۷ نكته‌ متخصصدي در مورد گوگل درايو

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اگر اطلاع زيادي در مورد سرويس ذخيره‌سازي فضاي ابري نداريد، در اين مقاله به برخي از ويژگي‌هاي اين اپليكيشن پرداخته‌ايم.
تبليغات

قبل از شروع بايد به اين نكته توجه كرد كه در اين مقاله قصد نداريم به صورت كلي به معرفي سرويس ذخيره‌سازي فضاي ابري بپردازيم بلكه نكاتي را بيان مي‌كنيم كه توانايي شما را در استفاده از اين سرويس به حداكثر برساند.

بدون هيچ معطلي به مطالعه هفت نكته مهمي كه لازم است در مورد گوگل درايو بدانيد مي‌پردازيم.

۱- ماندگاري اطلاعات موجود در فضاي Trash 

چون گوگل درايو يك سرويس الكترونيك است، ممكن است اينطور به انديشه متخصصين برسد كه پوشه‌ي Trash به صورت اتوماتيك بعد از گذشت مدتي پاك مي‌شود. اين چنين نيست و در واقع اين سرويس مانند Recycle Bin ويندوز عمل مي‌كند و هر آن‌چه را كه شما پاك ‌كنيد تا زماني كه آن‌را به صورت دستي حذف نكنيد، در آن فايل نگه‌داري مي‌شود.

از بسياري جهات، اين امكان بسيار خوبي است و اطلاعات شما را از حذف تصادفي محفوظ مي‌دارد و پوشه‌هاي اصلي را نيز از junk فايل‌ها پاك‌سازي كرده و امكان بازيابي فايل‌هايي را كه چند ماه قبل حذف كرده‌ايد، براي شما فراهم مي‌كند.

نتيجه‌گيري:

نگه‌داشتن فايل‌ها در trash از فضاي ذخيره سازي شما كم نمي‌كند. اگر كار‌هاي خود را از طريق گوگل درايو انجام مي‌دهيد و به شدت به آن وابسته هستيد، ممكن است به سرعت از تمامي حجم گوگل درايو استفاده كنيد. اگر برنامه‌اي براي حذف فايل‌هاي اضافه نداشته باشيد و فقط تصاوير و بك آپ‌هاي خود را در آن ذخيره كنيد، با اشكال كمبود فضا مواجه خواهيد شد.

مرجع متخصصين ايران empty-google-drive-trash

براي خالي كردن اطلاعات trash، روي گزينه‌ي trash موجود در بالاي صفحه نمايش، كليك كرده و سپس گزينه‌ي Empty Trash را انتخاب كنيد.

۲- عدم تطابق بين فايل‌هاي كامپيوتر و نرم‌افزار

آيا به تفاوت بين دو نمودار مربوط به مقايسه‌ي حجم اشغالي توسط اپليكيشن در كامپيوتر و گوگل درايو توجه كرده‌ايد؟

مرجع متخصصين ايران google-drive-space

 علل مختلفي براي اين تفاوت‌ها وجود دارد:

  • اگر اين تفاوت بزرگ است و به چند گيگابايت مي‌رسد، شايد نياز داشته باشيد كه فايل‌هاي موجود در trash خود را پاك كنيد. فايل‌هاي موجود روي كامپيوتر شما با فايل‌هاي موجود در trash همگام سازي نمي‌شوند و نمي‌توانيد از ميزان فضاي مصرفي اطلاع داشته باشيم.
  • موارد به اشتراك گذاشته شده نيز در حساب متخصصي گوگل درايو شما ذخيره مي‌شود نه روي كامپيوتر شما.
  • مواردي كه در پوشه‌هاي چندگانه ذخيره مي‌شوند را مي‌توانيد چندين بار روي كامپوتر خود دانلود كنيد به همين دليل فضاي بيشتري در اختيار خواهيد داشت.
  • اگر تنها فايل‌هاي خاصي را همگام‌سازي كنيد، قطعا اختلافاتي بوجود خواهد آمد.
  • و در نهايت، محيط‌ مك و PC بايكديگر متفاوت است و از دست شما هم كاري ساخته نيست.

۳- مطالعه فضاي ذخيره سازي

شما قادريد تا وضعيت فضاي ذخيره‌سازي خود را به وسيله‌ي اپليكيشن‌ الكترونيك مطالعه كنيد اما، آيا مي‌دانيد كه اين امكان از طريق حساب متخصصي گوگل نيز براي شما در دسترس قرار دارد؟ از اين روش مي‌توان به عنوان يك ترفند مناسب در مواقعي كه به هر دليل نمي‌توانيد به حساب متخصصي گوگل درايو خود دسترسي داشته باشيد، استفاده كنيد.

تنها كافي است به myaccount.google.com/intro/preferences#storage وارد شده و از ميزان فضاي مصرفي اطلاع پيدا كنيد. براي مشاهده‌ي جزئيات بيشتر روي علامت فلش كليك كنيد. ( به خاطر داشته باشيد كه جميل نيز از فضاي ذخيره‌سازي شما استفاده مي‌كند.)

مرجع متخصصين ايران google-account-drive-space

۴- كليدهاي ميانبر اندرويد

آيا پس از تصميم جنجالي شركت اپل در رابطه با حذف جك هدفون در آيفون۷،‌ تصميم داريد از محصولات اپل استفاده نكنيد؟ استفاده از سيستم‌عامل اندرويد امكاناتي فراتر از شارژ كردن موبايل و گوش كردن همزمان به موسيقي براي شما فراهم مي‌كند، آن هم از طريق كليد‌هاي ميانبر گوگل درايو.

هر زمان كه بخواهيد به يك فايل در Google Drive دسترسي پيدا كنيد بايد اپليكيشن گوگل درايو را اجرا كنيد كه اين خود مي‌تواند آزار دهنده باشد. به خصوص اگر چند بار در روز بخواهيد به اطلاعاتتان دسترسي داشته باشيد. از آگوست ۲۰۱۶ مي‌توانيد از فايل‌ها و داده‌هايي كه بيش از همه مورد استفاده قرار مي‌دهيد يك ميانبر تهيه كنيد و روي صفحه‌ي اصلي خود قرار دهيد.

مرجع متخصصين ايران google-drive-shortcut-android

براي ايجاد ميانبر، فايل مورد انديشه متخصصين خود را اجرا و روي علامت سه نقطه‌ي عمودي موجود، كليك كرده و گزينه‌ي Add to Home Screen را انتخاب كنيد.

۵- همگام‌سازي انتخابي

اگر اطلاعات بسياري در گوگل درايو خود ذخيره كرده‌ايد، شايد اينطور به انديشه متخصصين برسد كه نمي‌توانيد همه‌ي آن‌ها را با لپ‌تاپ خود همگام‌سازي كنيد. مثلا شايد نياز نداشته باشيد كه يك كپي از بك‌آپ وب‌سايت خود يا هر يك از عكس‌هايي كه با موبايل همراه خود گرفته‌ايد، نگه داريد.

بهتر است كه محتوا‌ها و اطلاعات مهم را انتخاب كنيم. اين كار موجب كاهش پهناي باند و همچنين افزايش سرعت همگام‌سازي اطلاعات شما خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران google-drive-sync-folders-661x500

اگر از متخصصان ويندوز هستيد، روي آيكن گوگل درايو در نوار وظيفه كليك كنيد. اگر از مك استفاده مي‌كنيد، معمولا مي‌توانيد آيكن گوگل درايو را در نوار منو پيدا كنيد. سپس روي علامت سه نقطه موجود در بالا و گوشه‌ي سمت راست صفحه كليك كرده و Preferences را انتخاب و سپس گزينه‌ي Sync These Folders Only را انتخاب كنيد. به همين روش مي‌توانيد ساير فايل‌هاي مورد انديشه متخصصين خود را هم انتخاب كنيد.

۶- صرفه جويي در پهناي باند

اگر از اپليكيشن دسكتاپ آن استفاده مي‌كنيد، اين ويژگي يكي از مزاياي آن خواهد بود.

اگر متوجه شويد كه برنامه‌هاي اينترنتي فعال ديگري وجود دارند كه در زمان همگام‌سازي گوگل درايو، به كندي كار مي‌كنند، بايد پهناي باند مورد استفاده توسط آن را كاهش دهيد.

روي آيكن گوگل درايو كليك كرده و به قسمت تنظيمات برويد. اين‌بار تب Advanced را انتخاب كرده و زير قسمت مربوط به Bandwidth Settings سرعت مورد انديشه متخصصين خود را وارد كنيد.

مرجع متخصصين ايران google-drive-bandwidth-666x500

 براي ثبت تنظيمات روي دكمه‌ي Apply كليك كنيد.

۷- از عكس‌هاي خود نسخه‌ي همراه تهيه كنيد و با اين كار در ميزان حافظه‌ي مصرفي موبايل هوشمند خود صرفه جويي كنيد.

آيا مي‌دانيد عكس‌هاي اضافه كه روي موبايل‌ شما وجو دارد چه مقدار از حافظه‌ي موبايل را اشغال كرده است؟ تصاويري مانند برچسب ارزش يك محصول در فروشگاه، اطلاعات حساب‌هاي متخصصي WhatsApp و... كه بايد آن‌ها را پاك كنيد.

مرجع متخصصين ايران google-drive-free-space

به همين منظور مي‌توانيد اپليكيشن Google Photos را اجرا و روي سه خط افقي موجود در گوشه‌ي سمت راست و بالاي صفحه كليك كرده و گزينه‌ي Free Up Space را انتخاب كنيد. سپس برنامه، تصاوير موجود را اسكن مي‌كند تا مشخص شود كه كدام يك از آن‌ها در حساب متخصصي گوگل درايو وجود دارند. پس از اتمام اين مرحله، تعداد تصاويري كه مي‌توانيد بدون هيچ نگراني از روي موبايل پاك كنيد، مشخص خواهد شد.

تجربيات خود را با ما به اشتراك بگذاريد

در اين مقاله به مطالعه هفت نكته‌اي پرداختيم كه احتمال مي‌دهيم افراد كمي با آن آشنايي دارند اما هنوز نكات بسياري وجود دارد. اگر در اين خصوص نكات يا اطلاعاتي داريد، با ما در بخش انديشه متخصصينات‌ها به اشتراك بگذاريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات