ريزر از اكوسيستم HyperSense بهمنظور تجربه غني گيمينگ رونمايي كرد
ريزر روز گذشته در جريان برگزاري نمايشگاه CES 2019 بهصورت رسمي از اكوسيستم هايپرسنس رونمايي كرد؛ هايپرسنس در واقع يك مجموعهي كامل شامل انواع لوازم جانبي گيمينگ بههمراه صندلي مخصوص است كه همهي آنها داراي بازخورد لمسي هستند و ميتوانند گيمر را در فضاي بازي، غرق كنند. در واقع بهلطف اين اكوسيستم، حس بازخورد لمسي ۳۶۰ درجهاي فراهم ميشود و گيمر ميتواند بيش از پيش خود را در دنياي بازي، تصور كند.
هايپرسنس ظاهرا شامل هدست Nari Ultimate (كه اواخر سال گذشتهي ميلادي عرضه شد) بههمراه يك ماوس مجهز به فناوري بازخورد لمسي، كيبورد ساخت شركت Lofelt مجهز به استراحتگاه مخصوص مچ دست و صندلي ساخت Subpac مجهز به بازخورد لمسي است. تمامي اين دستگاهها در كنار هم باعث ميشوند كه مثلا بههنگام تجربهي يك بازي جنگي، حس كنيد در ميدان نبرد حضور داريد.
هايپرسنس، گيمر را در دنياي بازي غرق ميكند
در ابتدا فكر فكر ميكرديم كه اين اكوسيستم بيشتر شبيه يك بازي تبليغاتي باشد، اما افرادي كه آن را تجربه كردهاند، ميگويند واقعا لذتبخش و جذاب بوده است. فردي كه به انجام بازي Overwatch پرداخته و يكي از شخصيتهاي اين بازي بهنام Pharah را انتخاب كرده، ميگويد كه توانسته از طريق صندلي، جتپكهاي اين شخصيت را روي پشت خود حس كند و از اين طريق لذت بيشتري از بازي ببرد.
او ميگويد وقتي كه در بازي Doom از ارتفاع زياد به درون چالهاي روي زمين پرش كرده و زمين خورده، سرش براي لحظاتي گيج رفته است (در واقع هدست توانسته چنين حسي را به او القاء كند). در هر دوي اين بازيها، شليك با تفنگ باعث ميشود كه ماوس اندكي لرزش داشته باشد، البته نه به حدي كه روي تجربهي نشانهگيري شما تاثير منفي بگذارد.
اكوسيستم هايپرسنس ضمن ارائهي بازخورد فيزيكي بهكاربر، نسبت به موقعيتهاي مختلف، صداهاي ويژهاي را ارائه ميدهد تا از اين طريق مثلا بتوانيد تشخيص دهيد گلوله از كدام سمت شليك شده است و موقعيت دشمن را شناسايي كنيد.
اين اكوسيستم در نگاه اول، ايدهاي بسيار جذاب بهانديشه متخصصين ميرسد
صداها و بازخوردهاي فيزيكي، بهصورت كامل با رويدادهاي مختلف بازي هماهنگ هستند. استراحتگاه پاييني كيبورد اين سيستم، ميتواند از طريق بازخورد لمسي بهشما بفهماند كه دشمنان در سمت چپ يا راست در حال حركت هستند.
Razer ميگويد كه مذاكره با برخي از توسعهدهندگان بازيهاي ويديويي را بهمنظور همگامسازي اثر آنها با اين اكوسيستم، آغاز كرده است. بنابراين احتمالا هنوز فاصلهي زيادي تا همراهي شمار درخورتوجهي از بازيها از اكوسيستم هايپرسنس داريم. اين احتمال نيز وجود دارد كه بهمرور زمان، گجتهاي بيشتري به سيستم مورد مباحثه اضافه شود تا متخصص از بازيكردن لذت بيشتري ببرد و بيشتر در محيط بازي غرق شود.
ريزر ادعا ميكند كه اكوسيستم هايپرسنس قرار است داراي اپليكيشني ويژه براي كنترل ميزان بازخورد لمسي باشد تا متخصص بتواند مطابق سليقهي خود، شدت آن را كاهش يا افزايش دهد كه خبر خوبي بهحساب ميآيد، زيرا هركسي تمايل ندارد بههنگام پرش از ارتفاعات بلند، سرش بهلطف وجود هدست، گيج بخورد.
هايپرسنس در نگاه اول ايدهي جذاب و بسيار مهمي بهانديشه متخصصين ميرسد، اما اينكه گيمرها از آن استقبال خواهند كرد يا خير، سوالي است كه گذر زمان جواب آن را برايمان مشخص خواهد كرد. در هر صورت انتظار ميرود كه تا زمان عرضهي نهايي سيستم به بازار، فاصلهي بهنسبت زيادي باقي مانده باشد.
انديشه متخصصين شما در مورد هايپرسنس چيست؟ آيا اين سيستم براي شما هيجانانگيز بهانديشه متخصصين ميرسد؟
هم انديشي ها