لنوو ThinkPad X1 Fold به عنوان اولين پي‌سي با نمايشگر تاشدني رونمايي شد

سه‌شنبه ۱۷ دي ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لنوو در جريان CES 2020‌ از اولين پي‌سي مجهز به نمايشگر تاشدني رونمايي كرد. اين محصول جديد كه ThinkPad X1 Fold نام دارد، با برچسب ارزش ۲٫۴۹۹ دلاري راهي بازار خواهد شد.
تبليغات

اين روزها صحبت از گجت‌هاي مجهز به نمايشگرهاي تاشدني فزوني يافته و حتي محصولاتي نيز راهي بازار شده كه از جمله‌ي آن‌ها مي‌توان به موبايل‌هاي هوشمندي نظير گلكسي فولد اشاره كرد. اغلب اين محصولات درصدد ازبين‌بردن مرز بين گجت‌هاي مختلف نظير موبايل‌هاي هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها هست. هرچند بسياري از صحبت‌ها و شايعات حول عرضه‌ي موبايل‌هاي هوشمند با نمايشگر تاشدني است، اما لنوو در جريان  نمايشگاه 2020 از پي‌سي خود با نمايشگر تاشدني رونمايي كرد. 

البته لنوو پيش از اين اطلاعاتي هرچند بسيار اندك را در مورد محصول خود منتشر كرده بود، اما در CES 2020 اين محصول رونمايي شد. ThinkPad X1 Fold به ادعاي لنوو اولين پي‌سي چند منظوره‌ي جهان است كه از وجود يك نمايشگر OLED تاشدني بهره مي‌برد. اين محصول از وجود يك نمايشگر ۱۳.۳ اينچي بهره مي‌برد كه در حالت استفاده به‌صورت تبلت در دسترس است. محصول لنوو از حاشيه‌هاي نسبتا زيادي برخوردار است و ضخامت آن نيز بالا است، بطوريكه در حالت تبلت داراي ضخامت ۷.۸ ميلي‌متري است و وقتي نمايشگر تا مي‌شود، اين ضخامت به ۲۷.۸ ميلي‌متر مي‌رسد. وزن ايكس وان فولد نيز ۹۹۷ گرم است. 

همان‌طور كه اشاره كرديم اين محصول از وجود يك نمايشگر ۱۳.۳ اينچي و رزولوشن ۲٫۰۴۸ در ۱٫۵۳۶ پيكسل است كه با همكاري ال‌جي و با فناوري pOLED با نسبت تصوير ۴ به ۳ توسعه يافته است. باتوجه به اينكه لنوو اين محصول را در قالب سري ThinkPad رونمايي كرده، بايد از پايداري و استقامت لولا و همينطور خميدگي نمايشگر تا حدودي مطمئن بود، چراكه محصولات سري ThinkPad سخت‌ترين آزمايش‌ها را براي پايداري طي مي‌كنند. براي اينكه باز و بسته شدن اين محصول به‌راحتي انجام پذيرد، لنوو فناوري لولاي چند اتصالي را براي آن توسعه داده است. 

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران تينك پد ايكس وان فولد

لنوو اعلام كرده كه اين محصول مناسب افرادي است كه به‌صورت توامان از موبايل‌هوشمد، تبلت و لپ‌تاپ خود استفاده مي‌كنند، از اين‌رو اين شركت سعي كرده تا محصولي را راهي بازار كند كه هر سه ويژگي را تركيب كرده است. در حال باز شده، اين محصول را مي‌توان به‌عنوان تبلت استفاده كرد؛ با خم كردن آن از لولا مي‌توان از آن به‌عنوان يك ميني لپ‌تاپ بهره برد. در اين حالت يك كيبورد مجازي روي بخش پاييني نمايشگر ديده مي‌شود و يك استند تعبيه شده پشت دستگاه وظيفه‌ي حفظ تعادل را بر عهده دارد. البته براي متخصصاني كه كيبورد فيزيكي را ترجيح مي‌دهند، يك كيبورد فيزيكي پيش‌بيني شده كه قادر است از طريق كانكتورها به بدنه‌ي اصلي متصل شده و تجربه‌ي يك ميني‌لپ‌تاپ با كيبورد فيزيكي را به متخصصان بدهد. 

لنوو يك قلم را نيز با ايكس‌وان فولد همراه كرده كه امكان نت‌برداري و نوشتن را روي نمايشگر فراهم مي‌كند. با استفاده از اين قلم و نرم‌افزار مخصوص توسعه يافته، مي‌توان در حالت تا شده و زماني‌كه يك پنجره در بالاي نمايشگر قرار دارد، در قسمت پايين شروع به نت‌برداري و نوشتن كرد. 

از انديشه متخصصين مشخصات متخصص، تينك‌پد ايكس وان فولد از وجود پردازنده‌هاي سري Core اينتل با فناوري هيبريدي، پردازنده‌ي گرافيكي UHD و همچنين حافظه‌ي رم ۸ گيگابايتي و حافظه‌ي SSD تا يك ترابايت بهره مي‌برند. يك باتري ۵۰ وات ساعتي در اين محصول تعبيه شده كه عمر ۱۱ ساعتي دارد. از جمله‌ي ديگر مشخصات متخصص محصول لنوو بايد به دوربين ۵ مگاپيكسلي، دوربين مادون قرمز، همراهي از ويندوز هلو،، يك درگاه USB-C نسل يك دو درگاه USB-C نسل دوم و يك اسلات سيم‌كارت اشاره كرد. ضمنا بايد به همراهي از شبكه‌ي LTE با استاندارد CAT 20 نيز اشاره كرد. 

انديشه متخصصين شما در اين خصوص چيست؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات