ، دور از انتظار نيست.

البته، فناوري‌هاي صوتي و ارتباط با دستگاه‌هاي هوشمند ازطريق صوت، سال‌ها است كه توسعه و بهبود را تجربه كرده‌اند. درواقع، كنترل صوتي به‌عنوان رابط متخصصي نسل آينده شناخته مي‌شود. اين رابط متخصصي خصوصا در مواقعي كه توجه يا دست‌هاي متخصص مشغول كارهاي ديگر است، فوايد خود را نشان مي‌دهد. به‌عنوان مثال وقتي شما در جاده گم شده‌ايد و تصميم به اجراي مجدد مسيريابي داريد، دستورها صوتي بسيار مفيد خواهند بود.

البته، در دنياي گيمينگ، چنين اضطراري در ارسال دستورها صوتي وجود ندارد، اما در آينده‌ي نزديك مي‌توان تصور پيشرفت در بازي‌ها و كنسول‌ها را به نحوي داشت كه متخصص حتي با جيغ و فرياد زدن، از صحنه‌ي نبرد عبور كند يا حتي با يك دستور صوتي، صداي بازي را كاهش دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات