يادگيري تبديل ويدئو به گيف در آيفون

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اگر دنبال گيف خاصي مي‌گرديد؛ اما نمي‌توانيد آن را پيدا كنيد، شايد بهتر باشد خودتان دست به كار شويد و تكه‌اي از ويدئو موجود در آيفونتان را به گيف تبديل كنيد.
تبليغات

در‌حال‌حاضر، چت‌كردن و ارسال متن روش اصلي ارتباط براي تمام شهروندان ديجيتال است؛ اما بدون استيكرها و گيف‌ها، متن‌ها ممكن است سرد و بي‌احساس به‌انديشه متخصصين برسند. اين روزها بيشتر ما متوجه هستيم كه متن‌ها به‌تنهايي نمي‌توانند احساساتمان را به‌اندازه‌ي كافي و به‌درستي منتقل كنند. ايموجي‌ها و گيف‌ها به مكالمات متني ما جان مي‌بخشند. با جست‌وجو در فضاي مجازي، مي‌توانيم به تعداد زيادي گيف دسترسي پيدا كنيم؛ اما هميشه موفق نمي‌شويم آنچه مي‌خواهيم، پيدا كنيم.

خوشبختانه اگر متخصص موبايل آيفون هستيد، بدون نياز به دانلود اپ شخص ثالث و تنها با چند ضربه مي‌توانيد به‌سرعت از ويدئوهاي خود گيف بسازيد و در چت شخصي‌تان از آن استفاده كنيد. درادامه، با نحوه‌ي ساخت گيف از ويدئوها در آيفون آشنا خواهيد شد.

تبديل ويدئو به فايل گيف در آيفون

اپ Shortcuts يكي از برنامه‌هاي آيفون است كه به متخصصان اجازه مي‌دهد تا فرايندها را خودكار كنند. با استفاده از اين اپ، مي‌توانيد كارهاي بسياري مانند نظارت بر ميزان مصرف آب روزانه يا تبديل آيفون به مانيتور كودك را انجام دهيد. اگر اين اپ را قبلا پاك كرده‌ايد، مي‌توانيد آن را از اپ استور دريافت كنيد. پس از دانلود برنامه، مراحل زير را دنبال كنيد:

اپ Shortcuts را باز كنيد و روي تب Gallery ضربه بزنيد و در نوار جست‌وجو، GIF را تايپ كنيد. گزينه‌ي Video to GIF و سپس Add Shortcut را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران ساخت گيف از ويديوها در آيفون

اكنون مي‌توانيد به ساخت گيف از ويدئوهاي خود ادامه دهيد. هنگامي كه ويدئو خود را آماده كرديد، مراحل زير را دنبال كنيد:

اپ Shortcuts را باز كنيد و به My Shortcuts برويد. سپس، روي Video to GIF كليك كنيد. اگر اين اولين‌باري است كه Shortcuts را اجرا مي‌كنيد، پيامي ظاهر مي‌شود و از شما مي‌خواهد به عكس‌هايتان دسترسي داشته باشد. درادامه، روي OK كليك كنيد.

يك ويدئو را انتخاب كنيد. مي‌توانيد با حركت‌دادن نوارهاي لغزنده در دو طرف خط زماني ويدئو، بخش خاصي از ويدئو را انتخاب كنيد. حاشيه‌ي زردرنگي كه خط زماني ويدئو را احاطه كرده، قسمت انتخاب‌شده از خط زماني ويدئو شما را نشان مي‌دهد. سپس، روي Save كليك كنيد. توجه كنيد پس از ذخيره نمي‌توانيد به عقب برگرديد و تكه‌ي انتخاب‌شده را ويرايش كنيد. اگر از قسمت انتخاب‌شده ناراضي بوديد، تنها راه‌حل انجام دوباره مراحل گفته‌شده است.

پس از ذخيره‌ي گيف، پيش‌نمايشي از آن به شما نشان داده خواهد شد. ضربه‌زدن روي Done شما را از پيش‌نمايش خارج خواهد كرد؛ اما گيف را در موبايل‌تان ذخيره نخواهد كرد. براي ذخيره‌ي گيف، روي دكمه‌ي Share ضربه بزنيد. پايين بياييد و براي ذخيره‌ي گيف در Photos، دكمه‌ي Save Image را لمس كنيد يا براي نگه‌داشتن آن در Files، روي Save to Files ضربه بزنيد. همچنين، مي‌توانيد گيف را مستقيما با دوستانتان به‌اشتراك بگذاريد.

مرجع متخصصين ايران ساخت گيف از ويديوها در آيفون

شخصي‌سازي شورتكات

براساس آزمون و خطاي ما، اين ميان‌بر نمي‌تواند از ويدئوهايي با طول‌ بيشتر از ۲۰ ثانيه گيف بسازد. از‌آنجاكه شورتكات مدت زمان را نشان نمي‌دهد، بهتر است از قبل طول ويدئو خود را مطالعه كنيد. در اپ Photos، مي‌توانيد مدت زمان هر ويدئو را در گوشه آن مشاهده كنيد. براي سهولت در انتخاب ويدئوها، مي‌توانيد شورتكات را طوري تغيير دهيد كه فقط ويدئوهاي كوتاه‌تر از ۲۰ ثانيه را پيشنهاد كند. براي انجام اين كار مراحل زير را دنبال كنيد:

  • پس از ورود به Shortcuts به My Shortcuts برويد.
  • در شورتكات Video to GIF، روي آيكون سه‎‌نقطه ضربه بزنيد. در بخش ... Find All Photos where، روي Add Filter كليك كنيد. گزينه‌ي پيش‌فرض Album is Recents ظاهر خواهد شد.
  • روي Album كليك كنيد و آن را به Duration تغيير دهيد.
  • روي is كليك كنيد و آن را به is shorter than تغيير دهيد.
  • در آخر روي anything hours كليك كنيد و آن را به 20 seconds تغيير دهيد.
  • روي Done كليك كنيد.
مرجع متخصصين ايران ساخت گيف از ويديوها در آيفون

همان‌طور‌كه اشاره كرديم، شورتكات براي شما گيف مي‌سازد؛ اما به‌طور خودكار آن را ذخيره نمي‌كند. اين بدان‌معنا است كه پس از پيش‌نمايش گيف، اگر آن را ذخيره نكنيد، آن را از دست خواهيد داد. اگر مي‌خواهيد گيف را به‌صورت خودكار در Photos يا Files نگه داريد، كارهاي زير را انجام دهيد:

  • پس از ورود به Shortcuts، به My Shortcuts برويد.
  • در شورتكات Video to GIF، روي آيكون سه‎‌نقطه ضربه بزنيد.
  • به انتهاي صفحه برويد و آيكون + را لمس كنيد.
  • در نوار جست‌وجو، روي Save ضربه بزنيد. براي اينكه به Shortcuts اجازه دهيد گيف شما را در iCloud Drive ذخيره كند، روي Save File و براي نگه‌داشتن گيف در Photos، روي Save to Photo Album ضربه بزنيد.
مرجع متخصصين ايران ساخت گيف از ويديوها در آيفون

گيف‌ها روشي عالي براي بيان احساسات و سرگرمي هستند. با كمك شورتكات در آيفون، ساختن گيف كار ساده‌اي است. اميدواريم به‌كمك اين يادگيري بتوانيد گيف‌هاي دلخواهتان را بسازيد و آن‌ها را با دوستانتان به‌اشتراك بگذاريد. فراموش نكنيد كه مي‌توانيد سؤال و پيشنهادهاي خود را با ما و ديگر متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در ميان بگذاريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات