جزوه رايگان خود را به فايل ورد تبديل كنيد - يادگيري گام به گام

چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شايد بارها براي شما پيش‌آمده باشد كه نياز به تايپ قسمتي از جزوه رايگان يا يك نامه يا مجله داشته باشيد. حتي ممكن است متن موردانديشه متخصصين در صورت وجود فايل پي‌دي‌اف بعد از كپي پيست كردن به هم بريزد و شايد از نتايج نامطلوب مبدل‌هاي پي دي اف به ورد يا تبديل عكس‌ها خسته شده باشيد. Google و اپ Jet Scanner Lite در اين مورد راه را آسان كرده است . با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد .
تبليغات

مسلماً تايپ قسمتي از يك جزوه رايگان يا نوشته كه فايل الكترونيكي آن موجود نيست، به‌خصوص در صورت نياز به اكثر قسمت‌ها كاري وقت‌گير است؛ اگر مقاله‌ي همراهي OCR از زبان فارسي در گوگل درايو را خوانده باشيد مسلماً منظور ما را بهتر درك خواهيد كرد .

ما در اينجا روشي گام‌به‌گام را توضيح مي‌دهيم تا به كمك آن بتوانيد از قسمت دلخواه يا تمام جزوه رايگان خود، يك فايل ورد بدون به‌هم‌ريختگي كلمات تهيه كنيد.

۱. اگر فايل پي‌دي‌اف جزوه رايگان يا جزوه‌ي مدانديشه متخصصين دردسترس است، پس از باز كردن فايل، گزينه‌ي save as image را با فرمت jpeg انتخاب كنيد و تمامي عكس‌هاي مربوطه را در پوشه‌اي ذخيره كنيد. درصورتي‌كه اين گزينه در نرم‌افزار Adobe Reader شما موجود نيست، استفاده از Adobe Acrobat Pro DC مي‌تواند به‌راحتي با export فايل به فرمت jpeg از تمامي صفحات جزوه رايگان عكس تهيه كند. سايت Small PDF براي فايل‌هايي كه اين گزينه در آن‌ها غيرفعال است مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

مرجع متخصصين ايران َAdobe Acrobat DC

۲. درصورتي‌كه فايل الكترونيكي مدانديشه متخصصين را نداريد راه‌حل اسكن صفحات مربوطه است. نرم‌افزار Jet Scanner Lite اسكن قابل قبولي را توسط دوربين موبايل شما ايجاد كرده كه OCR گوگل درايو در اين مورد به‌خوبي عمل مي‌كند. پس از دانلود اين نرم‌افزار و عكس گرفتن از صفحه‌ي جزوه رايگان مدانديشه متخصصين ، ناحيه‌اي كه اسكن مي‌شود را مطابق شكل انتخاب و تيك √ را مي‌زنيد. حال مي‌توانيد مستقيماً اسكن حاصله را به گوگل درايو خود كه در منوي بالاي اپ موجود است منتقل كنيد. نمونه اسكن در شكل زير نشان داده‌شده است.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

۳. حال كه عكس اسكن شده خود را در پوشه‌اي معلوم ذخيره كرده‌ايد. به سراغ استفاده از OCR گوگل مي وريم .

Optical Character Recognition يا به‌ اختصار OCR درواقع نرم‌افزار متن‌خواني است كه براي تشخيص و بازيابي الفبا و نوشته‌هاي دست‌نويس يا تايپ‌شده طراحي‌شده است؛ هرچند دقت بسيار مطلوب و رضايت‌بخش اغلب در مورد متون تايپ‌شده حاصل مي‌شود.

اما براي استفاده از اين امكان، بعد از ايجاد اكانت Gmail و ورود به گول درايو ، بايد فايل‌هاي مدانديشه متخصصين را آپلود كنيم. اين كار ازطريق انتخاب گزينه‌ي NEW و سپس file upload صورت خواهد گرفت. مي‌توان پوشه‌ي مدانديشه متخصصين را يكجا ازطريق Folder upload انتخاب و آپلود كرد. پس از انتخاب فايل و اتمام آپلود، با كليك راست روي فايل و انتخاب open with google doc صفحه‌ي جديدي باز مي‌شود كه پس از عكس مربوطه، فايل قابل‌ ويرايش و خوانا، در زير عكس ظاهر خواهد شد . اين روند در شكل زير نشان داده‌شده است .

مرجع متخصصين ايران گوگل درايو

۴. درصورتي‌كه از گزينه‌ي كليك راست و copy براي بردن فايل به Word استفاده شود با خطاي زير روبه‌رو مي‌شويد .

مرجع متخصصين ايران خطاي كليك راست و copy

راه‌حل در اين صورت نصب افزونه‌ي گوگل درايو و راه‌حل ساده‌تر استفاده از كليد تركيبي معادل كپي يعني Ctrl+C است. با پيست كردن متن درفايل ورد، از تايپ نكردن لذت ببريد!

مرجع متخصصين ايران ورد نهايي

البته ممكن است تا حدودي اشكال در اين تبديل وجود داشته باشد. بهتر است در صورت وجود خط در زير كلمات در صفحه، آن‌ها را پاك كرده يا لاك گرفته و سپس اقدام به اسكن كنيد. بعضي خطاها نيز به علت خطاي فرايند پردازش تصوير، رفع نشدني است . براي نمونه همان‌طور كه در تصوير مي‌بينيد ، حرف ك به جاي گ ممكن است نوشته شود. استفاده از نرم افزار ويراست يار، افزونه اي در منوي بالاي فايل ورد شما (مطابق تصوير) ايجاد مي‌كند كه به كمك آن شكل صحيح كلمات، نشانه‌گذاري ها و رعايت فاصله و نيم فاصله و فارسي‌سازي اعداد و تاريخ، به‌سادگي و به سرعت

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات